به گفته‌ی رویترز در روز ۱۰ می، با شروع قرنطینه در شانگهای، برندهای لوکسی مانند لویی ویتون و کارتیر، شروع به فروش غذاها و دسرهای آماده رایگان کردند.

از زمانی که مهار COVID-19 در اول آپریل آغاز شد، فروشگاه‌ها بسته‌شدند و خرید آنلاین فلج شد، برندها بر مشکلات تحویل در مفاد هدیه به “مشتریان بسیار مهم” (VIC) غلبه کردند.

آنها توانستند در تلاش بر حفظ ارتباط، هدایایی برای آنها ارسال کنند.

شانگهای شاهد برخی از سخت‌ترین اقدامات مهاری در سراسر جهان بوده‌است، به‌طوری‌که ترک آپارتمان‌ در بلوک‌هایی که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آن‌ها مشاهده‌شده، ممنوع است. حتی برخی از ساختمان‌ها و یا کل خیابان‌ها حصارکشی شده‌اند.

با تعطیلی سوپرمارکت‌ها و بسته‌شدن زنجیره‌های تدارکات، ساکنان برای خرید موادغذایی با مشکل مواجه‌شده‌اند.

Li Xiaozhou ، کاربر Weibo، نوشت: “در طول همه گیری، تقسیم طبقاتی آشکارتر است. شهروندان عادی برای برداشتن برنج عجله می‌کنند در حالی که برندهای لوکس نمی‌توانند منتظر ارائه غذای درجه‌یک بیرون‌بر به مشتریان VIP باشند.”

علاوه بر هدایا، برخی از برندها کلاس‌های آنلاین برگزار کرده اند. لامر ماساژهای صورت را به صورت DIY آموزش داده‌است.

دیور مجوزهای هفت روزه را برای کلاس‌های مجازی در‌یک استودیوی ممتاز‌ یوگا ارائه کرده است.

پرادا میزبان‌ یک باشگاه فرهنگی‌مجازی است که از نویسندگان، کارگردانان و نوازندگان دعوت می‌کند تا کتاب‌ها، فیلم‌ها و آلبوم‌ها را پیشنهاد کنند.

گروه پرادا هنگامی‌ که رویترز با او تماس گرفت، به غیر از اینکه این ابتکار با استقبال خوبی روبرو شد، از توضیح بیشتر خودداری کرد.

ارتباط عاطفی

Thomas Piachaud ، رئیس استراتژی در شرکت مشاوره Re-Hub گفت: “۱۲ درصد از خرده‌فروشی‌های لوکس آفلاین چین در شانگهای است. بنابراین با بسته‌شدن فروشگاه‌ها در کنار ضرورت ارائه خدمات به مشتریان VIP، نیاز به محوری برای ارائه خدمات مجازی دارند.”

وی در ادامه گفت که ‌مصرف‌کنندگان در این بخش بیشترین احتمال را دارند که از تأثیر اقتصادی قرنطینه فرار کنند و آمادگی بیشتری برای خرج کردن داشته باشند.

او گفت: “مشتریان VIP همان‌هایی هستند که برندها واقعاً در سطح شخصی‌تر آنها را می‌شناسند. برندها می‌دانند که چگونه ارتباطات را تنظیم کنند و با آنها صحبت کنند.”

Lily Lu ، مدیر ارشد تجارت دیجیتال در شرکت بازاریابی Gusto Luxe، گفت: “لاکچری‌بودن فقط به معنای فروش محصولات نیست، بلکه در این مسیر‌ یک ارتباط عاطفی نیز به فروش می‌رسد.”

وی افزود: “در ارتباط عاطفی، پیوندی وجود دارد که فراتر از محصول است. و در سخت‌ترین زمان‌ها، اگر مشتری نمی‌تواند از برند (در حال حاضر) چیزی بخرد این رابطه باید حفظ و تقویت شود.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish