مالک میلیاردر پاتاگونیا شرکتی را برای مبارزه با بحران آب و هوا واگذار می کند

موسس ایوان شوینارد اعلام کرد که تمام سود شرکت صرف نجات سیاره خواهد شد

او روز چهارشنبه اعلام کرد که مالک میلیاردر پاتاگونیا با ایجاد یک نمونه جدید در رهبری شرکت های زیست محیطی، کل شرکت را برای مبارزه با تخریب آب و هوای زمین واگذار می کند.

بنیانگذار پاتاگونیا، ایوون شوینارد، که اشتیاق خود به صخره نوردی  این برند را به یکی از موفق‌ترین برندهای پوشاک ورزشی در جهان تبدیل کرد، کل شرکت را در اختیار یک سازمان اعتماد و غیرانتفاعی منحصربه‌فرد قرار می‌دهد که تمام سود شرکت را برای نجات کره زمین طراحی کرده است.

این شرکت اعلام کرد: «در حال حاضر زمین تنها سهامدار ما است. “تمام سودها، تا ابد، به ماموریت ما برای “نجات سیاره خود” خواهد رفت.

شوینارد، 83 ساله، با همسر و دو فرزندش و همچنین تیم هایی از وکلای شرکت برای ایجاد ساختاری کار کرد که به پاتاگونیا اجازه می دهد به عنوان یک شرکت انتفاعی به فعالیت خود ادامه دهد و درآمد حاصل از آن صرف تلاش های زیست محیطی شود.

Chouinard در بیانیه ای گفت: “اگر ما امیدی به یک سیاره پر رونق داشته باشیم – خیلی کمتر به یک تجارت پر رونق – 50 سال بعد چشم می اندازیم ، همه ما باید آنچه را که می توانیم با منابعی که داریم انجام دهیم.” “این راه دیگری است که ما برای انجام وظیفه خود داریم و پیدا کرده ایم.”

خانواده Chouinard 2٪ از کل سهام و تمام اختیارات تصمیم گیری را به یک تراست اهدا کردند که بر ماموریت و ارزش های شرکت نظارت خواهد کرد. 98 درصد دیگر سهام این شرکت به یک موسسه غیرانتفاعی به نام Holdfast Collective اختصاص خواهد یافت که “از هر دلار دریافتی برای مبارزه با بحران زیست محیطی، حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی و حمایت از جوامع پر رونق در سریع ترین زمان ممکن استفاده خواهد کرد”. به بیانیه

هر سال، پولی که پاتاگونیا پس از سرمایه‌گذاری مجدد در کسب‌وکار به دست می‌آورد، برای کمک به مبارزه با بحران زیست‌محیطی، بین سازمان غیرانتفاعی توزیع می‌شود.

در بیانیه آمده است که این ساختار برای جلوگیری از فروش شرکت یا عمومی کردن آن طراحی شده است که می‌تواند به معنای تغییر در ارزش‌های آن باشد.

Chouinard گفت: “به جای “عمومی شدن”، می توانید بگویید که “هدف داریم”. به جای استخراج ارزش از طبیعت و تبدیل آن به ثروت برای سرمایه گذاران، از ثروتی که پاتاگونیا ایجاد می کند برای محافظت از منبع همه ثروت ها استفاده خواهیم کرد.

چارلز کان، رئیس هیئت مدیره پاتاگونیا، روز چهارشنبه در مقاله‌ای در مجله فورچون نوشت: مسیر جدید پاتاگونیا برای ارائه نمونه‌ای طراحی شده است که اصل سرمایه‌داری سهامداران قدیمی را رد می‌کند که اهداف شرکتی غیر از سود فقط باعث سردرگمی سرمایه‌گذاران می‌شود.

او نوشت: «به جای بهره برداری از منابع طبیعی برای بازدهی سهامداران، ما سرمایه داری سهامداران را با تبدیل کردن زمین به تنها سهامدار خود بر سر آن می چرخانیم.

Chouinard و Patagonia از دیرباز در زمینه فعالیت های زیست محیطی و مزایای کارکنان پیشگام بوده اند. در نزدیک به 50 سال فعالیت خود، شرکت مستقر در ونتورا در کالیفرنیا به دلیل مزایای گسترده برای کارمندان، از جمله مهدکودک در محل و بعدازظهرها در روزهای خوب موج سواری شناخته شده است.

در دهه 80، این شرکت شروع به اهدای 1٪ از فروش خود به گروه های زیست محیطی کرد، برنامه ای که در سال 2001 به عنوان “1٪ برای طرح سیاره” رسمیت یافت. به گفته این شرکت، این برنامه 140 میلیون دلار کمک مالی برای حفظ و احیای محیط طبیعی داشته است.

پاتاگونیا یکی از اولین شرکت‌هایی بود که به شرکت b-Corp تبدیل شد و به دلیل رعایت استانداردهای زیست‌محیطی و اجتماعی خاص گواهینامه را ارائه کرد و اخیراً مأموریت خود را به این صورت تغییر داد: “ما در حال کسب و کار برای نجات سیاره خود هستیم.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish