شاید مشهورترین لباس سیاه کوچک، لباسی باشد که آدری هپبورن در فیلم صبحانه در تیفانی در سال 1961 پوشیده بود. این فیلم که توسط طراح مد فرانسوی (و دوست خوب هپبورن) Hubert de Givenchy ساخته شده است،  ( robe noire )  لباس مشکی کوچک یا LBD) به جایگاه نمادینی از فیلم دستی که پیدا شده است اغلب در دسته مدی که خودش می گیرد. البته، کوکو شانل به خاطر ظاهر بی انتها و باکلاسی که در دهه 1920 LBD را ارائه کرد، شایسته تقدیر است.

یک نمایشگاه مد جدید به پیشنهاد پاریس در مرکز هنر و فرهنگ مونا بیسمارک آمریکا افتتاح شد و این قطعه خاص از لباس زنانه را جشن گرفته است. این نمایش با عنوان “لباس سیاه کوچولو” تاریخی و فعلی “پدیده طنز به فرد” را ترسیم می کند. تقریباً 50 لباس سیاه از مجموعه های طراحان و کمد بهترین لباس پوشان برندگان تا 22 سپتامبر 2014 به نمایش گذاشته شده است. جالب اینجاست که نمایشگاه سازماندهی شده است. توسط کالج هنر و طراحی ساوانا و سردبیر ووگ آندره لئون تالی و اولین بار در پاییز گذشته در ساوانا نمایش داده شد.

گواه (واضح است)، لباس مشکی کوچک برای متخصص لوکس وینتیج، دیدیه لودو که برای اولین بار بوتیک برجسته خود را در پاریس در سال 1975 افتتاح کرد، “گالری مد” لودو که در کاخ رویال زیبا در ناحیه راست کاخ  واقع شده است، این بوتیک دارای لباس های مد کلاسیک است. و لوازم جانبی با کیفیت و شرایط خیره کننده. و مدتها پیش، او به پتانسیل مد LBD پی برد و نسخه های قدیمی آن را به مدگراهایی که خواهان آن ظاهر بی‌نظیر هالی گولایتلی بودند، فروختند.

frenchaffaires.com/paris-fetes-the-little-black-dress

زمانی که LBD کلاسیک به جریان اصلی تبدیل شد و برای لباس ها حساسیت و جلوه ای از خاص بودن راافزایش داد، لودو شروع به ایجاد نسخه های جدید LBD بر اساس طرح های قدیمی کرد. امروز، او دو بوتیک در پاریس دارد – فروشگاه لباس های قدیمی و همچنین “La Petite Robe Noire” که لباس های مشکی جدید را می فروشد. چند سال پیش خودم را با یکی از این لباس‌های نوآر جدید کوچک و یکی از لباس‌های مورد علاقه من در تمام دوران باقی مانده است.

لودو که هرگز نباید از گفتگو و صحنه  مد فعلی کنار گذاشته شود، این ماه یک نمایشگاه مدام موقت به مناسبت هفته پاریس برگزار می شود. او در فضای کاخ سلطنتی خود، با «Envers Endroit» یا «Inside Out Right Side Out» به آن والری هاش طراح مد فرانسوی ادای احترام می کند. این نمایشگاه تا 20 ژوئیه در معرض دید قرار دارد، برش، رنگ و طراحی قطعات مد Anne-Valérie Hash و همچنین تکنیک های کوتور مورد استفاده برای تولید آنها را برجسته می کند. به عنوان نمایشگاه مکمل، Ludot یک بوتیک پاپ آپ Anne-Valérie Hash (en français, ‘une boutique éphémère’) را در La Petite Robe Noire برای مدت زمان نمایشگاه افتتاح کرده است.

این بوتیک و نمایشگاه در کاخ رویال مجموعه و مکانی برای الهام گرفتن برای علاقمندان به طراحی لباس و مد است تا بتوانند برای ایده ها و ذهنیات خود برای حرفه مد آماده سازی کنند و نقش راهی مطمئن داشته باشند .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish