احمد آمد . مدیر عامل و سردبیر وبسایت BOF 

لندن – در ژوئن 2007، همان سالی که شروع به نوشتن BoF کردم، با یک کارآفرین پرتغالی مشتاق و پرشور به نام خوزه نئوس آشنا شدم. ما توسط دوستان مشترک به یکدیگر معرفی شده بودیم و شروع به تبادل نظر در مورد اینکه چگونه صنعت مد می‌تواند خود را به یک بخش مدرن و هوشمند دیجیتالی با پذیرش فناوری‌های جدیدی تبدیل کند که روش زندگی، کار و، بله، خرید همه ما را تغییر می‌دادند، به یکدیگر معرفی کرده بودیم. من واقعاً تحت تأثیر دید خوزه قرار گرفتم. به نظر می‌رسید که او می‌توانست چیزهایی را ببیند که اکثر بازیگران صنعت نمی‌دانستند: اینکه همان فناوری‌هایی که سایر بخش‌های مصرف‌کننده را متحول می‌کنند، ناگزیر برای مد نیز خواهند آمد.

چند سال بعد، زمانی که چشم انداز خوزه برای شرکت جدیدش Farfetch در حال متبلور شدن بود، با او برای یک مصاحبه عمیق نشستم و او برنامه خود را برای “ایجاد زیرساختی در کلاس جهانی با پشتیبانی یک تیم درجه یک” مطرح کرد. و سپس همه آن را در خدمت جالب ترین خرده فروشان جهان و وب سایت های آنها قرار دهید.»

این یک ایده ساده و قدرتمند بود که فوراً برایم معنا پیدا کرد. برخی از بهترین بوتیک‌های مد در سرتاسر جهان، علی‌رغم داشتن چشمی قدرتمند برای سرپرستی، قادر به تامین مالی، راه‌اندازی و مدیریت عملیات تجارت الکترونیکی خود برای گسترش کسب‌وکارشان فراتر از بازارهای محلی خود نبودند – و Farfetch می‌توانست در این زمینه کمک کند.

این، همراه با این واقعیت که Farfetch ریسک مالکیت موجودی را به عهده نگرفت، آن را به یک مدل تجاری متقاعدکننده تبدیل کرد که علاقه سرمایه‌گذاران خطرپذیر را به خود جلب کرد که طی سال‌ها Farfetch را به گسترش و رشد برای تحقق چشم‌انداز تبدیل شدن به آمازون سوق دادند. صنعت مد، پلتفرمی که کل صنعت بر اساس آن می تواند تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کند. طبق گزارش Crunchbase، Farfetch بیش از 1.6 میلیارد دلار از جمله IPO در سال 2015 که 885 میلیون دلار جمع آوری کرد، به دست آورد.

اما این هفته، در حالی که منتظر حکم کمیسیون اروپا در مورد برنامه این شرکت برای به دست آوردن 47.5 درصد از سهام رقیب خود، Yoox Net-a-Porter Group بودیم، بسیاری از تحلیلگران خاطرنشان کردند که سهام Farfetch 97 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در دو سال گذشته، یک افت چشمگیر. ارزش بازار آن از 26 میلیارد دلار در فوریه 2021 به بیش از 600 میلیون دلار امروز کاهش یافته است.

در ماه آگوست، Farfetch اعلام کرد که درآمد آن در سه ماهه دوم سال 2023 نسبت به سال قبل 1 درصد کاهش یافته و به 572 میلیون دلار رسیده و دورنمای فروش خود را برای کل سال 500 میلیون دلار کاهش داده و به 4.4 میلیارد دلار کاهش داده است.

من به این فکر می‌کردم که چگونه همه چیز در Farfetch خیلی اشتباه پیش رفت، و افکارم مدام به این موضوع برمی‌گشت: صنعت مد و بازارهای مالی دیگر چشم‌انداز پیچیده‌تر فزاینده شرکت را درک نمی‌کنند و به شرکتی که هرگز به طور مداوم این کار را نکرده است، اعتقاد کمی دارند. سود کرد، می تواند به مسیر خود بازگردد.

در سال 2015، شرکت شروع به خرید ولگردی کرد، با Browns (به این معنی که Farfetch اکنون موجودی انبار می‌کند و فروشگاه‌های فیزیکی را راه‌اندازی می‌کند)، مالکیت معنوی از سرمایه‌گذاری ناموفق Condé Nast در تجارت الکترونیکی Style.com (مارکی که این شرکت در آن شرکت می‌کند) شروع شد. هرگز استفاده نکرده است)، فروشنده کفش ورزشی Stadium Goods در سال 2018 (که Farfetch را به تجارت مجدد و بیشتر به خرده فروشی فیزیکی منتقل کرد)، New Guards Group در آگوست 2019 (به این معنی که Farfetch اکنون مارک هایی مانند Off-White و Palm Angels از جمله طراحی را اداره می کند. تولید و حتی بیشتر خرده فروشی فیزیکی)، و در سال 2022، خاکستری بنفش. (این شرکت اولین حرکت Farfetch به سمت زیبایی بود و به گفته منبعی که با The Business of Beauty صحبت کرد، اکنون برای فروش است.)

علاوه بر این خریدها، Farfetch اکنون همچنین راه‌حل‌های پلتفرم برچسب سفید را برای انواع برندها و خرده‌فروشان، از جمله Neiman Marcus (که در آن 200 میلیون دلار به عنوان بخشی از یک معامله غیرعادی سرمایه‌گذاری کرد)، یک تجارت در چین با مشارکت ریچمونت و علی بابا و تجارت اصلی آن که اکنون بیش از 1400 فروشنده در 50 کشور جهان کار می کند.داستان هشداردهنده در اینجا برای هر کارآفرینی که بودجه هنگفتی را به عهده می گیرد، اهمیت حفظ تمرکز است. در طول سال‌ها، همانطور که Farfetch به خرید خود ادامه داد، از دیدگاه اصلی خود برای تبدیل شدن به یک پلت فرم فناوری برای صنعت مد بیشتر و بیشتر دور شد. هر چقدر هم که ممکن است وسوسه انگیز باشد که پول بیشتری به دست آورید و مقیاس (و گاهی اوقات سودآوری، همانطور که در مورد گروه گاردهای جدید اتفاق افتاد) از طریق خرید، وسوسه انگیز باشد، وقتی شروع به دوختن قطعات مختلف به هم می کنید، در نهایت با یک لحاف تکه تکه شده مواجه می شوید که هیچ کس نمی فهمد. .

پادکست BoF

رکاب های پاشنه قرمز نمادین کریستین لوبوتین او را به یکی از شناخته شده ترین نام های مد تبدیل کرده است. اما تعداد کمی داستان مرد چندوجهی پشت برند کریستین لوبوتین را می دانند.

Louboutin با نویسنده و فعال فرهنگی روزان احمد در BoF VOICES 2021 در مورد اینکه هویت و تربیت او چگونه رویکرد او به تجارت را شکل داده است صحبت کرد. یکی از عوامل اصلی در درک این هویت، کشف لوبوتن در اواخر زندگی بود که او در واقع فرزند مادر فرانسوی و معشوق مصری او بود.

لوبوتین گفت: «تعلق داشتن به فرهنگ‌های مختلف، به مکان‌های مختلف باعث می‌شود از همان ابتدا متوجه شوید که جهان دیدگاه‌های متفاوتی دارد. وقتی شما قومیت‌های مختلف، فرهنگ‌های مختلف دارید، تقسیم نمی‌شوید، بلکه چند برابر می‌شوید.»

BoF VOICES 2023 از 28 نوامبر تا 30 نوامبر 2023 برگزار می شود و محرک ها، تکان دهنده ها و پیشگامان صنعت مد را با رهبران فکری، کارآفرینان و افرادی الهام بخش که جهان گسترده تر را شکل می دهند، متحد می کند. کل رویداد برای اعضای BoF Professional All-Access پخش زنده خواهد شد. برای پیوستن به ما همین الان ثبت نام کنید

P.S. در 25 اکتبر در ساعت 16:00 BST / 11:00 EDT برای یک مسترکلاس زنده به عنوان سردبیر اجرایی The Business of Beauty پریا رائو و مدیر عامل E.l.f، تارنگ امین، به ما بپیوندید تا مطالعه موردی BoF را در مورد اینکه چگونه صنعت نوپا به رشد خود منجر شده است باز کنید. زندگی

در اینجا دیگر انتخاب های برتر من از تجزیه و تحلیل ما در مورد مد، تجمل و زیبایی آمده است:

1. چرا مشکلات Farfetch مشکلات مد هستند:

انتظار می‌رود تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا به ریچمونت اجازه دهند تا Yoox Net-a-Porter را در یک سرمایه‌گذاری مشترک با رقیب Farfetch، ساین‌آف کند. اما در 14 ماه پس از اعلام این معامله، Farfetch 90 درصد از ارزش بازار خود را با پیامدهای قابل توجهی برای معامله و اکوسیستم مد گسترده‌تر از دست داده است.

2. چگونه سال 2023 به سال الماس رشد یافته در آزمایشگاه تبدیل شد؟

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به فکر سنگ های آزمایشگاهی هستند که استانداردهای قدیمی صنعت جواهرات را برای نحوه فروش الماس تغییر می دهد.

3. آیا Walmart بالاخره می تواند مد را شکست دهد؟

این خرده‌فروش بزرگ در حال اصلاح عرضه پوشاک خود است تا به یک مقصد سبک تبدیل شود، هدفی که قبلاً چندین بار تلاش کرده است – و شکست خورده است. این شرکت می‌گوید، اما بین مصرف‌کننده تحت فشار و ظهور Gen-Z، این بار متفاوت است.

4. چگونه برندهای زیبایی مستقل هنوز هم می توانند رشد کنند.

در حالی که خطوط نوظهور اوایل دهه 2010 توانستند چشم انداز را به لطف موانع ورود کمتر به هم بریزند، لیبل های تازه وارد به بازار با راه سخت تری در پیش رو دارند زیرا در یک اقتصاد سخت تلاش می کنند جایگاه خود را ایجاد کنند و سرمایه را افزایش دهند.

5. چرا این برند مد در حال تبدیل شدن به یک غیرانتفاعی است؟

ناتالی چانین به پیشگام مفهوم مد آهسته محلی در آمریکا کمک کرد. برای حفظ این میراث، او نام تجاری خود، آلاباما چانین را به یک سازمان غیرانتفاعی تبدیل می کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish