آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که از مدل یا ظاهر یک لباس خوشتان بیاید اما وقتی آن را می پوشید احساس کنید اصلا به شما نمیاید؟ اینجا درست همان لحظه ای است که باید از اندام و نوع بدنتان آگاهی و شناخت پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که تمام این نکاتی که در این مقاله نوشته شده است صرفا برای کمک به انتخاب بهتر لباسی است که میپوشید بنابراین اگر بدون توجه به این نکات لباسی را انتخاب میکنید چون دوستش دارید و با آن احساس خوبی نسبت به خودتان دارید، پس در پوشیدن آن تردید نداشته باشید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به شما در انتخاب لباس متناسب با مدل بدنتان کمک کنیم. 

چه طور شکل اندام خود را بشناسیم؟ 

اولین و ساده ترین روش استفاده از یک متر نواری و اندازه گیری قسمت های مختلف بدن است. مهمترین قسمت های بدن در تعیین مدل آن، عرض شانه، دور سینه، دور کمر و دور باسن است. اندازه گیری عرض شانه به تنهایی سخت است و اگر کسی در اطراف شما هست از او کمک بگیرید. از پشت، یک طرف متر را روی یک شانه بگذارید و مستقیم تا آن شانه بکشید. برای اندازه گیری دور سینه، کمر و باسن هم متر را دور تا دور بدنتان در بزرگترین قسمت آن ها بگردانید و اندازه ها را یادداشت کنید. با توجه به این اندازه گیری ها و میزان بزرگی کوچکی آن ها نسبت به هم، بدن شما در یکی از ۵ دسته ی اصلی سیب شکل، گلابی شکل، ساعت شنی، مستطیلی و مثلثی هم رو به بالا و هم رو به پایین قرار میگیرد. پس به این ترتیب شما میتوانید با اندازه ها و ایستادن جلو آینه بدن خود را ببینید و دسته بندی شبیه به آن را در یکی از ۵ نوع اصلی بیابید که مدل های بدن دایره ای، لوزی و یا ذوزنقه هم زیر شاخه هایی از این دسته های اصلی هستند.  

مدل بدن سیب شکل

اگر شانه های پهن، پاهای باریک، بالاتنه و میان تنه پری دارید، مدل بدن شما در این دسته بندی قرار میگیرد و به نظر میرسد بیشتر حجم و وزن شما در میان تنه و مرکز بدن شما متمرکز است. اگر دوست دارید یک تعادل بصری در ظاهر خود ایجاد کنید، بهتر است لباس هایی انتخاب کنید که قسمت های برجسته تر شما را مخفی نگه دارند. بنابراین سعی کنید پاها را بیشتر در معرض نمایش بگذارید و یا لباسی بپوشید که پاهای شما در آن جلب توجه کند. از طرف دیگر میتوانید از بلوز های یقه هفت و V شکل در بالاتنه استفاده کنید که میان تنه بالایی کشیده تر به نظر برسد. پوشیدن کت و بلوز های با برش های خطی در قسمت آستین ها و لباس هایی با پارچه های راه راه عمودی میتواند به شما کمک کند اما از پوشیدن شلوار جین های اسکینی خودداری کنید چون به شما کمکی نخواهد کرد در عوض پیراهن های با پایین تنه آزاد و گشاد را جایگزین کنید. اگر کمربند تان را به جای کمر روی کت و یا بلوزتان در قسمت بالاتر از کمر یا زیر سینه ببندید هم ظاهر جذابی برای مدل سیبی شکل خواهد بود. 

مدل بدن ساعت شنی

اگر اندازه عرض شانه ها و دور سینه و دور باسن شما در یک رنج است و کمر و میان تنه باریکی دارید، میتوانید مدل ساعت شنی را برای بدن خود متصور شوید و وقتی در این شکل بدن هستید انتخاب های بیشتری برای پوشیدن لباس دارید چون یک تعادل ظاهری ذاتی در بدن شما وجود دارد. بنابراین باید قسمت بالاتنه و همچنین پایین تنه را بیشتر به رخ بکشید تا این تعادل در ظاهر شما تقویت شود. از لباس های یا یقه ی V شکل استفاده کنید تا بالاتنه به قوت خود در راس ساعت شنی دیده شود و در ناحیه کمر از یک کمر بند استفاده کنید تا باریکی آن را بیشتر در معرض نمایش بگذارید. اگر دوست دارید شکل بدن شما در لباسی که میپوشید کاملا مشخص باشد، از پوشیدن بلوز و شلوار های اور سایز و گشاد خودداری کنید چون کمکی به شما نخواهند کرد. از بلوز های با یقه کراواتی و پای گردنی هم در استایل تان استفاده نکنید چون خط صاف و منظم بالاتنه ی شما را بر هم میزند. 

مدل بدن گلابی شکل

در این مدل بدن شما دارای پایین تنه، باسن و ران‌های پر و بزرگتری نسبت به بالا تنه‌ی خود هستید، درست مانند مدل بدن کیم کارداشیان. اما این شکل از بدن به راحتی میتواند به مدل ساعت شنی نزدیک شود اگر با در نظر گرفتن لباس مناسب قسمت بالا تنه ی خود را هم سایز پایین تنه کنید. در این فرم از بدن که شانه ها باریک و باسن پهن است می بایست قسمت شانه ها و بالاتنه را تقویت کنیم و شانه ها را بیشتر در معرض نمایش بگذاریم تا تعادل بصری لازم ایجاد شود که با استفاده از پوشیدن لباس هایی با سر شانه های پهن و کت و بلوز های دارای اپل، به کمک بستن یک کمر بند روی قسمت کمر این لباس ها، این امر میسر می شود. بلوز های اور سایز یا بلوز های با آستین های پف دار در ترکیب با شلوار یا دامن های راسته، تنگ یا اسکینی میتواند در ایجاد تعادل ظاهری کمک کند. از پوشیدن تاپ های تنگ با شلوار های گشاد خودداری کنید مگر اینکه ظاهر آن ها را دوست داشته باشید. 

مدل بدن مستطیل شکل

در این فرم بدن تقریبا از عرض شانه تا دور باسن تقریبا روی یک خط صاف فرضی قرار دارد که یک تعادل و تقارن ضمنی ایجاد میکند یعنی میتوان گفت تنها قسمت هایی که میتوانیم روی آن ها مانور دهیم تا تعادل ظاهری را به سمت ساعت شنی ببریم استفاده از دست و پاها هستند. به طور مثال استفاده از یک پیراهن تا زانو با بند های باریک در سر شانه ها و یک دامن کلوش از بهترین گزینه هاست. این شکل از دامن ها که به اصطلاح A شکل، هشتی یا کلوش هستند باعث میشوند کمر باریکتر از آنچه هست به نظر برسد و پایین تنه نزدیک به مدل ساعت شنی شود. سعی کنید بلوز های با آستین های خیلی پف دار و یقه بسته و یا پیراهن های اور سایز و راسته نپوشید چون قسمت بالاتنه شما را بزرگتر میکند و بدن شما را مستطیل تر نشان میدهد. کت های بلند و شنل ها هم گزینه های بسیار خوبی برای این شکل بدن هستند البته اگر پارچه ی آن ها دارای راه های افقی و عمودی نباشد. 

مدل بدن مثلثی

مدل های بدن مثلثی یا به صورت مثلثی معکوس هستند که به مدل V و یا ورزشکاری هم شناخته می شود و در آن عرض شانه ها پهن تر از قسمت باسن است و بازوها بیشتر در معرض نمایش هستند، و یا به صورت مثلث با قاعد پایین و راس بالا هستند که در آن ها استخوان لگن در قسمت باسن پهن و شانه ها باریک هستند. در حالت دوم میتوان با تغییرات کوچکی از لباس هایی که برای بدن های گلابی شکل تعریف شد کمک بگیریم با این تفاوت که بالاتنه را بسیار بیشتر از آنچه در قسمت مدل بدن گلابی شکل گفته شد باید تقویت کرد تا تعادل ظاهری ایجاد شود. اما در مدل بدن مثلث معکوس، باید سعی کنید از شلوارهای گشاد و یا با پارچه های طرحدار و گلدار برجسته استفاده کنید تا ترکیب قسمت پایین تنه با اندازه بالا تنه متعادل شود. بهتر است لباس هایی که انتخاب میکنید بخش بالاتنه را در مینیمال ترین حالت ممکن نشان دهند و در عوض هر آنچه از چین ها، لایه های روی هم، گشادی و اورسایز بودن و پارچه های با طرح های بزرگ را دوست دارید، در قسمت پایین تنه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پوشیدن لباس هایی که باعث جلب توجه در بالاتنه می شوند مثل بلوز های با آستین های پفی و گشاد به شما در ساختن تعادل ظاهری کمکی نمیکنند. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish