پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از استفاده از مام‌های صابونی رد سفیدی مام روی لباس شما باقی مانده باشد. مام‌های رولی و دئودورانت هم لکه زرد روی لباس‌های سفید باقی می‌گذارند. در این مطلب به شما می‌گوییم چگونه لکه زرد و سفید مام را از روی لباس‌های سفید، رنگی و مشکی پاک کنید.

چطور لکه و سفیدک مام را از روی لباس پاک کنیم؟

در این مقاله چند راه برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های سفید مام از زیر بغل لباس را هم به شما آموزش می‌دهیم.

طبعا هیچ کس دوست ندارد لکه‌های سفید مام در زیر بغل پیراهن مورد علاقه‌اش توی ذوق بخورد. یادگیری نحوه پاک کردن لکه‌های سفید مام‌های صابونی از روی پیراهن‌های سفید، رنگی و مشکی از این مشکل جلوگیری می‌کند. خوشبختانه، راه‌حل‌های آسانی برای این مشکل رایج وجود دارد. در ادامه این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید به بهترین وجه با لکه‌های سفیدک مام مقابله کنید. ما حتی چند راه برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های سفید مام از زیر بغل لباس را هم به شما آموزش می‌دهیم.

۱- یک خمیر با جوش شیرین درست کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن سفیدک مام از روی لباس استفاده از خمیر جوش‌ شیرین است. این روش به‌ویژه زمانی مفید است که لکه‌های مام روی لباس قدیمی و خشک شده باشند.

جوش شیرین هم می‌تواند به کم کردن بوی زیر بغل کمک کند و هم از پخش شدن لکه‌های تازه پیشگیری می‌کند. برای درست کردن خمیر جوش شیرین کافی است جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید. وقتی خمیر درست شد آن را روی لکه مام بمالید. بگذارید این خمیر چند ساعت روی لکه بماند و با آب گرم بشویید. جوش شیرین باقیمانده روغن و لکه مام را از بین می‌برد.

این روش به‌ویژه زمانی مفید است که لکه‌های مام روی لباس قدیمی و خشک شده باشند. مطمئن شوید که هر روشی را که انتخاب می‌کنید روی قسمتی از لباستان که مشخص نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید که مواد شوینده انتخابی، لباس را خراب نمی‌کند. قبل از اینکه لباس‌های آغشته به جوش شیرین را در ماشین لباسشویی بیندازید، می‌توانید کمی سرکه سفید نیز به محلی که لکه شده اضافه کنید تا روند برداشتن لکه سفیدک مام تسریع شود.

۲- از بین بردن لکه‌های مام و دئودورانت با لیموترش و نمک

آب لیمو‌ترش می‌تواند روش موثری برای از بین بردن لکه‌های قدیمی مام و دئودورانت از روی تی شرت‌های سفید باشد. این مرکبات حاوی سطح بالایی از اسیدیته است که باعث می‌شود به‌طرز شگفت‌انگیزی مثل یک لکه‌بر لباس عمل کند.

آب لیمو‌ترش هم می‌تواند روش موثری برای از بین بردن لکه‌های قدیمی مام و دئودورانت از روی تی شرت‌های سفید باشد. این مرکبات حاوی سطح بالایی از اسیدیته است که باعث می‌شود به‌طرز شگفت‌انگیزی مثل یک لکه‌بر لباس عمل کند. برای این کار یک لیموی تازه بردارید، آن را از وسط نصف کنید و آب آن را مستقیماً روی ناحیه لکه‌دار فشار دهید. سپس مقدار زیادی نمک روی آن بریزید و شروع به مالیدن این مخلوط روی لکه‌های تی‌شرت یا پیراهن خود کنید تا لکه مام یا دئودورانت از بین برود.

سپس لباس را حدود یک ساعت زیر نور آفتاب بگذارید که به سفید شدن و روشن شدن بیشتر آن کمک می‌کند (این کار را در رابطه با لباس‌های سفید انجام دهید). در نهایت محل را بشویید و با کمی مواد شوینده داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

۳- کمی نمک روی لکه سفید مام بریزید

اگر لیموترش در دسترس ندارید، می‌توانید لکه های زرد زیر بغل را از روی تیشرت سفید خود با یک ادویه ساده که همه در آشپزخانه خود دارند پاک کنید: نمک. یک لیتر آب را بجوشانید و چهار قاشق غذاخوری نمک را در آن حل کنید. یک اسفنج یا پارچه بردارید و آن را به محلول نمکی آغشته کنید، ناحیه لکه‌دار را بمالید تا لکه سفید مام از روی لباس‌هایتان محو شود. در مقایسه با تمیز کردن زیر بغل سفیدک‌زده با مام با لیموترش، ممکن است مجبور باشید هنگام استفاده از نمک کمی با فشار بیشتری مالش دهید، اما مطمئن باشید که این روش جواب می‌دهد.

۴- مایع ظرفشویی و پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) را مخلوط کنید

برای از بین بردن لکه مام از روی لباس سفید می‌توانید مایع ظرفشویی و پراکسید هیدروژن را مخلوط کنید. حدود سه قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با شش قاشق غذاخوری پراکسید‌ هیدروژن مخلوط کنید، یک مسواک یا یک برس کوچک استفاده شده را در محلول آغشته کنید و شروع به شستشوی ناحیه‌ای کنید که لکه روی آن قرار دارد. پس از شستشوی لکه برای چند دقیقه، لکه باید محو شود. لباس را یک ساعت بیرون بگذارید و سپس در ماشین لباسشویی بشویید. (از این ترکیب برای پاک کردن سفیدک لباس مشکی استفاده نکنید.)

۵- از آب‌اکسیژنه کمک بگیرید

این ترفند هنگام  برای پاک کردن لکه‌های سفید مام که قدیمی شده‌اند معجزه می‌کند و به روتین شستشوی شما کمک می‌کند تا از این لکه‌های سفید لکه‌زدایی کند. لباس‌های لکه‌دار را به مدت 30 دقیقه در مخلوط 50/50 آب و پراکسید هیدروژن خیس کنید. سپس 1 فنجان پراکسید هیدروژن را بعد از پر شدن ماشین لباسشویی به لباس‌های خود اضافه کنید. از آب‌اکسیژنه برای پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس‌های سفید استفاده کنید.

۶- پاک کردن لکه زرد مام با پراکسید هیدروژن و جوش‌شیرین

برای از بین بردن لکه‌های زرد مام یک خمیر با پراکسید هیدروژن و جوش‌شیرین درست کنید، خمیر نه خیلی غلیظ باشد و نه خیلی رقیق، این خمیر را روی لکه بمالید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند، سپس طبق معمول با آب بشورید. از این ترکیب برای از بین بردن لکه‌های لباس رنگی و مشکی استفاده نکنید.

۷- از جوراب نایلونی برای پاک کردن لکه مام استفاده کنید

اگر بلافاصله بعد از مام زدن لباس تیره بپوشید اغلب مام لکه‌های سفیدی روی لباس بر جای می‌گذارد. خوشبختانه، یک راه‌حل سریع و موثر وجود دارد. برای لباس‌های تیره، سعی کنید جوراب‌های نایلونی را روی رگه های دئودورانت سفید بمالید. می‌توانید به جای جوراب نایلونی یک پارچه نخی مانند یک حوله خشک یا یک جوراب تمیز را هم روی لکه سفید مام بمالید تا پاک شود.

۸- لباس را در سرکه سفید خیس کنید

سرکه سفید می‌تواند به پاک کردن لکه‌های سرسخت ناشی از مام از روی لباس‌های سفید، رنگی و مشکی به شما کمک کند.

استفاده از سرکه سفید که یکی از روش‌های خانگی برای تمیز کردن لوازم مختلف است. سرکه سفید می‌تواند به پاک کردن لکه‌های سرسخت ناشی از مام از روی لباس‌های سفید، رنگی و مشکی به شما کمک کند. قبل از انداختن یک پیراهن یا تی‌شرت لکه‌دار در ماشین لباسشویی، لباس را در یک کاسه سرکه سفید به مدت حدود یک ساعت خیس کنید، سپس به آرامی با یک مسواک لکه را برس بکشید. سرکه را می‌توان برای پاک کردن لکه مام از روی لباس های تیره و روشن استفاده کرد.

۹- از مایع لکه‌بر استفاده کنید

با وجود این‌که می‌توانید از تمام مواد بالا که گفته شد برای پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس استفاده کنید اما یک روش آسان استفاده از مایع لکه‌بر فروشگاهی است. مایع لکه‌بر به اندازه راه‌حل‌های خانگی موثر باشند. کافی است طبق دستورالعمل روی شوینده عمل کنید. یادتان باشد که بهترین کار برای پاک کردن لکه مام مثل سایر انواع لکه این است که بلافاصله این کار را انجام دهید و اجازه ندهید لکه کهنه و قدیمی شود چون در‌این‌صورت پاک کردن این لکه‌ها دشوارتر می‌شود.

۱۰- از ترکیب سرکه، نمک و مایع ظرفشویی استفاده کنید

یکی از روش‌های معجزه‌آسا برای پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس استفاده از از نمک، سرکه و مایع ظرفشویی است. نمک به نفوذ سرکه به داخل لکه کمک می‌کند تا بهتر از بین برود. مایع ظرفشویی هم به تجزیه مواد جامدی که در وهله اول لکه ایجاد کرده‌اند، کمک می‌کند. برای پاک کردن لکه مام با این محلول شوینده به این ترتیب عمل کنید:

  • یک فنجان نمک، ۲ فنجان سرکه، ۲ فنجان آب داغ و ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی.
  • لکه را یک تا دو ساعت خیس کنید، سپس طبق معمول بشویید.
  • حتی می‌توانید از آب و صابون برای پاک کردن لکه‌های مام و دئودورانت از روی لباس استفاده کنید.
  • در نهایت می‌توانید با استفاده از بخارشور لباس را خشک کنید.

۱۱- از خمیر پودر ماشین و آب استفاده کنید

برای پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس‌های سفید، رنگی و مشکی می‌توانید با پودر ماشین لباسشویی و آب یک خمیر درست کنید. بگذارید این خمیر یک شب تا صبح روی لکه بماند و سپس آبکشی کنید.

توجه: این نکات برای از بین بردن لکه‌های مام و دئودورانت از پارچه‌های پنبه‌ای یا پلی‌استر است. اگر جنس لباس شما از مواد ظریف‌تری مانند ابریشم، ساتن یا پشم ساخته شده است، لازم است برای پاک کردن لکه سفیدی مام آن را به خشکشویی قابل‌اعتماد بسپارید.

۱۲- آسپرین لکه سفید مام را پاک می‌کند

حتما نباید از آسپرین برای درمان سردرد استفاده کنید. آسپرین یک ماده مفید برای پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس‌های سفید، رنگی و مشکی است. برای این کار دو عدد آسپرین را پودر کنید و در نصف فنجان آب بریزید و هم بزنید تا آسپرین در آب حل شود (این مقدار برای یک پیراهن کافی است). محلول آب و آسپرین را روی لکه مام بریزید و یک ساعت صبر کنید. سپس پیراهن را طبق روال معمول با شوینده مناسب بشویید.

۱۳- از قرص تمیزکننده دندان مصنوعی استفاده کنید

فکرش را می‌کردید قرص تمیزکننده دندان مصنوعی برای پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس هم مفید باشد؟ تنها کاری که باید بکنید این است که ۴ عدد قرص دندان مصنوعی را در یک سطل آب حل کنید. پیراهن لکه‌دار خود را در سطل بیندازید و اجازه دهید حداقل ۸ ساعت در این محلول باقی بماند. سپس پیراهن را طبق روال معمول با شوینده مناسب بشویید.

۱۴- از محلول سفید‌کننده بر پایه اکسیژن و آمونیاک استفاده کنید

این یک محلول موثر برای پاک کردن لکه زرد دئودورانت و مام رولی از روی لباس سفید است. به خاطر قوی بودن محلول حتما باید حین کار از دستکش استفاده کنید. سفیدکننده بر پایه اکسیژن و آمونیاک را به مقدار مساوی، هر کدام ۲ قاشق غذاخوری، با هم مخلوط کنید. محلول به‌دست‌آمده را روی لکه لباس بریزید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس لباس را با شوینده مناسب بشورید و بعد از آبکشی در آفتاب پهن کنید تا خشک شود.

نکته:  حتما برای درست کردن این محلول از سفیدکننده بر پایه اکسیژن استفاده کنید نه کلر. ترکیب سفیدکننده بر پایه کلر و آمونیاک یک گاز بسیار سمی و خطرناک تولید می‌کند.

چطور از ایجاد سفیدک مام روی لباس جلوگیری کنیم؟

چطور از ایجاد سفیدک مام روی لباس جلوگیری کنیم؟

۱- در مصرف مام زیاده‌روی نکنید

از مصرف بیش از حد مام خودداری کنید. اگر استفاده از مقدار معمولی مام کار شما را راه نمی‌اندازد و از نتیجه کار راضی نیستید، برند مام زیر بغل خود را تغییر دهید. در حالت عادی یک یا دو بار مالیدن مام به زیر بغل کافی است.

۲- مام را کمی گرم کنید

افزودن کمی حرارت قبل از استفاده کمک زیادی به لکه نشدن لباس شما می‌کند. سعی کنید قبل از استفاده، مام را زیر بازوی خود نگه دارید تا روغن‌ها و کره‌ها موجود در آن در تماس با حرارت بدن نرم شوند. اگر از یک مام طبیعی استفاده می کنید که در شیشه ریخته‌اید، قبل از استفاده، کمی از مام را بین انگشتان خود کاملا نرم و گرم کنید تا به همان نتیجه برسید.

۳- اجازه دهید مام خشک شود بعد لباس بپوشید

قبل از لباس پوشیدن اجازه دهید دئودورانت کاملا خشک شود. اگر نیاز به سرعت بخشیدن به این فرآیند دارید، با باد گرم از سشوار مام را خشک کنید که به لباس نچسبد.

۴- بگذارید زیر بغلتان نفس بکشد

اگر از لباس‌های گشاد و آزاد استفاده می‌کنید و لباس تنگ نمی‌پوشید، به احتمال زیاد مام هم رد سفیدی یا زرد روی لباس شما باقی نمی‌گذارد. پوشیدن لباس های گشادتر از چسبیدن پوست و ماده مام صابونی یا مام رولی به لباس جلوگیری می‌کند که در نهایت باعث ایجاد لک می‌شوند.

۵- از پودر بچه استفاده کنید

یک روش دیگر برای جلوگیری از سفیدک زدن مام روی لباس استفاده از پودر بچه است. برای این کار باید لباس تمیز را پشت و رو کنید و روی زیر بغل لباس پودر بچه بپاشید و سپس آن را بپوشید. به این ترتیب زیر بغل لباس سفیدک نمی‌زند.

سخن آخر

برای اینکه لکه سفید مام از روی لباس به راحتی پاک شود حتما در کوتاه‌ترین زمان بعد از ایجاد لکه آن را پاک کنید. پاک کردن لکه‌های قدیمی سفیدک مام از روی لباس،‌ به دلیل اینکه در تاروپود لباس نفوذ می‌کنند کار سختی است و ممکن است در نهایت رد آن هم روی لباس باقی بماند. شما تجربه پاک کردن لکه مام از روی لباس را دارید؟ از چه ماده‌ای برای تمیز کردن لکه سفید مام از روی لباس استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما در بخش نظرات این مطلب به اشتراک بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish