تناژ خنثی  (Neutral Undertones)

تناژ پوست خنثی به معنای داشتن زمینه‌ی رنگی با ترکیبی تعادل‌یافته از ویژگی‌های گرم و سرد است. این نوع پوست به طور تقریبی، ترکیبی از ویژگی‌های تناژ گرم و تناژ سرد را داراست، به‌طوری‌که هماهنگی خاصی در آن وجود دارد. افراد با تناژ خنثی معمولا قادر به استفاده از هر دو گروه رنگ‌های گرم و سرد هستند. این موضوع به ایجاد تنوع بیشتر در انتخاب لباس، آرایش و رنگ مو کمک می‌کند.

تناژ زیتونی  (Olive Undertones)

افراد با تناژ زیتونی دارای ته‌رنگ گرم و حاوی رنگ‌هایی چون سبز و زرد هستند. رنگ‌های مناسب برای تناژ زیتونی شامل سبزها، آبی‌ها، خاکستری‌ها، آبی‌های کمرنگ، قهوه‌ای‌ها، قرمزها، و زرد مایل به خاکستری یا زیتونی هستند. عکس2و3

تشخیص تناژ رنگ پوست

یک راه ساده برای تشخیص تناژ پوست شما، مشاهده‌ی رگ های مچ دستتان است.

ابتدا مکانی با منبع نور طبیعی مانند نزدیک یک پنجره را پیدا کنید. نور طبیعی دقیق‌ترین بازتاب رنگ زیرپوستی پوست شما را ارائه می‌دهد.

رگ‌های شما به نظر سبز‌ می‌آیند یا دارای زمینه‌ی آبی هستند؟ رنگ سبز به معنای این است که زمینه‌ی پوست شما گرم یا زرد طلایی است، در حالی که رنگ آبی یا بنفش نشان‌دهنده‌ی این است که حتما دارای دمای پوست سرد هستید. پوست‌های زیتونی و خنثی ممکن است نتوانند رنگ واضحی را تشخیص دهند، به جای آن ممکن است مخلوطی از رنگ‌های آبی، سبز و بنفش ببینند؛ اما اگر این ترکیب رنگ‌ها به سبز نزدیک‌تر بود، شما دارای زمینه‌ی زیتونی هستید.

انواع رنگ پوست - تناژ مختلف پوست

انواع رنگ پوست

حالا که ما از تناژ رنگ پوست خود با استفاده از جدول تناژ پوستی آگاه شدیم، باید در گام بعدی وارد حوزه‌ی کلی تُن پوست شویم. این‌جاست که جداول تُن پوست مفید واقع می‌شوند، چرا که آن را به دسته‌بندی‌های مختلفی مانند سفید یا روشن، گندمی، سبزه، برنز و تیره یا قهوه‌ای تقسیم می‌کنند.

انواع رنگ پوست - ویژگی هر رنگ پوست

انتخاب رنگ لباس مناسب با رنگ پوست

انتخاب رنگ لباس مناسب با پوست و تناژ آن یک هنر است که می‌تواند به ظاهر شما را جذاب‌تر کند و زیبایی شما را بیشتر به نمایش بگذارد. این هماهنگی در انتخاب لباس‌ها، آرایش و حتی رنگ موها می‌تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بخشیده و ظاهری بهتر به ارمغان آورد.

رنگ لباس برای پوست سفید

برای اشخاصی با تناژ پوست سفید، دنیای گسترده و متنوعی از رنگ‌ها برای انتخاب لباس وجود دارد. آبی‌های کبریتی و دریایی، زردهای طلایی و نارنجی، صورتی‌های گلابی یا تیره، سبزهای زیتونی و براق یا کم‌رنگ، خاکستری‌های روشن و تیره، سفیدهای پاک و آبی، قرمزهای تیره و رنگ‌های نقره‌ای یا طلایی، همگی انتخاب‌های مطلوبی برای پوشش هستند.

رنگ لباس مناسب هر پوست - رنگ لبسا مناسب پوست سفید
کسانی که پوست سفیدی دارند چه لباسی بپوشند؟

رنگ لباس مناسب پوست گندمی

در انتخاب رنگ لباس برای پوست گندمی با زمینه‌ی گرم، می‌توان از رنگ‌های گرم و طبیعی استفاده کرد. رنگ‌های قهوه‌ای گرم، زرد گندمی، سبز زیتونی و نارنجی گندمی از جمله گزینه‌های مناسب هستند. هم‌چنین می‌توانید از زیبایی رنگ‌های خرمایی و قرمز گرم و تیره بهره‌مند شوید. می‌توان گفت که بهترین رنگ لباس برای پوست گندمی، رنگ قهوه‌ای گندمی است.

رنگ لباس پوست گندمی

رنگ لباس مناسب با پوست سبزه

برای پوست سبزه یا زیتونی، انتخاب رنگ‌های زیتونی، سبز گیاهی، آبی نفتی، خاکستری گرم، آبی کم‌رنگ، قهوه‌ای گرم، قرمز تیره و زرد مایل به زیتونی مناسب هستند. این رنگ‌ها باعث زیبایی و هماهنگی با تناژ پوست سبزه می‌شوند. توجه به جزئیات مختلف و ترکیب رنگ‌ها می‌تواند استایل لباس را جذاب و زیبا کند.

رنگ لباس مناسب پوست سبزه - قرمز رنگ مناسب افرادی با پوست سبزه است
رنگ سفید مناسب رنگ پوست های سبزه و تیره
رنگ لباس مناسب پوست های سبزه

رنگ لباس برای پوست برنز

برای پوست برنز، رنگ‌های تیره و گرم از جمله آبی دریایی تیره، سبز زیتونی، قهوه‌ای گرم، زرد گندمی و قرمزهای گرم مناسب هستند. این رنگ‌ها با طبیعت پوست برنز هماهنگی دارند و زیبایی طبیعی پوست را نشان می‌دهند.

رنگ لباس برای پوست برنز
رنگ مناسب پوست های برنز
رنگ لباس مناسب برای پوست های برنز - پوست های برنز چه لباسی بپوشند

رنگ لباس مناسب پوست گرم و تیره

اگر پوست شما گرم و تیره است، بهترین رنگ برای لباس عمدتا رنگ‌های گرم و زمینه‌ای هستند. رنگ‌های قرمز گرم، نارنجی، زرد، قهوه‌ای، سبزهای زمینی، زنبقی و بنفش گرم، قهوه‌ای و برنزه از پیشنهادهای مناسب برای لباس‌ها هستند. هم‌چنین ترکیب رنگ پوست، چشم و موهای شما نیز مهم است. رنگ‌های نامناسب برای پوست گرم و تیره شامل آبی سرد، صورتی سرد، بنفش سرد، سفید برلیانت، و خاکستری سرد هستند. با این حال، سلیقه‌ی شخصی نقش مهمی در انتخاب رنگ دارد.

رنگ لباس برای پوست های تیره
رنگ لباس برای پوست های گرم
پوست های تیره چه رنگ لباسی بپوشند؟

رنگ‌ هایی برای همه

رنگ‌هایی وجود دارند که روی هر پوستی فوق‌العاده زیبا به نظر می‌آیند؛ زیرا تعادل کاملی از گرمی و سردی را فراهم می‌کنند و با پوست شما هماهنگ می‌شوند. سفید خالص با هر پوستی هماهنگی دارد. اگر لباس سفید به نظر شما مناسب نمی‌آید، آن را در نور طبیعی بررسی کنید. صورتی نرم بادامی هر رنگ پوستی را روشن کرده و جلوه‌ی طبیعی چهره‌ی شما را نشان می‌دهد. رنگ آبی کبود با ترکیب مقداری از رنگ سبز یک رنگ عالی برای فصل تابستان و زمستان است. اگر می‌خواهید به سمت رنگ‌های تیره بروید، بنفش انگوری را امتحان کنید تا بدون غلبه بر رنگ پوست شما، آن را در معرض توجه بیشتری قرار دهد. 

رنگ سفید مناسب هر رنگ پوست
رنگ مناسب هر رنگ پوست

انتخاب رنگ لباس بر اساس نوع پوست یک عامل مهم در ایجاد ظاهر زیبا و هماهنگ است. رنگ‌های مناسب می‌توانند جلوه‌ی طبیعی پوست را نشان دهند و بر زیبایی شما تأکید کنند. لباس هماهنگ با رنگ پوست، بهترین استایل را برای شما به وجود می‌آورد و باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. آیا شما در انتخاب رنگ لباس، به نوع پوست خود توجه می‌کنید؟ آیا تا به حال تجربه‌ی انتخاب لباسی را که به پوستتان نمی‌آید، داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish