دنیایی که در آن پوشاک و منسوجات دیگر دور ریخته نمی‌شوند و همه زباله‌ها از محل دفن زباله و سوزاندن منحرف می‌شوند.

این ممکن است کمی خشن به نظر برسد با توجه به پوشاک و ضایعات نساجی موضوعی است که در این صنعت به طور گسترده در مورد آن صحبت می شود. و اشتباه نکنید، ابتکارات زیادی برای مقابله با این مشکل رو به رشدی که بدون شک مد سریع به آن کمک کرده است، مرتباً راه اندازی می شوند. اما من قانع نیستم که در حال حاضر کافی است.

من اخیراً برخی از ارقام را از Earth.org مشاهده کردم که به شما ایده می دهد که صنعت مد با چه چالش بزرگی روبرو است. از 100 میلیارد پوشاک تولید شده در سال، 92 میلیون تن آن در محل دفن زباله ها قرار می گیرد.

برای در نظر گرفتن همه چیز، این بدان معنی است که معادل یک کامیون زباله پر از لباس در هر ثانیه به محل های دفن زباله ختم می شود. انتظار می رود تا پایان دهه، این رقم اولیه به 134 میلیون تن در سال افزایش یابد.

برای صنعتی که هنوز درگیر مد سریع است، مشکل ضایعات راه به جایی نمی برد و حتی اگر بخواهیم در این رقم ضربه ای ایجاد شود، به تلاشی عظیم و ترکیبی نیاز دارد.

به نظر من منفی است، اما تلاش ها در حال انجام است، و در مقیاس فزاینده ای. و به نظر می رسد اروپا در خط مقدم تلاش ها قرار دارد.

شرکت غیرانتفاعی Accelerating Circularly هفته گذشته آزمایش‌های سلولزی منسوجات به منسوجات را به عنوان بخشی از مأموریت خود برای تسریع زنجیره‌های تامین جدید و مدل‌های تجاری برای تبدیل منسوجات مصرف‌شده به مواد خام اصلی راه‌اندازی کرد.

در حالی که، خرده‌فروشی فست مد Primark تلاش می‌کند با راه‌اندازی یک سری اقدامات دوام و تعمیر که برای تضمین طول عمر لباس‌ها طراحی شده‌اند، نقش خود را ایفا کند. این ابتکار بخش‌هایی از تلاش‌های این گروه برای تغییر فرآیند طراحی خود را تشکیل می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که لباس‌هایش می‌توانند در پایان عمرشان بازیافت شوند و به کاهش ضایعات کمک کنند.

در کشور بزرگ تولید کننده پوشاک بنگلادش، این صنعت مشتاق است تا اطمینان حاصل کند که نقش خود را ایفا می کند. این بخش چشم اندازی برای استفاده مجدد از ضایعات پارچه های قبل از مصرف دارد و در حال مذاکره با دولت برای حرکت به سمت اقتصاد دایره ای است.

مطمئناً احساس می‌شود پیشرفت در حال انجام است، اما همچنین احساس می‌شود که کوهی از زباله‌های نساجی وجود دارد که باید قبل از رسیدن صنعت به قله خود از آن بالا رفت. آموزش مصرف‌کنندگان، همکاری و سرمایه‌گذاری در فناوری جدید، کلیدی خواهد بود. پس از یک دهه، من دوست دارم دوباره در مورد این موضوع بنویسم و به همه شما اطلاع دهم که صنعت به مرز 134 میلیون تن نزدیک نشده است. مسئولیت اطمینان از این اتفاق بر عهده همه است.

Primark برای کاهش ضایعات مد، ابتکارات ساختگی تا آخر را ارائه می کند

در تلاش برای کاهش اثرات زیست محیطی، Primark مجموعه ای از ابتکارات دوام و تعمیرات جدید را راه اندازی کرده است که برای تضمین طول عمر لباس طراحی شده است.

بنگلادش دیدگاه استفاده مجدد از زباله های پارچه را برای اقتصاد دایره ای به اشتراک می گذارد

فاروکه حسن، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک بنگلادش (BGMEA) به Just Style می گوید که صنعت پوشاک چشم اندازی برای استفاده مجدد از ضایعات پارچه های قبل از مصرف دارد و در حال مذاکره با دولت برای حرکت به سمت اقتصاد دایره ای است.

Accelerating Circularity آزمایشات سلولزی تبدیل پارچه به پارچه را راه اندازی می کند

شرکت غیرانتفاعی Accelerating Circularity به عنوان بخشی از ماموریت خود برای تسریع زنجیره‌های تامین جدید و مدل‌های تجاری برای تبدیل منسوجات مصرف‌شده به مواد خام اصلی، آزمایش‌های سلولزی منسوجات به منسوجات را راه‌اندازی کرده است.

موضوع جدید: اضافه بار فناوری برای بخش پوشاک

از دوقلوهای دیجیتال تا اینفلوئنسرهای مجازی، شماره جدید Just Style نگاهی به آخرین پیشرفت‌های فناوری در بخش پوشاک دارد.

با استفاده از فناوری در این دوره جدید آن را دوباره مد کنید

همه در یک سفر Refashion هستند: جورجیو دیمارکو، استراتژیست طراحی ارشد در EPAM Systems Inc می نویسد: همانطور که مد روز در حال گسترش است، برندها باید تلاش کنند تا با تقویت CX و بهینه سازی فرآیندهای موجود، خود را از رقبا متمایز کنند.

بودجه بهاره بریتانیا احساسات متفاوتی را از سوی کسب و کارها برمی انگیزد

کارشناسان می گویند که بودجه بهار 2023 بریتانیا با احساسات متفاوتی از سوی مشاغل روبرو خواهد شد که همچنان با افزایش هزینه های زنجیره تامین به چالش کشیده می شوند.

واحد BGMEA، GIZ برای تقویت دقت در بخش RMG بنگلادش

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک بنگلادش (BGMEA) و آژانس همکاری توسعه آلمان GIZ در پروژه ای با هدف تقویت حقوق بشر و بررسی محیط زیستی در بخش RMG بنگلادش شریک هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish