جای تعجب نیست که جودی شیکاگو، همکار قدیمی کریستین دیور، برای پروژه هنری Dior Lady دوباره به این برند ملحق شد. این هنرمند برجسته آمریکایی، که کارهایش به درون روح فمینیستی رسوخ می کند، با مدیر خلاق ماریا گراتسیا چیوری همکاری کرد و یک بار دیگر نسخه ی جدید از کیف دستی کلاسیک لیدی دیور را ارائه داد.

شیکاگو پیش از این این برای شوی لباس مجموعه اوت کوتور بهار و تابستان ۲۰۲۰ دیور که الهام گرفته از الهه های باستانی بود ایده طرح سوال “اگر زنان دنیا را اداره کنند چه می شود؟” را مطرح کرده بود.

طرح مارپیچ امضای شیکاگو است و در اکثر کارهای هنری وی دیده می شود و این بار این طرح بخشی از برداشت وی برای لیدی دیور است. کیف چرمی رنگین کمانی با اشاره هایی به رنگ های آبی، بنفش، صورتی و نارنجی و یک پیچ و تاب بلند و برجسته که کاملاً بیانگر زمینه ی هنری شیکاگو که ریشه در موج دوم فمینیستی دهه های ۶۰ و ۷۰ دارد هست.

در سال ۲۰۱۶، دیور و هنرمند بریتانیایی مارک کوین، پروژه هنری Dior Lady را راه اندازی کردند و دنیای مد و هنر را با هم ادغام کردند و ظاهری کاملاً جدید برای این کیف به ارث گذاشتند. هنرمندانی مانند Athi-Patra Ruga ، Rina Banerjee ، Wang Guangle ، Jia Lee و Eduardo Terrazas همگی نسخه ی کیفِ خود را با چاپ، گلدوزی، تکه دوزی و لحاف دوزی ارائه داده اند که هر کدام تصویری منحصر به فرد ارائه می دهند.

از آن زمان ، هر چهار مجموعه ی Capsule (کپسول، مهمترین یا تأثیرگذارترین قطعات یک مجموعه  و در اصل یک نسخه فشرده از دید یک طراح است که اغلب تعداد محدودی دارد و با عملکردی فراتر از فصول و روند مد و خوانش تجاری است و تمرکز طراحان بر ساخت و ارائه ظاهری کلیدی است) بین خانه مد و هنرمندان جهانی به موفقیت بزرگی تبدیل شده اند. طرح شیکاگو به عنوان پنجمین مورد برای این برند مطمئناً همچون یک بیانیه است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish