برخی عادات هستند که به اعتیاد تبدیل می شوند و می توانند مخرب و خطرناک باشند. چنین پدیده ای در چند ماه اخیر در بازار خرده فروشی مد آمریکا و اروپا قابل مشاهده است. به منظور به حداکثر رساندن سود و ایجاد لذت حسی، برخی از خرده فروشان سریع مد در جهان، «مصرف کنندگان ذائقه فانتزی» را در بازار مد ایجاد کردند، به طوری که تقریباً سه پنجم از کل لباس های تولید شده در ظرف یک سال پس از تولید به زباله سوز یا محل دفن زباله ختم می شود. ساخته شده است. خبر ناامیدکننده ای برای طراحان بود. این اتفاق نه تنها برای محصولات کم مد، بلکه برای محصولات طراحی سطح بالا نیز رخ داد.

با طراحان و طراحان آینده رابطه بسیار تجسمی وجود داشته است، اما اکنون واقعیت کاملاً متفاوت است. برای تحقق مد سریع، خواسته های مصرف کنندگان، طراحان مد تحت فشار کار می کنند تا یک شبه طراحی جدید تولید کنند. بنابراین با این حد از حجم کار طراحان خلاقیت خود را از دست می دهند. مردم هر آخر هفته یا هر ماه مقدار زیادی پول برای خرید لباس های مد جدید خرج می کنند. یک آمار دلخراش از گزارش McKinsey & Company در اکتبر 2016 با عنوان «پایداری و بهره‌وری منابع» به دست آمد. این گزارش نشان داد که تعداد پوشاک تولید شده سالانه از سال 2000 دو برابر شده و برای اولین بار در سال 2014 از 100 میلیارد قطعه فراتر رفته است: نزدیک به 14 پوشاک جدید برای هر فرد روی زمین.

برای یک پارچه زیبا ودلچسب که بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید و می توان آن را مد ماندگار نامید و ممکن است آن لباس ها فراتر از آخرین ترند باشد یک مسیر روشن باید ایجاد نمود. این روند یک رقابت ناعادلانه ایجاد می کند تا نشان دهد که چه کسانی از تبار نجیب زادگان ، افراد ثروتمند با ایده مدرن هستند،  با این حال آنها در سایه قرار می گیرند و کارها و اعمالی را انجام میدهند که باعث ایجاد بحران زیست محیطی نیز می شود.

Sierra Club، Earth fast، Greenpeace، و 1% از کارخانه همچنین سایر سازمان های بین المللی و ملی با مد سریع مبارزه می کنند. آنها در تلاشند تا تقاضا برای مد سازگار با محیط زیست و پایدار ایجاد کنند. از سوی دیگر، فروشگاه‌های مد سریع با تولید مدهای جدید با سرعتی سرگیجه‌آور، حتی دو بار در هفته، افزایش یافتند. بنابراین، مصرف‌کنندگان یا لباس‌ها را در محل‌های دفن زباله می‌ریزند یا لباس‌هایی را به خیریه اهدا می‌کنند.

در نیویورک، هفته مد در سال 2018، یکی از طراحان بزرگ، نیکلاس کی، آلخاندرو جودوروفسکی با نگرانی های زیست محیطی گفت: “مجموعه پاییز/زمستان 2018 با الهام از پرو نشان دهنده تمایل این برند است که “خلاقیت باید یک نیروی بالابرنده باشد” و بخش پایداری است. از “طراحی آگاهانه” شرکت.

تحقیقات اخیر شورای بین‌المللی پنبه و محیط زیست جهانی پنبه نتیجه را به شکل شکل 1 نشان داد.

با این حال، آگاهی مصرف کنندگان برای محصولات پایدار روز به روز در حال افزایش است. این تحقیق همچنین گفت که در ایالات متحده که 70 درصد رشد اقتصادی خود را از طریق هزینه های مصرف کننده ایجاد می کند، فقط 55 درصد از مصرف کنندگان مصرف کالاها را کاهش می دهند و 65 درصد از لباس ها یا منسوجات بازیافتی به عنوان بخشی از اقدامات زیست محیطی خود استفاده می کنند که کمتر از این است. بریتانیا که در آن 61 درصد مصرف را کاهش می دهند و 73 درصد از پوشاک بازیافتی استفاده می کنند. با این حال، هند، مکزیک و چین جایگاه بهتری را به خود اختصاص داده اند که 78 درصد آنها مصرف کالاها را کاهش می دهند و 79 درصد از لباس های بازیافتی استفاده می کنند.

طبق تحقیقات، همانطور که در شکل 2 توضیح داده شد، سریع ترین فروشندگان مد در جهان عبارتند از Uniqlo 21% ، H&M-Zara 18% ، US Gen Z Shoppers 16% ، Millennial 11% ، Gen Xers 2% و Boomers 1%. از طرف دیگر، وقتی سهم بازار کشوری از مد سریع در نظر گرفته شود، ایالات متحده آمریکا شماره یک است، 88٪ مردم ایالات متحده مایل به استفاده از فست مد هستند، 49٪ ایتالیایی ها مد سریع، 46٪ اروپایی ها، 27 درصد مکزیکی ها، 25 درصد هندی ها و 21 درصد چینی ها. مردم چین، هند و مکزیک بیشتر از اروپا، ایتالیا و ایالات متحده به محیط زیست توجه دارند. ایالات متحده آمریکا کشوری با منافع شخصی است، آنها هرگز به محیط زیست اهمیت نمی دهند به طوری که مصرف کنندگان آمریکایی نسبت به کشورهای دیگر مانند بریتانیا کمترین علاقه را برای خرید پوشاک پایدار نشان می دهند.

امروزه که مد پایدار به یک موضوع اصلی در بازار مد تبدیل شده است، استفاده از الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم و ابریشم در حال افزایش است و نقش مهمی در کشورهایی مانند هند (89 درصد)، مکزیک (84 درصد) ایفا می کند. ایتالیا (83 درصد)، چین (73 درصد) و آلمان (70 درصد) بازار مد. این درصد و آگاهی روز به روز افزایش خواهد یافت تا دنیایی سبزتر و پایدار برای دوستداران مد ایجاد شود.

این روند در سال 2022 در حال گستر و به‌روز رسانی در اطلاعات مد پایدار است و برندها و شرکت ها با توان و ایده های مدرن تری از قبل به سمت مد پایدار قدم برمی دارند و با اتیاق بیشتری با این سیستم می پیونند.

از سال2018 تا 2022 روند روبه رشدی در مد پایدار و آگاهی سازی برای مصرف کنندگان در حال انجام و بکارگیری است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish