وقتی دما شروع به افزایش می کند – مردان در همه جا شروع به لباس پوشیدن می کنند که انگار به سمت ساحل رفته اند.

وسوسه پوشیدن شلوار سبک و خنک  و تی شرت با دمپایی ( صندل )  تناسب بسیاری دارد، اما آقایان – افزایش دما بهانه ای برای نادیده گرفتن استانداردهای را در پیش میگیرند .

در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه در هوای گرم لباس تند  ( روشن و سبک ) ( sharp )  بپوشید. با کمک 5 اصل و آیتم های لباس ذکر شده در زیر – استایل شما برای ماه های تابستان مناسب و هوشمندانه خواهد بود.

1 . لباس و پارچه سبک وزن

وزن پارچه را احساس کنید – باید سبک باشد.

آن را به سمت نور نگه دارید – اگر می توانید کمی از طریق آن سکت دیگر لباس را  ببینید – این نشانه خوبی است.

پارچه‌های طبیعی و سبک سریع‌تر و خشک می‌شوند – یک امتیاز برای زمانی که عرق می‌کنید.

پشم 100% و سبک نیز گزینه خوبی است. یک تصور غلط کلی وجود دارد که پشم در زمستان بهتر است، اما حقیقت این است که بافت‌های سبک‌تر پشم برای هوای گرم مناسب هستند.

پارچه‌های سنگین معمولاً به پوست شما می‌چسبند و عرق را به دام می‌اندازند – لایه‌ای از گرما را بین پارچه و بدن شما اضافه می‌کنند.

به جای پوشیدن مدل های سنگین تری از پنبه – مانند پارچه جناغی، که همان چیزی است که شلوار جین شما از آن ساخته شده است – از پنبه های پوپلین، کاکائو و پنبه مدرس استفاده کنید. پیراهن‌های پارچه‌ای پنبه‌ای خنک‌تر از پیراهن‌هایی هستند که با بافت‌های سنگین‌تر آکسفورد ساخته می‌شوند.

2 . با پارچه های قابل تنفس خنک بیشتر دوست باشید

دمای بالا همراه با رطوبت بالا می تواند زندگی را ناراحت کند – به ویژه برای افرادی که به شرایط گرمسیری عادت ندارند.

انسان ها با دفع گرما از بدن، دمای بدن خود را خنک نگه می دارند.

مهم است که اجازه دهید گردش هوا برای حفظ دمای بدن خنک باشد.

پارچه های آب و هوای گرم باید جریان هوا را از طریق لباس به حداکثر برسانند و اجازه دهند گرما و هوای مرطوب خارج شوند.

پارچه ها باید قابل تنفس باشند.

پارچه هایی که رطوبت را به دام می اندازند تمایل به ایجاد بوی نامطبوع دارند. الیاف طبیعی عموماً در جذب رطوبت از پوست و تبخیر آن از سطح بیرونی بهتر عمل می کنند.

پنبه بسیار راحت است و به بدن شما اجازه می دهد تا به راحتی نفس بکشد. عرق اضافی را جذب می کند. کتان و سایر الیاف طبیعی نیز تنفس می کنند و در جذب رطوبت خوب هستند.

3 . این پارچه ها بیشتر از مواد مصنوعی مانند پلی استر تنفس می کنند.

صرفاً به این دلیل که پارچه ای سبک وزن ، تضمینی برای تنفس آن نیست – کیسه زباله سبک وزن است اما قابل تنفس نیست.

برخی از پارچه ها با ایجاد یک لایه عایق روی پوست، گرما را به دام می اندازند. پارچه‌های مصنوعی و پارچه‌هایی که بافت‌های ضخیم‌تری دارند، گرما را به بدن منعکس می‌کنند و از جریان هوای گرم و مرطوب به بیرون جلوگیری می‌کنند.

الیاف مصنوعی تمایل به دفع آب دارند. آنها اجازه می دهند عرق جمع شود، تبخیر را کاهش می دهند و باعث ناراحتی و تحریک می شوند.

ابریشم انتخاب خوبی نیست زیرا تمایل به حفظ گرما دارد. ابریشم می تواند مقداری از قدرت خود را از طریق قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و تعریق از دست بدهد.

پشم با توانایی طبیعی خود برای تنفس بهتر از پارچه های پلی استر است – به خصوص در لباس های پشمی گرمسیری.

در حالی که مهم است که در گرما به بهترین شکل ظاهر شوید – محافظت در برابر اشعه های مضر UV (فرابنفش) خورشید باید در اولویت باشد.

لباس اساسی ترین شکل محافظت در برابر نور خورشید است.

هرچه پوست بیشتر پوشانده شود – بهتر است. شلوارهای بلند بهتر از شورت می پوشند. پیراهن های آستین بلند بهتر از تی شرت هستند.

پیاده روی یک ساعته یا بیشتر باعث می شود تا مقدار زیادی در معرض نور خورشید بر روی سر، شانه ها، گردن، پشت و دکلته قرار بگیرید.

تی شرت های پولو بازوهای شما را نمی پوشانند و هنلی های آستین کوتاه قسمت بالایی سینه شما را در معرض نور خورشید قرار می دهند. آستین‌های بلند و تی‌شرت‌هایی را انتخاب کنید که ناحیه حساس زیر گردن شما را بپوشانند.

در نهایت – عینک آفتابی را فراموش نکنید! اما فقط اولین جفتی که می بینید را نگیرید – مطمئن شوید که می دانید چگونه عینک آفتابی مناسب برای فرم صورت خود را پیدا کنید.

4 .  از بلیزرهای خط دار (و پلی استر) خودداری کنید

ساخت یک لباس – نحوه ساخت آن – به اندازه انتخاب پارچه مناسب برای لباس مردانه در هوای گرم مهم است.

اگر لباس به گونه ای ساخته شود که بر این ویژگی ها تأکید نداشته باشد، ویژگی های سبک وزن و تنفس پارچه می تواند بی فایده باشد.

آستر پلی استر روی یک ژاکت پشمی 100% سبک، تنفس پشم را محدود می کند و آن را به گزینه ای ضعیف برای آب و هوای گرم تبدیل می کند.

بلیزرها معمولاً با پلی استر، ساتن یا ابریشم روکش شده اند که هیچ کدام به خوبی تنفس نمی کنند. این گرما را در لایه بین پارچه و آستر به دام می اندازد.

کت های بدون خط و کت های نیمه خط بهترین گزینه های شما در ماه های تابستان هستند.

شما این امکان را دارید که با انتخاب یک کت بدون آستر داخلی، حجم کت خود را لاغر کنید.

گشادتر بودن لباس ها به گردش هوا کمک می کند. گشاد یا بزرگ به نظر نمی رسد جذاب باشد – یک پیراهن کتانی که کمی گشادتر از پیراهن لباس پوشیده شده باشد باعث می شود احساس نسیمی داشته باشید.

5 .  رنگ های روشن تر را انتخاب کنید

با در نظر گرفتن فیزیک پایه ، رنگ های تیره نور بیشتری جذب می کنند. بنابراین آنها داغ تر می شوند.

رنگ‌های روشن نور را منعکس می‌کنند – باعث می‌شود آنها در تابستان خنک‌تر شوند.

سایه های تیره آبی، بنفش و سبز در معرض نور شدید خورشید انرژی گرمایی تولید می کنند. رنگ های روشن تر انرژی حرارتی کمتری را در شرایط مشابه نور خورشید تولید می کنند.

نور به روش های مختلفی به رنگ ها واکنش نشان می دهد، بسته به میزان جذب یا بازتابش.

از آنجایی که رنگ سیاه به طور طبیعی بیشتر از بازتابش نور جذب می کند، گرمای بیشتری حفظ می شود. نور بیشتر از آنچه که جذب می شود، منعکس می کند، بنابراین رنگ سفید گرمای کمتری را حفظ می کند.

از آنجایی که مردم تابستان را با آفتاب و گرما مرتبط می‌دانند، لباس‌های رنگ روشن ممکن است حس و حال را متناسب با فصل افزایش دهند.

شاید طراحان مد به طور سنتی مجموعه های فصل تابستان را در سایه های سفید، بژ، صورتی و زرد تولید می کنند و افرادی که به دنبال شیک پوشی هستند از این روند پیروی می کنند.

رنگ‌های سفید، آبی، خاکستری، کرم، زرد و برنزه نسبت به رنگ‌های مشکی، آبی سرمه‌ای یا هر رنگ تیره دیگری احساس خنکی بیشتری خواهید داشت.

رنگ‌های روشن‌تر نیز باعث می‌شوند به راحتی در میان جمعیت دیده شوند. از آب و هوای روشن استفاده کنید و کمی رنگ کنید

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish