غول الماس روسی آلروسا بزرگترین جواهرات یک دهه اخیر را پیدا کرد

غول الماس Alrosa PJSC اعلام کرد که الماس 390.7 قیراطی با کیفیت جواهرات را استخراج کرده است که بزرگترین الماسی است که در یک دهه اخیر در روسیه کشف شده است.

این شرکت که تحت تحریم های مرتبط با حمله روسیه به اوکراین است، این شزکت الماس را در معدن مایات در یاکوتیا پیدا کرده. این شرکت در بیانیه ای در روز یکشنبه گفت که این سنگ از شکل غیر استانداردی برخوردار است و با هاله ای زرد مایل به قهوه ای حاشیه شده است. این بزرگترین الماس با کیفیت جواهر است که از سال 2013 در روسیه استخراج شده است.

آلروسا در این بیانیه گفت: ترکیبی از جرم، شکل و رنگ سنگ را منحصر به فرد می باشد.

Alrosa تحت کنترل دولت، که بیشترین فعالیت آن در تولید سنگهای قیمتی است و پیشرو در صنعت De Beers  است و جواهر تولید می کند، در سال های اخیر بر تراش و بازاریابی بزرگترین جواهرات خود در خانه های حراج بین المللی از جمله کریستیز تمرکز کرده است. تحریم های اعمال شده توسط کشورهایی از جمله ایالات متحده و بریتانیا، ممنوعیت واردات الماس با کیفیت جواهر روسیه، می تواند هرگونه فروش احتمالی سنگ تازه بازیافت شده را مختل کند.

تلاش‌ها برای توقف فروش جواهرات روسی در اروپا با مقاومت کشورهای واردکننده مانند بلژیک مواجه شده است که معتقدند انجام این کار فقط تجارت را به جاهای دیگر تغییر می‌دهد. اما گمانه زنی های فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه کشورهای G-7 – کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده – و اتحادیه اروپا محدودیت های بیشتری را در این ماه اعلام خواهند کرد.

فروش آلروسا پس از اعلام تحریم های ایالات متحده برای اولین بار ضربه خورد، اما با انتقال حجم به آسیا، عمدتاً هند، بهبود یافت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish