لیندا فارو بهترین برند عینک داخلی است. شایان ذکر است، در دوران ادغام سریع در این صنعت، لیندا فارو توانسته است به عنوان یک برچسب مستقل خوب پیشرفت کند.

آغاز احیای آن بسیار اتفاقی بود و به لطف کشف غیرمنتظره هزاران جفت عینک آفتابی قدیمی لیندا فارو در انبار خانواده در سال 2003 توسط پسرش سیمون جابلون اتفاق افتاد. گنجینه ای از عینک که Jablon برند را از آن بازسازی کرده است.

لیندا فارو که در اصل یک طراح مد بود، اولین خالقی بود که با عینک مانند یک لوازم جانبی پیچیده رفتار کرد. لباس برندهای طراح پیشرو را در نمایش‌های حماسی باند در میلان و پاریس.

اما پس از بازنشستگی او، برند در حالت خواب آلودگی فرو رفت، قبل از اینکه Jablon – یک علاقه مند به طراحی – شروع به بازیابی درخشش خود کرد. امروزه، لیندا فارو در حدود 500 متخصص انحصاری عینک‌های سطح بالا خرده‌فروشی می‌کند و دارای یک زنجیره کوچک اما هوشمند از بوتیک‌های خود است. در مقایسه، برندهای طراح باند می توانند در بیش از 20000 نقطه فروش خرده فروشی کنند. لیندا فارو یک برند بسیار خاص باقی مانده است و با چندین استراتژی کاملاً متمایز مدیریت می شود، به ویژه اینکه چگونه با مشتریان عمده فروشی خود رفتار می کند.

از نظر طراحی، لیندا فارو موفق می شود بسیار باکلاس و بسیار جهت دار باشد – موفقیتی آسان برای دستیابی به آن نیست. شیشه‌های آن که در ژاپن تولید می‌شود و از موادی مانند تیتانیوم و نیکل ساخته می‌شود، ارزان نیستند – اغلب بیش از 1000 یورو هستند. اما خطوط چشمگیر و پانچ گرافیکی آنها به این معنی است که بویی غنی و شیک دارند.

اما چگونه یک برند، که هنوز به صورت خصوصی متعلق به خانواده بنیانگذار است، موفق می شود در صنعت تحت سلطه بازیگران واقعاً عظیم عینک حرکت کند؟ از Luxottica، یک غول غول پیکر یکپارچه عمودی، گرفته تا LVMH با Thelios و Kering Eyewear، که هر یک از آنها بیش از ده ها برچسب لوکس را نمایندگی می کنند، چگونه با این رقابت روبرو می شود؟

FashionNetwork.com: چرا و چه زمانی تصمیم به احیای نام تجاری لیندا فارو گرفتید؟

سایمون جابلون: مادرم لیندا فارو را تأسیس کرد و کل جنبش مد عینک را رهبری کرد و بزرگان مد مانند بالنسیاگا، سن لوران و پوچی را عرضه کرد. او عینک را از یک محصول نوری به یک اکسسوری مد تبدیل کرد. و دیدگاهی زنانه ارائه کرد که وجود نداشت. قبل از او همه پزشک بودند! اما او در اواسط دهه 80 متوقف شد تا روی خانواده خود تمرکز کند. بنابراین، 20 سال پیش، تصمیم گرفتیم این برند را احیا کنیم و در آوریل 50 سالگی لیندا فارو را جشن گرفتیم.

FN  : هیجان انگیزترین عنصر در راه اندازی مجدد چه بوده است؟

SJ : این مورد یک طرح تجاری دقیق یا ایده بزرگ نبود. بیشتر یک لیست ارگانیک باید انجام شود. بعد از اینکه آرشیو را پیدا کردم، تنها چیزی که نیاز داشت هوای تازه بود. بسیاری از برندها در دهه 90 همه در مورد انتشار بودند. اما این دسته با D&G و Marc by Marc ناپدید شدند. در حالی که عینک به ظاهر بسیار مهندسی شده بازگشته بود. و طرف مد توسط گروه های مجوز عمومی تصاحب شد. آنها بسیار ارزان بودند و همه در مورد فشار دادن حاشیه برای گروه مجوز بودند.

اما پس از آن، آرشیوهایی را که در ملک خود در ایسلینگتون داشتیم، پیدا کردم. تقریباً 20 سال حبس شده است. من واقعاً در عینک بزرگ شده بودم و از آن آگاه بودم. اما من بیشتر به طراحی محصول علاقه داشتم. می دانستم که مادر با Balenciaga و YSL کار کرده است، اما اهمیت آن را نمی دانست. من برای تعمیر ملک به انبار رفتم و غار طرح ها و ایده های علاءالدین را کشف کردم. سالی بود که LVMH Pucci را خرید و سپس Lacroix را مسئول آن کرد. پوچی داغ بود و ما عینک های قدیمی پوچی داشتیم! بنابراین، ما رفتیم و یک جلسه عالی با هاروی نیکولز داشتیم. اولین قرارمان و ما از Pucci قدیمی پرده برداری کردیم و ذهن آنها را منفجر کردیم. بلافاصله سفارش دادند.

در آن زمان، طراحان استفاده از عینک را در هر نمایشی متوقف کرده بودند. اما فروشگاه ها به سفارش های واقعا بزرگ ادامه دادند. یکی از خریدارهای ارشد دژاوو داشت و یادش افتاد که یک خریدار جوان بوده و همین مجموعه را دیده است! بعد براونز بود، و ما در یک رول بودیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish