بسیاری از مناسبت ها باعث می شوند مجبور شویم کت و شلوار جدیدی بخریم. ممکن است به عروسی دعوت شده باشید یا شاید هم می خواهید دستی به تیپ محل کارتان بکشید. در هر صورت به کت و شلوار باید به چشم یک سرمایه ی ضروری زندگی نگاه کرد. اگر کت و شلوار ارزان و بی کیفیت باشد، بعد از یکی دو سال مجبور به تعویض آن خواهید شد اما یک کت و شلوار خوش دوخت می تواند برای حتی بیشتر از ۲۰ سال نیازی به تعویض کردن نداشته باشد.

جنس و متریال

جنس و متریال کت و شلوار اصلی ترین چیزی است که دوام کت و شلوار را تضمین می کند. گاهی اوقات خرید یک کت وشلوار ارزان قیمت در بلند مدت هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. 

دنبال کت و شلوار هایی بگردید که از الیاف طبیعی ساخته شده باشند و تا جای ممکن از آن هایی که برچسب “ساخته شده از الیاف مصنوعی ” و نظیر آن را دارند پرهیز کنید. مثلاً پلی استر گرمای زیادی نگه می دارد، هوا را کمتر از خود عبور می دهد و به راحتی چین و شکن می افتد. کت و شلوار صد در صد ساخته شده از پشم همان چیزی است که باید به دنبالش بگردید. کت وشلوار های پشمی همه کاره و راحت هستند. برای یک ظاهر درخشان تر ابریشم یا پارچه موهر ( نوعی جنس ابریشم مانند که از موی بز موهر گرفته می شود ) انتخاب مناسبی است و درخشش لوکسی به کت و شلوار می بخشد. برای کمی آزادی و قدرت تحرک بیشتر، اگر کت و شلوار مرغوبی باشد، گاهی به منظور ارتقای کشسانی لباس به پارچه مقداری “Lycra” اضافه می کنند.

شاخصی که مرغوبیت جنس پارچه را تعیین می کند عددی است که در کنار واژه ” Super ” نوشته می شود. هرچه این عدد بیشتر باشد پارچه بهتر و سبک تر است.

یکی از چیز هایی که ممکن است به آن توجهی نداشته باشید جنس دکمه لباس است. دکمه های پلاستیکی زود می شکنند و لب پر می شوند. هر گاه به لبه میز یا دیواری برخورد می کنید این دکمه ها هستند که آسیب می بینند. دکمه های” Corozo ” یکی دیگر از متریال های مرغوبی هستند که گاه برای دکمه های با دوام بالا در کت و شلوار ها استفاده می شوند.

دیزاین

کت و شلوار به مرور زمان، به خاطر شکل بدن شما، از ریخت و قواره می افتد. حتی اگر شخصی دوز و کاملاً متناسب بدن شما طراحی شده باشد. خطوطی که در کت و شلوار به کار می روند از درهم بافتن نخ با رنگ ها روش های مختلف به وجود آمده اند.

یکی از طرح های شیک و زیبا طرح جناغی ( یک در میان )است. طرح های چپ و راستی هم که به صورت موج های شکل هستند باعث می شوند کت نرم به چشم آید. نوعی تکنیک خیاطی به اسم روش غربالی وجود دارد که لایه هایی از جنس نوع خاصی از پارچه را بین دو پارچه ی بیرونی و آستر درونی کت شما قرار می دهد و باعث می شود لباس شکل خود را برای مدت طولانی ای حفظ کند. این همان چیزی است که باید به دنبالش بگردید.

اگر می خواهید بدانید کت و شلوار خوش دوخت است یا نه به آستر آن نگاه کنید. بر خلاف تصور عام مبنی بر اینکه کت بدون آستر ارزان تر است، ساخت یک کت بدون آستر سختی بیشتری دارد چرا که به دوخت و کوک بیشتری نیاز دارد اما این را هم به یاد داشته باشید که آستر، پوشیدن و در آوردن کت را آسان تر می کند.

جزئیات

حتی فروشنده ها هم  از برخی جزئیات کوچکی که بتواند کیفیت کت و شلوار را بالا ببرد خبر ندارند. این فوت کوزه گری خیاط ها است که در کارشان به کار می برند. یکی از جزئیاتی که می تواند کیفیت کت را نشان دهد یقه آن است. یقه هنگامی که تا می شود باید کاملا به سطح کت بچسبد. کت های مرغوب از یقه هایی برخورداند که به دقت طرح آن ها در آمده است و هم ظاهر بهتری دارند و هم نشان از کیفیت بالای آن هاست.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید چاک کت و شلوار است. کت و شلوارهایی که در پشت و پایین کت چاک دو تکه دارند به شما آزادی بیشتری در هنگام حرکت می دهند. از دیگر مشخصه های کت و شلوار باکیفیت جادکمه ی آن است که باید با ظرافت دوخته شده باشد. اگر غیر از این بود یعنی با کت بی کیفیتی طرف هستید. جزئیاتی نظیر این، ترفند های خوبی برای پی بردن به کیفیت دوخت کت هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish