جورجیو آرمانی که این آخر هفته در ونیز یک نمایش گالا و مهمانی برگزار کرد، برای این مصاحبه نادر و صریح با FashionNetwork.com وقت پیدا کرد.

نکته قابل توجه این است که آرمانی در ماه جولای ۸۹ سالگی خود را جشن گرفت، با این حال هنوز با انرژی بی قرار یک ورزشکار حرفه ای یک چهارم هم سن خود آغشته است.

اگرچه ذهن و خلق و خوی او ضعیف است مانند همیشه شفاف و پولادین. به طور استثنایی، او با این مصاحبه نادر با FashionNetwork.com موافقت کرد، با نگاهی به زندگی حرفه ای قابل توجه خود، با توجه به DNA خود و ارائه نظر دقیق خود در مورد طراحان همکارش.

یک کارگر افسانه ای سخت کوش، صبح روز بعد از نمایش جورجیو مشغول کار بر روی دو مجموعه بعدی خود – جورجیو آرمانی و امپوریو – بود که تا دو هفته دیگر در میلان نمایش داده می شود. به نظر می رسد که خورشید هرگز بر روی این خالق منحصر به فرد غروب نکرده است.

ww.fashionnetwork.com/news/Armani-in-venice-on-career-dna-colleagues-and-his-restless-energy,1552226.html

جورجیو آرمانی – با احترام

FashionNetwork.com: چرا ونیز را برای آخرین بازی One Night Only انتخاب کرده اید؟

جورجیو آرمانی: شهرهایی که برای رویدادهای One Night Only انتخاب می‌کنم همیشه برای من خاص هستند. مهم است که آنها شخصیت های بسیار متمایزی داشته باشند، و اینکه آنها شهرهایی جهانی هستند که با ماهیت جهانی نگرش من مطابقت دارند. ونیز مطمئناً این معیارها را برآورده می کند و علاوه بر این برای من جذاب است زیرا یک مقصد ایتالیایی نمادین است. من همچنین ونیز را به دلیل جشنواره فیلم در آنجا با فیلم مرتبط می‌دانم، و این یک شب تنها در هشتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برگزار می‌شود که پس‌زمینه‌ای عالی را ایجاد می‌کند.

FN: ونیز برای شما چه معنایی دارد؟

GA: برای اکثر مردمی که انتظارش را دارم چه معنایی دارد – فضای خارق العاده، تاریخ، عاشقانه و البته زیبایی. ونیز فوق‌العاده زیباست، هر کجا را که نگاه کنید مجذوب خود می‌شود. به همین دلیل است که اغلب شهر منتخب رمانتیک ها است.

FN: اولین باری که به ونیز آمدید کی بود و چرا؟

GA: شاید عجیب باشد، اما من واقعا نمی توانم اولین بار را به یاد بیاورم. انگار همیشه ونیز را می‌شناختم، که احتمالاً نتیجه‌ی تمام فیلم‌ها و نقاشی‌هایی است که در آن حضور دارد. اما مناسبتی که به یاد دارم زمانی است که در سال 1990 به جشنواره فیلم آمدم تا اولین نمایش جهانی فیلم مستند ساخته شده در میلان را که مارتین اسکورسیزی درباره کار من ساخته بود، به نمایش بگذارم. این یک رویداد کاملاً بود، و ما یک مهمانی عالی برای جشن گرفتن در Ca’ Leone در Giudecca برگزار کردیم.

FN: DNA جورجیو آرمانی را تعریف کنید؟

GA: من با فرآیند تفریق طراحی می‌کنم، تا زمانی که چیزهای ضروری باقی می‌مانم، برمی‌گردم. و DNA زیبایی شناسی برند من منعکس کننده این دیدگاه است که بر ظرافت، پیچیدگی و سبکی جاودانه استوار است.

FN: مرد و زن آرمانی را تعریف کنید؟

GA: آن‌ها افرادی هستند که به‌جای ترندهای گذرا به دنبال استایل جاودانه هستند. افرادی که می دانند لباس برای تقویت شخصیت وجود دارد، نه برای تحت الشعاع قرار دادن یا پنهان کردن آن. افرادی که به جای اینکه خودنمایی کنند، آرزو دارند با لباس های شیک به نظر برسند. افرادی که به خود اطمینان دارند و از پیچیدگی زیبایی شناسی من نیز اطمینان دارند.

FN: شما ژوئن و جولای قابل توجهی داشتید: با نمایش های شگفت انگیز Emporio و Giorgio Armani در میلان و Privé در پاریس. هنوز از کجا انرژی برای اینقدر مولد پیدا می کنید؟

GA: من همیشه دارای انرژی بی قراری بوده ام. من یک کمال گرا و بی نهایت کنجکاو هستم. این بدان معناست که من دائماً به خودم فشار می‌آورم تا چیزهای جدید را امتحان کنم، مرزهای جدید را بشکنم تا ببینم چه چیزی می‌توانم به دست بیاورم. کار من اشتیاق من است و هرگز از لذتی که برایم به ارمغان می آورد خسته نمی شوم.

FN: نیم قرن پس از افتتاح اولین دفتر طراحی خود با سرجیو گالئوتی در 37 Corso Venezia، چگونه الهام تازه ای پیدا می کنید؟

GA: اگر برای دیدن آن آماده باشید، الهام وجود دارد. این از تخیل من، از خاطرات من، از مشاهدات من از مردم و از تحقیقات آنلاین و در کتاب ها می آید. من آن را همه جا پیدا می کنم – در فیلم هایی که تماشا می کنم، در گفتگوهایی که دارم و در سفرهایی که انجام می دهم. جهان الهام بخش من است. همیشه بوده است و هرگز از شگفتی و خوشحالی دست نمی کشد.

FN: شما 48 سال است که در  کت واک های بین المللی نمایش می دهید. اگر بخواهید سه یا چهار مجموعه مورد علاقه خود را انتخاب کنید، آنها چه خواهند بود؟

GA: این کار سختی است، اما بیایید تلاش کنیم: مجموعه‌های من در سال 1979 که اساس کمد لباس ریچارد گیر در ژیگولو آمریکایی را تشکیل دادند – ظاهری در فیلمی که آرمانی را به جهان آورد. مجموعه زنان پاییز/زمستان 1981، با الهام از اوتامارو، نقاش ژاپنی، که دارای کرست های درخشان و فرم های زره مانند بود که لباس سامورایی ها و جنگجویان ژاپنی را به یاد می آورد و مدیون کاگموشا، فیلم 1980 آکیرا کوروساوا بود. اخیراً، مجموعه پاییز/زمستان 2022 زنانه من، با ارجاع به آرت دکو که به طور قابل توجهی بر طراحی من در طول حرفه من تأثیر گذاشته است. کلکسیون های مد من به طور کلی، مانند مجموعه ای که در ژانویه ارائه کردم، با الهام از فانتزی یک توپ ونیزی که در آن لباس ها می درخشند و به نظر می رسد می رقصند، الهام گرفته شده است. و در واقع، این مجموعه ای بود که ایده یک رویداد در ونیز را ایجاد کرد.

FN: برند آرمانی و شخص آرمانی، همیشه روابط نزدیک و منحصر به فردی با هنرپیشه ها و بازیگران بزرگ، با هالیوود و به طور کلی سینما داشته اند. به نظر شما چرا اینطور است؟

FN: قبلاً به ژیگولو آمریکایی اشاره کردم که نقطه عطفی در ثروت من بود. این لحظه ای بود که قدرت سینما را برای بیان دیدگاه طراحی خود به مخاطبان جهانی کشف کردم. از آن نقطه به بعد، مطمئن شدم که آماده مشارکت با فیلم هستم – فکر می کنم تا به امروز روی کمد لباس های بیش از 250 فیلم کار کرده ام – و از این طریق، بازیگران و کارگردانان زیادی مجموعه های من را کشف کردند. چیزی که آنها به من می گویند این است که در لباس های من احساس اعتماد به نفس می کنند – مطمئن هستند که خوب به نظر می رسند. این امر به ویژه در فرش قرمز قابل توجه بوده است. من معتقدم که آرمانی به عنوان برچسبی در نظر گرفته می شود که باعث می شود در یک نمایش برتر ظاهر خوبی داشته باشید.

FN: شما خانه خود را از ابتدا ایجاد کردید. برای شروع کار به یک طراح جوان چه توصیه ای می کنید؟

GA: دید خود را دنبال کنید. با اشتیاق و تک فکری. با خودت روراست باش. اگر چیزی برای گفتن خلاقانه دارید، بدون توجه به آنچه در اطرافتان می گذرد، مطمئن شوید که آن را بیان می کنید. اینجوری گم نمیشی و برای کار بسیار بسیار سخت آماده باشید. استعداد شما را تا این جا پیش خواهد برد. اما کاربرد جدی کلید موفقیت است. هیچ فرد خلاقی جز از طریق سخت کوشی موفق نشد.

FN: شما از یک خانواده نسبتاً ساده در Piacenza آمدید که هیچ ربطی به مد ندارید. اولین بار کی و چگونه متوجه شدید که قرار است حرفه خود را در مد بگذرانید؟

GA: کمی طول کشید. زمانی که فکر می کردم پزشکی شغل من خواهد بود، شروع اشتباهی داشتم. سپس، کاملاً با شانس، توسط زن مسئول ارتباطات در La Rinascente، فروشگاه بزرگ میلان، استخدام شدم، جایی که من به عنوان یک فروشنده در فروشگاه کار می کردم، و در آن زمان بود که متوجه شدم یک چشم دارم. به زودی، من در بین خریداران یک موقعیت پیدا کردم، و این باعث شد که توسط Nino Cerruti استخدام شوم تا برای او به عنوان یک طراح کار کنم. همین بود. مخصوصاً زمانی که او من را متهم کرد که سعی کنم راه هایی را بیابم که خیاطی را سخت تر و آرام تر کنم. از بسیاری جهات، این کار زندگی من بوده است – ساختن لباس‌های بر پایه طنز راحت و مدرن.

FN: شما در سال‌های اخیر تاکید زیادی روی آرمانی کازا و هتل‌ها و ساخت یک سری مهم از هتل‌ها، آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های دوگانه داشته‌اید. چرا این پروژه برای شما مهم بود؟

GA: از همان ابتدا، من این رویا را داشتم که می توان آن را سبک زندگی آرمانی توصیف کرد. من طراح لباس و اکسسوری بودم، اما برای رسیدن به یک دیدگاه زیبایی شناختی خاص عمل می کردم و حتی در ابتدا دیدم که چگونه می توان این دیدگاه، این فلسفه طراحی را در زمینه های دیگر نیز به کار برد. عطرها یک قدم منطقی بودند و محصولات زیبایی. اما می تواند بیشتر باشد. دکوراسیون داخلی نیز اشاره کرد، و این منجر به ایده هایی در مورد نحوه اعمال طرح های داخلی آرمانی/کاسا در فضاها شد. برای رسیدن به مفهوم اقامتگاه ها و هتل های آرمانی تنها به یک جهش کوچک از تخیل نیاز بود. امروزه رستوران ها و کافه های آرمانی نیز وجود دارد. و کلوپ های شبانه. و گل و شکلات.

FN: طراحان دیگر – حداقل پنج نفر لطفا – چه کسانی هستند که به آنها احترام می گذارید و آنها را تحسین می کنید؟ و چرا؟

GA: کوکو شانل استعداد بزرگی بود، و کاوش او در راحتی و سادگی در لباس منبع الهام برای من بوده است. این مفهوم به لباس مردانه من نیز تعمیم می یابد. بدن برای هر کاری که انجام می دهم هم نقطه عزیمت و هم نقطه ورود است. و البته، نینو سروتی، که به من اعتماد به نفس داد و اصول کارم را به من آموخت. از او بود که من تلاش برای یک سبک کلاسیک جدید را آموختم: نرم و هر چیزی جز سفت و سخت. برای من، او نمونه ای از سبک و شهود منسجم بود. و ژان پل گوتیه، کودک وحشتناک مد، که مانند هیچ کس دیگری موفق شد اشتیاق و معصومیت خود را حفظ کند، بلکه توانایی شکستن قوانین و موانع را تنها با استفاده از تخیل داشت. من همچنین از کارهای دریس ون نوتن، هدی اسلیمان و جیامباتیستا والی قدردانی می کنم. و من پل اسمیت را به خاطر روحیه مستقل سرسختش دوست دارم. به طور کلی، هر کسی که کار خودش را با سرعت خودش انجام می‌دهد، و همچنین طبق قوانین بازی نمی‌کند، نگرشی است که من آن را تحسین می‌کنم.

FN: در 100 سال آینده، دوست دارید آرمانی چگونه دیده شود؟

GA: همانطور که امیدوارم امروز باشد: به عنوان مجموعه ای که در خدمت دارنده آن است. چیزی که باعث می شود افراد به بهترین شکل ظاهر شوند و در عین حال راحت و آرام باشند. کمد لباسی که بدون زحمت ظریف و تجسم کیفیت عالی است، نه تنها از نظر ساخت، بلکه از نظر طراحی. و بنابراین، لباسی که می‌توان آن را برای سال‌ها با اطمینان پوشید و آن را به یک لوکس واقعی تبدیل کرد. در یک قرن آینده، من همچنین امیدوارم که آرمانی کاملاً پایدار باشد – از نظر محصول و به عنوان یک شرکت. و در اینجا باید اضافه کنم که تمام انتشار گازهای گلخانه ای باقیمانده مربوط به یک شب آینده را از طریق حمایت از پروژه های زیست محیطی متمرکز بر بازسازی اکوسیستم و تنوع زیستی تالاب ونیزی جبران خواهم کرد و همچنین کمک مالی به این تالاب خواهم کرد. یک سازمان غیر انتفاعی که درگیر تحقیقات برای کمک به حفاظت از تالاب است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish