در دنیای فشن همواره قوانینی همچون انتخاب لباس متناسب با اندام و یا استفاده از قوانین ترکیب رنگ برای داشتن ظاهری شیک وجود داشته اما در مقاله پیش رو با برخی از عجیب و غریب ترین قوانین فشن که احتمالا تا کنون از آنها باخبر نبوده اید، آشنا می شویم.

ممنوعیت پوشیدن شلوار برای زنان

تا سال ۲۰۱۳، پوشیدن شلوار در پاریس برای زنان غیرقانونی بود به این بهانه که آن وقت زنان می توانند خودشان را جای یک مرد جا بزنند. امروزه این قانون خیلی پوچ به نظر می رسد اما فرانسوی ها تنها نیستند. قوانین مشابهی در سودان، کره شمالی و توسان نیز وجود دارد و حتی در آریزونا تا سال ۲۰۱۲ در حال اجرا بود. تصویر بالا، مارلین دیتریش ( Marlene Dietrich)  در سال ۱۹۳۳ را نشان می دهد که بخاطر پوشیدن کت و شلوار توسط پلیس فرانسه دستگیر شده است.

پوشیدن پیژامه در هنگام ماهیگیری

در شیکاگو رفتن به ماهیگیری در حالی که پیژامه به تن دارید غیرقانونی است، قانونی که امروزه نیز وجود دارد.

کت و شلوارهای Zoot

در لس آنجلس، کالیفرنیا، پوشیدن کت و شلوار زوت غیرقانونی است با این ادعا که “غیر میهن پرستانه” هستند. در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، لباس های zoot عمدتا در میان جوانان سیاه پوست و جوانان مکزیکی-آمریکایی رایج بود. پس از شورش های Zoot Suit، هنگامی که تنش بین نیروهای سفیدپوست و زوت پوشان افزایش یافت، نیروی انتظامی توانست با تبلیغات نژادی، این جوانان شیک پوش را به عنوان اعضای باندی خطرناک ترسیم کند. هنگامی که آمریکا به جنگ جهانی دوم پیوست، دولت محلی لس آنجلس از مقررات سهمیه بندی استفاده کرد و این لباس های Zoot را که بزرگ و گشاد بودند را “اتلاف منابع” و “غیر میهنی” نامید.

چکمه های کابوی

شهر Blythe در ایالت کالیفرنیا قانونی وضع کرد که پوشیدن چکمه های گاوچرانی در این شهر غیرقانونی است مگر اینکه حداقل دو گاو داشته باشید.

لباس با پوشش کامل

در شارلوت، کارولینای شمالی، زنان باید هنگام حضور در ملاقات های عمومی بدن خود را حداقل با ۱۶ یارد از پارچه یعنی حدود ۱۵ متر پارچه بپوشاند.

کفش های براق و ورنی

زنان باید در کلیولند، اوهایو، مواظب باشند، جایی که پوشیدن کفش ورنی برای آنها غیرقانونی است. گفته می شود که این قانون به دلیل امکان سو استفاده مردان از براق بودن کفش برای دیدن نمای بازتاب دامن یک خانم وضع شده است.

کلاه های نامتعارف

در ساکو در ایالت میسوری، استفاده از کلاه هایی که ممکن است “افراد ترسو، کودکان و یا حیوانات را بترساند” برای زنان غیرقانونی است.

ساسپندر یا بند شلوار

طبق قانونی در آریزونا استفاده از ساسپندر غیرقانونی است.  زنان در صورت استفاده از این بندها تا ۵۰۰ دلار ، اما مردان تا ۱۰۰۰ دلار جریمه می شوند.

رانندگی در لباس خواب

در کالیفرنیا پوشیدن لباس راحتی و لباس خواب هنگام رانندگی برای خانم ها غیرقانونی است و ممکن است مشمول جریمه های قابل توجهی شود.

کفش پاشنه بلند

 از سال ۲۰۰۹، پوشیدن کفش پاشنه بلند هنگام بازدید از بناهای باستانی یونان به خاطر احتمال آسیب رساندن به اماکن تاریخی غیرقانونی است.

اقدامات ایمنی برای پارچه های  راه راه 

در ناتوما در ایالت کانزاس پرتاب چاقو به سمت به مردانی کت و شلوارهای راه راه دارند، خلاف قانون است. سوال اینجاست که این قانون برای مردان با کت و شلوارهای ساده ممکن است چه معنایی داشته باشد؟

چرت زدن با کفش

داکوتای شمالی قانونی دارد که خوابیدن با کفش را ممنوع می کند.

ارتفاع پاشنه کفش

 در کارمل در ایالت کالیفرنیا، پوشیدن کفش هایی با قد پاشنه بیش از دو اینچ بدون مجوز ممنوع است.

لباس یکدست سیاه

در استرالیا استفاده از لباس های تماما سیاه، کفش های نمدی (بی صدا) و آرایش صورت سیاه و یا ماسک صورت سیاه از نظر فنی غیرقانونی است زیرا از جمله ابزار سارقان محسوب می شوند.

لباس های استتار دهنده

در کشورهایی مانند باربادوس، گرنادا، دومنیکا، جامائیکا، سنت وینسنت و سنت لوسیا لباس و لوازم استتار برای هر فردی که خارج از ارتش باشد غیرقانونی است و حتی اگر برای تزئین بر روی لباس چاپ شده باشد هم می تواند با جریمه های گران قیمت روبرو شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish