لورین سوئدی که برای دومین بار برنده مسابقه شد، با ناخن‌های بسیار بلندش خودنمایی می‌کرد

مد به ‌شیوه یوروویژن ۲۰۲۳

همانقدر که موسیقی و اجرای آن در یوروویژن اهمیت دارد، سبک لباس‌ها و مد شرکت‌کنندگان نیز مهم است. اگرچه منتقدان معتقدند که مسابقه یوروویژن ۲۰۲۳ از نظر موسیقی به دوره‌های قبلی آن شباهتی نداشت، مد و سبک ظاهری شرکت‌کنندگان در آن، مخاطبان را ناامید نکرد.

رقابتی‌ترین شب اروپا هیچ‌گاه تماشاگران را از دیدن ظاهرهای عجیب‌و‌غریب منتخبان محروم نکرده است و امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود. لورین سوئدی که برای دومین بار برنده مسابقه شد، با ناخن‌های بسیار بلندش خودنمایی می‌کرد، و برخی از نماینده‌های دیگر کشورها از او هم جالب‌توجه‌تر بودند.

به گزارش یورونیوز، برخی از کاربران توییتر طیف رنگ لباس‌های گوستاف بلژیکی را به شخصیت کارتونی «مارشملو» در کتاب «مارشملو و جورج» تشبیه کردند. گوستاف کلاه سفیدی به سر داشت، اما لباس صورتی و سفید او در کنار ظاهر مشکی‌پوش رقصندگان همراهش بیشتر به چشم می‌آمد.

کاریا، خواننده فنلاندی، نه‌تنها برای ترانه جذاب «چا چا چا»، بلکه به دلیل ظاهر نمادینش توجه بینندگان را به خود جلب کرد. او یک کت کوتاه بولروی براق لاتکس به رنگ سبز لیمویی را با شلوار چرمی مشکی با تزئینات تیز و برجسته‌ و چکمه‌های بزرگ هماهنگ کرده بود. رقصندگان همراه او نیز با لباس‌هایی به رنگ صورتی نئون، ظاهر او را برجسته‌تر می‌کردند.

گروه زنانه چکی وسنا نیز با موهای بافته بلند آویخته تا زمین، توجه بسیاری به خود جلب کرد. هنرمندان این گروه بلوز‌و‌شلوارهای صورتی کم‌رنگی پوشیده بودند که موسیقی و سبک ظاهری آن‌ها را تکمیل می‌کرد.

یوروویژن بدون لباس عجیب‌وغریب تمام نمی‌شود و امسال، نماینده آلمان این ویژگی را به نمایش گذاشت. گروه «لرد آو د لاست» (Lord of the Lost) برای اجرای ترانه «خون و اکلیل» (Blood and Glitter) لباس‌هایی به رنگ‌های قرمز و طلایی پوشیدند و با آرایش چشم شدید، ظاهری شیطانی را به نمایش گذاشتند. هنرمپتم این گروه در گفت‌وگو با «یورونیوز کالچر» گفتند که این ظاهر از «زیبایی‌شناسی سنگین و زیبا»ی آلبوم آن‌ها که «خون و اکلیل» نام دارد، الهام گرفته  است.

در مسابقه‌ای که هر چیزی می‌توان پیش آید، با تماشای سبک ظاهری وویجر استرالیایی، سفری به دهه ۹۰ داشتیم. وویجر با پوشیدن کت‌ اپل‌دار پولک‌دوزی شده و وسایل کلاسیک روی صحنه، ستاره‌های راک دوره‌های گذشته را به یاد می‌آورد.

اگرچه السانداری نروژی فقط ۲۰ سال دارد، سبک لباس او از قرن‌ها پیش الهام گرفته بود. این خواننده جوان که به لطف شبکه اجتماعی تیک‌تاک، رای بالای مردم را به دست آورد و در این مسابقات پنجم شد، با لباسی متاثر از ملکه الیزابت اول، به بریتانیا، کشور میزبان یوروویژن، ادای احترام کرد.

اما سه نماینده کرواسی قطعا بهترین سبک لباس متناسب با نگرش «چپ» را داشتند. هر سه عوض گروه در حالی با لباس‌های زیر روی صحنه ظاهر شدند که جوراب‌های سفید بلند پوشیده بودند و کلاه نظامی بر سر داشتند. هواداران آن‌ها، جایی که اعضای گروه لباس‌زیر خود را درآوردند اما کلاه‌های ارتشی را همچنان بر سر نگه داشتند، توییتر را روی سرشان گذاشتند.

در کنار ظاهرهای مشابه دهه ۹۰، بلانکای لهستانی با لباس دیسکویی که از سبک دهه ۱۹۷۰ الهام گرفته بود، روی صحنه ظاهر شد.  لباس‌ او و لباس‌های رقصندگان گروهش پر از پولک بودند و موهای او در هوا می‌رقصید.

لازارا فرانسوی احتمالا با لباس پولک‌دار و سربندی که به شکل زیبایی کمی کج روی سر قرار گرفته بود، نظر هموطنانش را جلب کرد. کاربران توییتر ظاهر او را هنگام اجرای ترانه «اویدمو» (Évidemment) با درخشش برج ایفل در شب مقایسه کردند.

لازارا در گفت‌وگو با «یورونیوز کالچر» توضیح داد که طراحی و اجرای این لباس چهار هفته طول کشیده است و تیم او کاری کرده که لباس او را «مانند یک جواهر، یک الماس بزرگ و سیاه، درخشنده» کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish