آخرین بازسازی لایو اکشن “پری دریایی کوچولو” که در 26 مه 2023 به کارگردانی Rob Marshal اکران شد؛ فیلمی فانتزی و موزیکال است. این فیلم به شکلی جذاب از نسخه‌ی اصلی انیمیشن اقتباس شده است. در واقع از طرفی به اندازه‌ی کافی به فضای انیمیشن نزدیک است؛ اما از طرف دیگر، فاصله‌ای محترمانه از کانسپت اصلی داستان‌های چالش‌برانگیز دیزنی دارد. در واقع در این فیلم خبری از نشان دادن روایت‌های نجات شاهزاده خانم‌ها توسط یک پرنس نیست.
منتقدان معتقدند همه‌ی چیزهایی که درمورد انیمیشن پری دریایی فکر می‌کردید و می‌دانستید؛ با تفاوت‌های موجود بین این لایو اکشن فانتزی و انیمیشن قدیمی آن، زیر سوال رفته است. این‌بار داستان فیلم با القای حس زنده بودن باعث می‌شود شما هم بخندید و هم گریه کنید. همچنین به شما این فرصت را که می‌توانید بدون هر کینه و نفرتی نسبت به هم عشق بورزید، یادآوری می‌کند.
در ادامه به فضاسازی و طراحی لباس فیلم “پری دریایی” می‌پردازیم و تأثیر آن بر دنیای مد و استایل‌های بهار و تابستان 2023 را برای شما بازگو می‌کنیم.

فیلم پری دریایی 2023
فیلم پری دریایی 2023
Halle Baileyبازیگر در نقش آریل
Halle Baileyبازیگر در نقش آریل

معرفی طراحی لباس فیلم The little mermaid

شکی نیست که هلی بیلی در نقش آریل خیره‌کننده است و با صدای آهنگینش نقشی باشکوه ایفا می‌کند. اما آنچه که در فضاسازی فیلم بسیار تأثیرگذار است؛ حضور Colleen Atwood است. طراح لباسی که برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بوده است.
دنیای فانتزی و خلاق ایجاد شده توسط اتوود که به نظر می‌رسد با هنر دیجیتال آمیخته شده؛ جلوه‌ی بصری خاصی ایجاد کرده است. طراحی صحنه و لباس پری دریایی کوچولو در بخش اصلی لباس‌های فیلم جشنواره‌ی آتلانتیکا است.

طراحی لباس برای پرنسس دریا آریل و شاهزاده زمینی اریک
طراحی لباس برای پرنسس دریا آریل و شاهزاده زمینی اریک

تلفیق طراحی لباس فیلم پری دریایی با هنر دست و دیجیتال

طراح فیلم در مورد لباس‌هایی که بازیگران باید هنگام غوطه‌ور بودن در آب می‌پوشیدند؛ می‌گوید: “بیشتر آیتم‌ها به شکل دیجیتالی طراحی شده‌اند تا مانع حرکت بازیگران نشوند.”
اما تمام عناصر دیجیتالی فیلم مانند دم و نیم‌تنه‌ی پری دریایی، ابتدا با متریال واقعی توسط کالین آتوود طراحی شده است تا هنرمند دیجیتال برای اجرای دقیق‌تر، با هریک از کاستوم‌ها ارتباط بهتری بگیرد.
تنها لباسی که در زیر آب به طور واقعی از آن استفاده شده؛ لباس خاویر باردم بازیگر نقش شاه تریتون بود. همچنین اکسسوری جالبی که در فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفت، تاج پادشاه تریتون است. از آن‌جا که در فضاسازی فیلم پری دریایی قصد داشتند همه‌ی متریال‌ها از دریا باشد؛ این موضوع برای کالین آتوود چالش برانگیز بود. چه تاجی می‌توانست هم شبیه تاج واقعی و هم تداعی‌کننده‌ی آیتمی از دل اقیانوس باشد؟
او این تاج را از دندان‌های کوسه‌ی ساختگی و از جلبک‌های دریایی آبکاری شده با طلا ارائه کرد. همچنین لباس‌هایی را از موادی مانند پارچه‌ی آناناسی برای لباس عروس آریل و ارگانزاهای بسیار شفاف که نور از آن عبور می‌کند، طراحی کرد. مسئله‌ی پایداری درکاستوم دیزاین این فیلم مشهود است زیرا متریال به کار رفته در آن، کاملا با دریا سازگار است.

تاج شاه تریتون از دندان کوسه و جلبلک طلا
تاج شاه تریتون از دندان کوسه و جلبلک طلا

فیلم پری دریایی یادآوری مفهوم پایداری در دنیای مد و زندگی

این فیلم موضوعاتی مسحورکننده از جمله حفاظت از اقیانوس‌ها، آگاهی از آلایندگی پلاستیک، استفاده از منابع پایداری و شناخت تغییرات آب و هوایی را در هم می‌آمیزد. همچنین پلتفرم منحصر به فردی برای شروع بحث و افزایش آگاهی و حمایت از جهانی پایدار ارائه می‌دهد.
صنعت مد یکی از بزرگ‌ترین صنایع آلوده‌کننده برای محیط زیست به شمار می‌رود. الهام از کانسپت پری دریایی از دل اقیانوس در دنیای فشن، باعث یادآوری مسائل زیست‌محیطی و دنیای زیر آب می‌شود تا به صدمات فعالیت‌های انسانی به زیستگاه آبزیان بیشتر توجه کنیم.
بنابراین ورود پری دریایی به دنیای فشن، مفهوم پایداری در مد را پر رنگ‌تر می‌کند. پیش از این، برندها در فصل‌های اخیر از اقیانوس‌ها و آبزیان الهام گرفتند تا مفهوم پایداری را به تصویر بکشند؛ حالا ورود پری دریایی به دنیای فشن نیز نشان از توجه برندها به مد پایدار است.

بازسازی لایو اکشن ” پری دریایی” و چگونگی حضور آن در دنیای مد و برندها

پری دریایی به عنوان مفهوم مد در فشن شوها، بر صحنه‌ی کت واک‌ها و دربین لوک‌های جذاب سلبریتی‌ها در بهار و تابستان 2023 ، غوغا به پا کرد. در کالکشن‌های ریزورت 2023، مجموعه‌هایی دیده شدند که شامل عناصری با مضمون پری دریایی بودند. برندها یک فانتزی کامل از آبزیان را در شکوه و خلاقیت ارائه ‌کردند.
در واقع لباس و ترند پری دریایی در مد به بدن صدفی و دم پر زرق و برق محدود نمی‌شود؛ بلکه با تمام عناصرش، منبع الهام طراحان و برندها در کالکشن‌های 2023 بوده است. به طور کلی در سال‌های اخیر، اقیانوس و موجودات آبزی برای طراحی کالکشن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
برندها با تلفیق مفهوم پری دریایی و سبک طراحی خودشان، کالکشن‌هایی را با اهداف خاص به نمایش گذاشتند. رنگ آبی دریایی، از سبز کف دریا تا ماوراء بنفش، رنگین کمانی و درخشش رنگ متالیک -که از آستر مرواریدی درون صدف‌ها الهام گرفته شده است- بخشی از پالت رنگی پری دریایی است. طراحان در پارچه‌سازی کالکشن از این موارد استفاده کرده‌اند.

کالکشن برندها با سبک رمانتیسم و روحانی پری دریایی
کالکشن برندها با سبک رمانتیسم و روحانی پری دریایی

طراحی برندهای بزرگ تا استعدادهای نوظهور به سبک پری دریایی

کالکشن برندهای معروف با الهام از پری دریایی

مجموعه‌های بهار 2023 از Blumarine و David Koma نمونه‌های بارز این ایده و سبک بودند. در این مجموعه‌ها لباس‌های اندامی باریک با لبه‌های دم ماهی و اکسسوری‌های صدفی اجرا شده‌اند. برندهای دیگر مانند تام فورد و والنتینو، لباس‌های ماکسی با پولک‌های فلس‌مانند را در فشن‌شو ارائه دادند. در این لباس‌ها، سایه‌های رنگی شبیه آبی دریا، آغشته به درخشش و جلوه‌ی خیسی آب بر روی لباس پری دریایی مشهود بود. گابریلا هرست و سایمون میلر نیز با لباس‌های قلاب‌بافی به زیبایی‌شناسی عروس‌ دریایی در زیر اقیانوس‌ها اشاره کردند. تم پری دریایی رمانتیک و روحانی است و همین سبک و حس را به کالکشن‌ها و لباس‌ها القا می‌کند. پست‌هایی که سرشار از فیگور پری دریایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده؛ تبدیل به بوم جذابی برای برندهای مد شده است. به طور مثال در ماه فوریه، دیزل یک دم پری دریایی با لوگوی سفارشی برای جلد face Diesel The به تن Bailey طراحی کرد.

لباس پری دریایی به طراحی سفارش دیزل برای بیلی
لباس پری دریایی به طراحی سفارش دیزل برای بیلی

ایده‌های طراحی استعدادهای جوان به سبک رومانتیسم پری دریایی

پیش از اکران فیلم پری دریایی، سبک پوشش آن به عنوان ترند جذاب بهار و تابستان در بین استایل‌ها ظاهر شد. ران‌وی‌های ریزورت 2023 ، با طراحی آیتم‌هایی که ردپای پری دریایی را به خوبی می‌توان در آن مشاهده کرد؛ به نمایش درآمد. آیتم‌هایی از جمله پارچه‌های پولکی و براق با نماد فلس‌ ماهی، دامن‌های گوشه‌دار با مدل ماهی و یا پیراهن‌های توری با نماد تور ماهیگیری در بین لوک‌ها به تصویر کشیده شده بود.
یک نمونه‌ی عالی از آیتم‌های طراحی شده‌ی فشن طبق کانسپت پری دریایی، توسط طراح مد “Masaba “Gupta اجرا شده است. طراحان نوظهور نیز به سبب اکران مجدد لایو اکشن پری دریایی، از زندگی زیر دریا الهام گرفته‌اند. fanci طراح 24 ساله ویتنامی است که لباس‌هایی بدن‌نما، کژوال و راحت را ارائه داده‌ و به تن مدل‌های معروفی چون بلا حدید به نمایش درآورد.
همین طور siedres طراح اهل ترکیه نیز با الهام از سبک رمانتیسم پری دریایی، آیتم‌های تخیلی‌اش را در تابستان 2023 ارائه کرد. این آیتم‌ها حس مدیترانه‌ای و استایل‌های دهه 70 را تداعی می‌کند. در کنار این طراحی‌ها، Haters طراح آلبانیایی، لباس آبی متالیک را برای بیلی در اکران پری دریایی کوچولو در لس‌آنجلس خلق کرد و خوش درخشید.

لباس آبی متالیک هلی بیلی در اکران لس آنجلس طراحی توسط هترس
لباس آبی متالیک هلی بیلی در اکران لس آنجلس طراحی توسط هترس

تأثیر فیلم پری دریایی بر پوشش سلبریتی ها و جوانان

راب مارشال آخرین اقتباس لایو اکشن از داستان پری دریایی اثر هانس کریستین اندرسن، نویسنده‌ی مشهور دانمارکی، را به نمایش درآورد. این فیلم فانتزی موزیکال نه تنها روی پرده‌ی سینما تأثیرگذار بود، بلکه بر استایل و ترندهای پوشش سلبریتی ها و جوانان در این فصل، اثر بسزایی داشت.
در واقع افراد مشهور نیز به تب پری دریایی مبتلا شده‌اند و بسیاری به دنبال لباس‌های شبیه به آریل برای فرش قرمز هستند. به عنوان مثال، در جوایز SAG 2023 ، Quinta Brunson یک لباس مجلسی براق مشکی و دکلته‌ای به شکل صدف دریایی سفید رنگ به تن کرد. همچنین در گلدن گلوب 2023، میشل ویلیامز یک لباس مجلسی تک‌شانه با تزئینات نقره‌ای، با چین‌های شبیه به پری‌ دریایی پوشید.
حتی در مهمانی اسکار 2023 ، Miranda Kerr استایلی زیبا با پیراهن حریر آبی رنگ داشت. علاوه بر او، Naomi Campbell لوکی جذاب با پیراهن سفید براق و بالاتنه‌ای تنها به شکل دو صدف برروی سینه به تن کرد. او همچنین با دامنی به شکل فلس‌های ماهی، حضور پری دریایی در مد را به نمایش گذاشت.
در جشنواره‌ی فیلم کن امسال نیز نشانه‌هایی از پری دریایی در بین استایل سلبریتی‌ها از لباس‌های آبی اقیانوسی پولکی تا دامن‌های موج‌دار به چشم می‌خورد. fan Bingbing دامن مدل ماهی و لباس آبی مرواریدی درخشان به تن کرده بود که تداعی کننده‌ی نیم تنه‌ی صدفی پری دریایی بود.

استایل Naomi Campbell در اسکار 2023 با لوک پری دریایی
استایل Naomi Campbell در اسکار 2023 با لوک پری دریایی
استایل Quinta Brunson به سبک پری دریایی در مراسمSAG 2023
استایل Quinta Brunson به سبک پری دریایی در مراسمSAG 2023

استایل بهار و تابستان 2023 جوانان طبق ترندهای پری دریایی

از آن‌جا که جوانان مشتاق بودند سرگرمی کودکی خود را به شکل زنده دوباره تماشا کنند؛ این سبک را در پوشش و استایل خود در تابستان 2023 به نمایش گذاشتند. از این‌رو بار دیگر اکسسوری‌هایی مانند گردنبد و کیف‌های مرواریدی و دستبندهای صدفی به چرخه‌ی مد بازگشتند. همچنین صندل‌هایی با بندهای مرواریدی به همراه Slip Dress آبی براق یا نیم‌تنه‌هایی به همراه دامن‌های پولکی درشت شبیه به فلس ماهی محبوب شده‌اند.
رنگ مو با الهام از طیف آبی، بنفش، سبز و صورتی در بین ترندهای بهار و تابستان امسال دیده می‌شود که تحت تأثیر جلوه‌های بصری فیلم پری دریایی است. رنگ‌های فانتزی، اشتیاق همه را برای امتحان کردن طیف رنگین‌کمانی به سبک دهه‌ی 90، برانگیخته است. این ترند، بسیاری از سلبریتی‌ها، افراد مشهور هالیوود و خانم‌های مسن را هم درگیر کرده است؛ زیرا این طیف رنگی در کنار موی خاکستری طبیعی به شکل هایلایتی زیبا جلوه می‌کند.
در این راستا نسل زی که پیشتازان اثرگذار در تعیین ترندهای مد هستند؛ از بازگشت آیکون‌های مربوط به فیلم پری دریایی استقبال و در رواج آن نقش بسیاری ایفا کردند. در واقع ترند رنگ آیتم‌های تابستانی، از آب‌های اقیانوس ، طیف رنگ آبی ارغوانی تا آبی کمرنگ و سرخابی تا صورتی پررنگ الهام گرفته شده است.
از ترندهای آرایشی می‌توان به ابروهای لیفت شده، مژه‌های ریمل زده شده با خط چشم‌های آبی روشن تا آبی تیره به همراه رنگ مات، رژگونه‌ی هلویی و رژلب دارچینی اشاره کرد. این ترندها حال و هوای اقیانوسی و استایل کروز را یادآور می‌شود. همچنین می‌توان گفت در سبک میکاپ پری دریایی، کرم پودرها چندان جایگاهی ندارند. کرم‌های ضدآفتاب بی‌رنگ، مرطوب‌کنندهای آبرسان و هایلایترهای روشن کننده ترند شده اند؛ چرا که طراوت و شادابی پوست را چون پری دریایی از آب درآمده به نمایش می‌گذارند.

آیتم‌های ترندی استایل پری دریایی
آیتم‌های ترندی استایل پری دریایی

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish