لباس پوشیدن خانم ها در خانواده سلطنتی یک سری اصول و قواعد دارد، در مورد استایل و سبک لباس پوشیدن خانم های خانواده سلطنتی بعد از ملکه الیزابت، نمی توان انکار کرد که کیت میدلتون و مگان مارکل دو خانم بسیار شیک پوش و خوش لباس هستند ، اما این سوال در ذهن ایجاد میشود که بدون تأثیرپذیری و الگو برداری از مد پیشین خود یعنی پرنسس دایانا، کجا خواهند بود؟ (این صرفا یک سوال کلی است و ما واقعاً نمی خواهیم جواب آن را بدانیم.) پرنسس دایانا اولین خانم در خانواده سلطنتی انگلیس بودند که نشان دادند میتوان از پیراهن های با یقه ی بازتر و یا کوتاه و تنگ تر استفاده کرد یا استایل اسپورت با شلوار جین و کتانی را مد نظر گرفت، ولی همچنان بسیار شیک و جذاب باقی ماند و از دایره قواعد کلی خارج نشد. در این مقاله، پنج درس مد که از پرنسس دایانا یاد گرفتیم و طراحان زیادی از آن ها الگو برداری کردند را بررسی میکنیم.  

درس اول: سبک مد لباس پوشیدن آقایان برای خانم ها هم جالب به نظر میاید.  

سبک لباس پوشیدن آقایان که در اصطلاح عمومی با نام {مد پدرانه} میتواند شناخته شود، به یک تی شرت همراه شلوار جین و یک کت آزاد ابلاغ میشود که میتواند با یک کلاه بیسبال یا کلاه لبه دار ساده تزئین شود. پرنسس دایانا در دهه ی ۱۹۹۰ با پوشیدن یک تی شرت گشاد به همراه یک کت اور سایز و یک شلوار جین نشان دادند که مد پدرانه برای مادر ها و در نگاه کلی تر برای خانم ها هم جذاب خواهد بود. برای رعایت یک استایل وینتیج صحیح میبایست الگوهای لباسی قدیمی را با سبک مدرن ترکیب کنیم، بنابراین تنها اصلاحاتی که باید برای این استایل انجام شود تا قدیمی و منسوخ به نظر نیاید این است که تیشرت اورسایز را روی شلوار جین نیاندازیم و یا با یک کمر بند پهن آن را به سبک امروزی تبدیل کنیم و از یک کفش کتانی سفید به جای بوت های بلند روی شلوار استفاده کنیم. یکی از استایل های پر تکرار دیانا پوشیدن هودی و یا پلیور های اورسایز بزرگ و مردانه همراه با شلوارک و کتانی بود که برای استایل کژوال و اسپورت هنوز که هنوزه به شدت ترند است و راحتی بیش از اندازه ی آن حس رهایی و آزادی را منتقل میکند. امروزه هم در استایل لباس پوشیدن بسیاری از ستارگان دنیای مد همچین سبک هایی دیده میشود.  

درس دوم: یوپی همیشه مد است 

یوپی در اصطلاح عامیانه به یک جوان تحصیل کرده، خوش لباس و شیک پوش و پردرآمد اطلاق میشود. اما خود مد یوپی موارد مختلفی دارد که از دهه ۱۹۸۰-۱۹۹۰ ساخته و تا امروزه در قرن ۲۱ همچنان به آن پرداخته شده است. از جمله مد های یوپی میتوان به کت ها و بلوز های با سرشانه های پهن و بزرگ و شلوار های فاق بلند با کمربند های باریک و یا پوشیدن کتانی های سفید با استایل روزانه یا استفاده از رنگ های پاستلی مثل آبی کمرنگ صورتی کمرنگ و یا یاسی، اشاره کرد. یک درس لباسی از دایانا، مد همیشگی یوپی است که آن را با پوشیدن شلوار های فاق بلند با کمر بند های باریک و یا کت ها و بلوز های با سرشانه های بزرگ به معرض نمایش میگذاشت.  

درس سوم: وقتی به آستین ها میرسید، هرچه بزرگتر بهتر 

آستین های پفی و بزرگ از جمله درس های جالب توجه پرنسس دایانا بود به خصوص اینکه آن ها با یک دامن تنگ و یا شلوار تنگ به همراه یک کمربند مناسب استفاده میکردند. درس بزرگ اینکه تناسب مهمترین مسئله در استایل و رعایت شیک پوشی است. آستین های پفی و بزرگ همواره از محبوبترین ترند ها برای طراحان مختلف دنیای مد بوده است که به طور مکرر در شکل لباس پوشیدن دایانا به چشم میخورد. بلوز های با یقه های ساده ی بسته و پیلی های باریک روی قسمت جلویی همراه چین های روی سرشانه ها و بالای آستین ها و پف دار بودن خود آستین، یک پکیج کامل و جالب توجه از یک بلوز شیک را میسازند.  

درس چهارم: کفش و لباس یکرنگ بپوشید چون سر تا پا مشکی همیشه با شما خواهد بود. 

به نظرتون اینکه کفش و لباس یکرنگ بپوشیم خیلی قدیمی شده؟ نه، اصلا اینطور نیست به شرطی که کاملا بدانیم چه کفشی با چه لباسی و یا چه شلواری، ترکیب قشنگتری خواهد ساخت. مثلا برای اینکه بخواهید یک پیراهن سفید را با کفش سفید بپوشید باید به ریزترین نکاتی که در جزییات پیراهن و یا کفش شما وجود دارد دقت کنید. هر کفش سفیدی را نمیتوانید با پیراهن خود بپوشید. البته ممکن است ترکیب مونوکروم برای هر رنگی جالب به نظر نیاید ولی حداقل برای رنگ های خنثی به خصوص مشکی و سفید که چشم نواز هستند حتما ایده ی خوبی خواهد بود. به طور مثال به استایل مونوکروم سفید پرنسس دایانا نگاه کنید، بند پیراهن ظریف است پس کفش نیز مطابق ظرافت بند پیراهن دارای دو بند ظریف دیگر است تا هم این ترکیب را کامل کند و هم بیش از اندازه نباشد. این همان نکات ریزی است که باید در انتخاب مونوکروم ها به آن دقت کرد. دقیقا مشابه همین مساله برای رنگ مشکی هم صدق خواهد کرد. اگر دو دل هستید که با دامن تنگ مشکی چه بپوشید، حتما به یک بلوز یقه باز مشکی و یا یک کت اورسایز مشکی با کفش های مناسب با استایل خود بسته به موقعیتی که قرار دارید، فکر کنید. شکل مونوکروم مشکی هیچ وقت ما را رها نخواهد کرد و مثل یک نقطه ی امنی است که وقتی گیر میافتیم همیشه به آن پناه میبریم.  

درس پنجم: هروقت به استایل خود شک کردید، روی لباس خود یک کمربند ببندید.  

بارها وبارها در طراحی های متفاوت در برند های مختلف دیده اید و بارها شنیده اید که بستنن یک کمر بند ساده روی یک پیراهن یا کت و یا بلوز طرح دار و گلدار بهترین ایده ای است که استایل شما را کامل می کند. پرنسس دایانا هم همین موضوع را در استایل های خود چندید بار متذکر شدند و با بستن کمربند هایی که فرم و شکل کمر را نشان میدهند، در کنار یک پیراهن گلدار بلند و یا کت های اورسایز یک درس دیگر نیز به ما آموختند.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish