همان‌طور که می‌دانید، دنیای مد همیشه در حال تغییر و به روز شدن است؛ اما یکی از لباس‌هایی که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند، لباس‌هایی با یقه‌ی قایقی یا آف‌شولدر هستند. این مدل یقه جذابیتی همیشگی دارد و برای هر موقعیتی، از تعطیلات ساحلی تا یک مراسم رسمی، بسیار ایده‌آل و مناسب است.

لباس‌های یقه‌ قایقی، جذابیتی رمانتیک دارند و یادآور سبک بوهو نیز هستند. از نکات قابل توجه این نوع یقه، نمایش پوست بدن در قسمت سرشانه و نمایان شدن استخوان ترقوه است. پوشیدن لباس آف‌شولدر، القای حس زنانگی و اغواگری را با خود به همراه دارد.

اما یقه‌ قایقی یا آف‌شولدر چیست؟

لباس یقه قایقی چیست- مجله کمد

به چه نوع یقه‌ای، آف‌شولدر یا قایقی می‌گویند؟

مهم‌ترین ویژگی لباس‌های آف‌شولدر، بدون سرشانه بودن آن‌هاست. یقه‌ی این نوع لباس‌ها درست بالای سینه و آستین‌ها در راستای خط یقه، زیر سرشانه قرار می‌گیرند.  قدمت این یقه به دهه‌ی 1800 برمی‌گردد، زمانی که لباس‌های بدون سرشانه به عنوان لباس شب توسط افراد ثروتمند پوشیده می‌شد، اما این ترند جذاب مختص افراد ثروتمند باقی نماند. با گذشت زمان لباس‌هایی ارزان‌تر با یقه‌ی قایقی تولید شد تا طبقات پایین‌تر جامعه هم بتوانند از این ترند بهره ببرند.

تصویری از زنان در دهه 1800 با لباس یقه قایقی

در دهه‌ی 1970 زمانی که زنان در حال کنار گذاشتن لباس‌های سفت و سخت آن دوران بودند، لباس‌های آف‌شولدر دوباره به دنیای مد بازگشتند. این مدل یقه آن‌چنان بین زنان محبوب شد که امروزه هم مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

پرنسس دایانا با لباس یقه قایقی- مجله کمد
تصویری از زنان در دهه 1970 با لباس یقه قایقی- مجله کمد

با توجه به آن‌چه گفته شد، لباس‌های یقه قایقی امروزه یکی از آیتم‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند. به طوری‌که یکی از انتخاب‌های اصلی سلبریتی‌ها در مراسم‌های فرش قرمز و رویدادهای مهم هستند.

پنه لوپه کروز با لباس یقه قایقی
یقه قایقی  روی فرش قرمز- مجله کمد

یقه‌ قایقی مناسب چه اندامی است؟

تا این‌جا با تعریف یقه‌ی قایقی و آف‌شولدر و مختصری از پیشینه‌ی تاریخی این یقه‌ آشنا شدیم. اگر شما هم به جمع علاقه‌مندان این یقه پیوستید، اما مطمئن نیستید که مناسب نوع اندام شما هست یا خیر، نگران نباشید! ما به شما کمک می‌کنیم.

در ابتدا باید بگوییم یکی از نکات مثبت لباس‌های آف‌شولدر، مناسب بودنشان برای انواع تیپ بدنی است؛ اما اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر به این موضوع داشته باشیم، لباس‌های یقه قایقی برای این افراد مناسب‌تر است:

  • افرادی با سایز بالاتنه‌ی اسمال تا مدیوم(کوچک تا متوسط)
  • افرادی با اندام گلابی و ساعت شنی
  •  اشخاصی که شانه‌های کوچک و باریکی دارند.

شما می‌توانید با اضافه کردن یک گوشواره‌ی حلقه‌ای بزرگ، زیبایی استایلتان را دوچندان کنید. هم‌چنین اگر اندامی با سیلوئت ساعت شنی دارید، از کمربند  غافل نشوید؛ زیرا باعث برجسته‌کردن کمر باریکتان می‌شود و با پهن‌تر شدن سرشانه‌هایتان به خاطر پوشیدن لباس یقه قایقی، همه‌ی نگاه‌ها را به سمت خودتان جلب می‌کنید.

لباس یقه قایقی با کمربند

لباس یقه قایقی مجلسی

محبوب‌ترین گزینه‌ برای مراسم عروسی و رسمی،  استفاده از لباس مجلسی است. همان‌طور که می‌دانید لباس‌های مجلسی‌ انواع مختلفی دارند: ساده یا بسیار تزیین شده، کوتاه یا بلند و تنگ یا گشاد و… . یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین گزینه‌ها برای مراسم‌های رسمی، لباس یقه‌ قایقی مجلسی است.

ما در ادامه 3 مدل از پرکاربردترین و زیباترین لباس‌های یقه قایقی مجلسی را به شما معرفی می‌کنیم.

لباس یقه قایقی مجلسی کوتاه

هیچ چیز جذاب‌تر از یک لباس یقه قایقی مجلسی کوتاه برای مراسم‌های نیمه‌رسمی و رسمی نیست. با یک جفت کفش پاشنه بلند، کیف کلاچ و گردنبد چوکر، لباس یقه قایقی مجلسی کوتاه خود را استایل کنید و بدرخشید.

لباس یقه قایقی کوتاه
لباس یقه قایقی کوتاه مشکی

لباس یقه قایقی مجلسی بلند

به نظر شما بهترین گزینه برای لباس ساقدوش عروس یا اقوام نزدیک عروس و داماد در مراسم عروسی، چه نوع لباسی است؟

درست حدس زدید! لباس یقه قایقی مجلسی بلند.

لباس یقه قایقی مجلسی بلند با دامن کلوش یا ماهی، انتخابی هوشمندانه و جذاب است که باعث می‌شود در مراسم‌ عزیزانتان به زیبایی بدرخشید. فراموش نکنید با استفاده از اکسسوری‌هایی مانند گردنبند و گوشواره، به زیباتر شدن ظاهرتان کمک کنید.

لباس یقه قایقی مجلسی بلند- مجله کمد
لباس یقه قایقی مجلسی بلند

لباس یقه قایقی مجلسی آستین‌ دار

انتخاب لباس یقه قایقی مجلسی آستین‌دار با دامنی بلند، می‌تواند یک استایل رمانتیک و چشم‌نواز را برای شما به ارمغان آورد. شما می‌توانید سیلوئت‌های ساعت شنی، دامن ماهی یا دامن پفی را با یقه‌ی قایقی آستین‌دار ترکیب کرده و لباس مجلسی خیره‌کننده‌ای برای مراسم مورد نظرتان تدارک ببینید، هم‌چنین با در نظر گرفتن نوع اندام در کنار سلیقه‌ی شخصی‌تان، آستین‌هایی با طول‌های متفاوت برای لباس یقه قایقی مجلسی خود انتخاب کنید.

لباس یقه قایقی مجلسی آستین‌دار
لباس یقه قایقی مجلسی آستین‌دار- مجله کمد

لباس یقه قایقی آستین‌دار با دامن پفی، گزینه‌ی بسیار مناسب و رویایی برای عروس خانم‌ها در مراسم عروسیشان است.

لباس عروس یقه قایقی
لباس عروس یقه قایقی

لباس یقه قایقی بچه‌ گانه

این موضوع که لباس یقه قایقی، آیتمی همه‌کاره و بدون محدودیت سنی است، کاملا درست است. لباس یقه قایقی بچگانه با دامن پفی و پرچین، گزینه‌ی بسیار زیبایی برای دختر بچه‌ها است. لباسی جذاب که یادآور پرنسس‌های دیزنی است و برای هر دختربچه‌ای هیجان‌انگیز است.  

لباس یقه قایقی دخترانه
لباس یقه قایقی بچه‌گانه- مجله کمد

لباس یقه قایقی پاییزی

با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا، شاید فکر کنید برای انتخاب لباس با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستید. احتمالا ترجیح شما به استفاده از لباس‌هایی است که همه‌ی بدن را بپوشاند تا از سرما در امان باشید؛ در نتیجه احساس می‌کنید که لباس‌های زمستانی کمی تکراری و کسل‌کننده هستند؛ اما سخت در اشتباهید.

پلیور یقه قایقی

آیتم‌هایی مانند ژاکت و پلیور در فصل پاییز و زمستان پادشاهی می‌کنند. اگر این آیتم‌ها به صورت یقه‌ی قایقی یا آف‌شولدر باشند، جذاب‌تر نیز می‌شوند. یک پلیور یقه قایقی را با شلوار جین زاپ‌دار و نیم‌بوتی جذاب ترکیب کنید و از استایل پاییزی خود لذت ببرید. علاوه بر این، وجود یک ژاکت پشمی و اورسایز با یقه‌ی قایقی در ترکیب با با لگ چرمی ترندی، در کمد لباس هر خانم شیک‌پوشی ضروری است.

لباس یقه قایقی پاییزی- سارک
لباس یقه قایقی پاییزی- مجله کمد

مدل موی مناسب لباس یقه قایقی

برای زیبایی هر چه بیشتر لباس یقه قایقی، موهای خود را باز نگذارید. شما خانم‌ها می‌توانید موهایتان را در قسمت پایینی و پشت سرتان شینیون کنید به طوری که کمی هم شل بسته شده باشد.

مدل موی دیگری که با لباس یقه قایقی شما را شیک و فریبنده جلوه می‌دهد، مدل موی دم اسبی است.

اگر هم موهای کوتاهی دارید و می‌خواهید لباس مجلسی آف‌شولدر بپوشید، مدل موی باب بسیار جسورانه

است و باعث می‌شود بسیار هم عالی به نظر برسید.

لباس یقه قایقی با شینیون پایین سر
لباس یقه قایقی با مدل موی دم اسبی
لباس یقه قایقی با مدل موی باب

اکسسوری مناسب برای لباس یقه قایقی

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم لباس یقه قایقی، یک انتخاب جاودانه و ظریف است که وجودش به هر کمد لباسی زیبایی می‌بخشد؛ اما چگونه می‌توانیم زیبایی دو چندان به این لباس ابدی ببخشیم؟

جواب در هنر استفاده از اکسسوری نهفته است.

گردنبند مناسب لباس یقه قایقی

زیبایی لباس یقه قایقی یا آف‌شولدر در توانایی به نمایش گذاشتن پوست بدن در قسمت سرشانه است. اگر ظاهر ظریف‌تری ترجیح می‌دهید، از یک گردنبند چوکر ساده یا  گردنبندی از چند رشته مروارید استفاده کنید.

گزینه‌ی دیگری که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم، گردنبندی  با آویزی چشم‌گیر و درشت است که زیبایی یقه قایقی‌تان را تکمیل می‌کند.

لباس یقه قایقی با گردنبند مرواریدی
لباس یقه قایقی با گردنبندی با آویز درشت- مجله کمد

گوشواره‌ جذاب با لباس یقه قایقی

انتخاب یک گوشواره‌‌ی مناسب، کمک بسیار زیادی به درخشیدن لباس یقه قایقی شما می‌کند. بهتر است گوشواره‌ای را در نظر بگیرید که باعث جلب توجه و رقابت با زیبایی لباس یقه قایقی شما نباشد و فقط قاب صورت شما را زیباتر نشان دهد.

گوشواره‌های میخی طلایی، گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ یا گوشواره‌ی مرواریدی همگی از ترندهای  ۲۰۲۴ هستند و استایلی منحصر به فرد در کنار لباس یقه قایقی برای شما به وجود می‌آورند.

لباس یقه قایقی با گوشواره حلقه‌ای

النگوهای درشت مناسب لباس یقه قایقی

بنگل‌های درشت طلایی و نقره‌ای، استفاده از چندین النگو در کنار هم از ترندهای بهار و تابستان ۲۰۲۴ هستند. برای استایلی ماندگار و جذاب، لباس یقه قایقی مجلسی خود را با یک بنگل درشت طلایی ترکیب کنید تا همه‌ی نگاه‌ به سمت شما جلب شود.

بنگل درشت طلایی

کیف دستی کلاچ، ایده‌آل برای لباس یقه قایقی

هنگام انتخاب اکسسوری برای لباس مجلسی یقه قایقی از انتخاب یک کیف کلاچ و زیبا غافل نشوید. کیف کلاچ هم‌رنگ کفشتان یا حتی رنگ متضاد با آن، آیتم تکمیل‌کننده‌ی استایلتان است.

لباس یقه قایقی با کیف دستی کلاچ

یقه‌ قایقی؛ انتخابی بدون مرز

تا این‌جا، برای شما تعریف لباس یقه قایقی و انواع آن را بیان کردیم، شاید این‌طور به نظر برسد که این یقه مختص زنان است. با گسترش رویکرد لباس‌های بدون جنسیت و از بین بردن قوانین جنسیتی، چند فصلی است که لباس‌های یقه قایقی به مجموعه‌های مردانه نیز راه پیدا کرده است. برند مشهور و سرشناس سن لوران، یکی از برندهای پیشرو در عبور از مرزهای جنسیتی بوده است. سن لوران در کالکشن مردانه‌ی بهار و تابستان 2024 از کلیشه‌ها فاصله گرفته و پیراهن‌های یقه قایقی مدرنی برای مردان طراحی کرده است.

لباس یقه قایقی مردانه از برند سن لوران
لباس یقه قایقی مردانه از برند سن لوران

کلام آخر       

لباس یقه قایقی یک انتخاب ابدی و ظریف است که به هر کمد لباسی زیبایی می‌بخشد. این یقه‌ی کلاسیک جایگاه ویژه‌ای در دنیای مدرن دارد و تا به امروز مورد استقبال طراحان مشهوری قرار گرفته است. ما در این مقاله ابتدا شما را با تعریف لباس یقه قایقی و انواع آن آشنا کردیم تا کمک کنیم استایلی جذاب با این یقه‌ی پرکاربرد داشته باشید؛ اما در نهایت لباس مناسب شما باید با سبک شخصی و بدنتان مطابقت داشته باشد.
آیا شما از طرفداران لباس یقه قایقی یا آف‌شولدر هستید؟
کدام‌یک از مدل‌هایی را که در این مطلب ارائه شد، می‌پسندید؟
لطفا برای ما بنویسید.

منابع

وب سایت: www.vogue.com

وب سایت: www.instyle.com

وب سایت: www.whowhatwhear.com

وب سایت: www.medium.com

Comments (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish