رابطه عاطفی بین دو فرد مراحل مختلفی دارد که یکی از آنها آشنا شدن خانواده ها و دیگری درخواست ازدواج است. این مراحل در هر کشور و فرهنگی متفاوت است و آداب خاص خود را دارد. در ایران و برخی دیگر از کشورها خانواده داماد در یک روز مشخص به دیدار خانواده عروس رفته و ضمن آشنایی و مصاحبت با یکدیگر قرارها و زمان مراسمات را مشخص  میکنند. احتمالا همه آقایان برای حضور در این مراسم کت و شلوار رسمی را انتخاب خواهند کرد. اما انتخاب برای خانم ها مثل همیشه متنوع تر و دشوار تر است. همه افراد دوست دارند تا در این روز بخصوص زیبا و آراسته بوده و بهترین پوشش و آرایش ممکن را داشته باشند. اگر شما هم برای همچین انتخابی دچار مشکل و سردرگمی هستید ما امروز تصمیم گرفتیم تا با پنج پیشنهاد این انتخاب را برای شما راحت تر کنیم. 

خودتان باشید 

مهم ترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که به دور از هر گونه ترس و اضطراب از قضاوت دیگران، خودتان باشید.

شما اگر در لباستان احساس راحتی همه سریعا متوجه آن میشوند و تاثیر منفی روی ذهنیتشان میگذارد، شما نیز اعتماد بنفس خود را از دست میدهید و نمیتوانید مانند همیشه رفتار کنید. بنابراین هر اعتقاد مذهبی و رفتاری که دارید به همان شکل رفتار کنید، افرادی که در مراسم خواستگاری با آن ها ملاقات میکنید میخواهند سالهای سال با شما مراوده نموده و دوست دارند شما را همانطور که هستید بشناسند. بنابراین در وهله اول هر لباسی که شبیه شخصیت واقعی شما نیست را در کمد خود کنار بگذارید. مثلا اگر شما اعتقاد به حجاب دارید در این روز حتما از آن استفاده کنید، مهم نیست که این پوشش چه تاثیری دارد، مهم این است که شخصیت شما باید واقعی باشد. در ضمن سعی کنید کمی از استایل شخصی و مورد علاقه تان را هم وارد کنید. اگر طرفدار استایل تام بوی هستید از پوشیدن شلوار و شومیز نترسید. اگر یک بوهمین تمام عیارید پیراهن یا دامن بلند چین دار با پارچه ساده برای این مراسم مناسب است. 

زیاده روی نکنید 

دقت کنید که مراسم خواستگاری نه به اندازه عروسی رسمی و نه به اندازه دورهمی های خانوادگی خودمانی ست. بنابراین تعادل را رعایت کنید. از پوشیدن لباس هایی با پارچه های کار شده و یا براق، لباس هایی بسیار بلند و یا بسیار کوتاه و به طور خلاصه هر چیزی که مانع از فعالیت آزادانه و در عین حال رسمی شما شود پرهیز کنید. این مراسم مانند یک قرار کاری برای امضا کردن یک قرارداد سرنوشت ساز است، نه یک مراسم فانتزی شبانه. بنابراین سادگی را رعایت کنید چرا که قسمت مهم این مهمانی اخلاقیات و کلماتی ست که رد و بدل میشود، و اگر لباس شما بیش از حد جلب توجه کند اصلا صورت خوشایندی ندارد. 

اضافه وزن یا لاغر بودن 

دقت کنید که بدن شما همانگونه که هست زیباست و فردی که به همراه خانواده خود به دیدن شما و خانواده تان آمده باید شما را همانگونه که هستید دوست بدارد. بنابراین در مرحله اول کلیشه های قدیمی را کنار بگذارید. از این مرحله که بگذریم باید بدانید که یکی از وظایف لباس، پوشاندن نقاطی که نمیخواهید مشخص شوند و  نمایاندن نقاطی ست که دوست دارید. اگر دوست دارید که بدنتان لاغر تر بنظر برسد، از لباس هایی راسته و با برش هایی عمودی استفاده کنید، دامن و شلوار راسته یا پیراهن های بلند آزاد انتخاب مناسبی هستند. از لباس های گشاد و یا تنگ پرهیز کنید چرا که تنها اثر عکس دارند. اگر هم دوست دارید که لاغریتان کمتر دیده شود، از شلوارهای دمپا گشاد، دامن های کلوش و فون و پارچه هایی مثل تافته و ساتن استفاده کنید. 

اگر دوست دارید انحنای کمرتان را نشان دهید از یک کمربند استفاده کنید. اگر میخواهید پایتان بیشتر جلب توجه کند از یک دامن کبریتی کوتاه و یا شلوار جذب استفاده کنید. نقاطی که بیشتر و کمتر دوست دارید را در اندامتان پیدا کنید و سعی کنید با لباس آن ها را منظم کنید. 

قد بلند یا قد کوتاه 

همانطور که در مورد قبلی گفتیم، قد بلند یا کوتاه، اضافه وزن و یا لاغر بودن و کلا هر نوع اندامی، عیب محسوب نمیشود و شما نباید بابت آن خجالت بکشید یا اعتماد به نفستان را از دست بدهید. اگر قد بلندی دارید بهتر است از صندل های پاشنه بلند استفاده نکنید، شلوار و دامنی که میپوشید کمی از قوزک پا بالاتر باشد و اگر قد کوتاهی دارید صندل های پاشنه بلند، لباس های ماکسی، پارچه هایی با راه های عمودی انتخاب مناسبی خواهند بود. دقت کنید که هدف اصلی این مراسم این است که خانواده ها لحظات خوب و آرامی را در کنار هم به معاشرت بپردازند بنابراین نباید سعی کنیم که لباس پوشیدن ما توجه زیادی را به خود جلب کند و تنها دلیلی که میخواهیم انواع اندام ها را با لباس به تعادل و سادگی برسانیم همین است. 

رنگ مناسب 

انتخاب رنگ و طرح پارچه مناسب اول از همه به سبک و سلیقه شما بستگی دارد، اما بهتر است از رنگ های خنثی و طرح های ساده استفاده کنید، اینکه شما یکی از کانون های توجه در این مراسم هستید کاملا بدیهی ست اما نباید با پوشیدن رنگ های خالص و جیغ این توجه را بیش از اندازه کنید، میتوانید از این رنگ ها در اکسسوری های و قسمت های کوچک لباس مانند لبه آستین یا دستمال گردن استفاده کنید تا تعادل رنگی مناسبی ایجاد شود. اگر باز هم برای انتخاب رنگ دچار مشکل شدید به چرخه رنگ ایتن مراجعه کنید. در این چرخه میتوانید از رنگ های روبروی هم، کنار هم، مستطیلی و مثلثی استفاده کنید. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish