روش داشتن استایل شیک زنانه

عکس از: Edward Berthelot

اگر خرید لباس مناسب، به‌طوری‌که هم ظاهرتان را شیک و زیبا نشان دهد و هم مجبور نباشید بیش از بودجه‌تان هزینه کنید برایتان سخت است، تنها نیستید. گاهی‌اوقات لباس مد روز پوشیدن سخت و پیچیده می‌شود. اما باید بگوییم، با چند روش و ترفند ساده‌ای که در این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم می‌توانید هنگام خرید لباس هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و هم یک استایل شیک زنانه داشته باشید. 

۱. لباسی متناسب با اندام‌تان بپوشید

لباس متناسب با فرم اندام

اولین و مهم‌ترین گام برای شیک بودن، پوشیدن لباسی است که متناسب با نوع و فرم بدن‌تان باشد. این روش کمک می‌کند تا بدون دردسر ظاهری شیک پیدا کنید و حتی مجبور نباشید برای جذاب و آلامد به نظر رسیدن، لباس‌های گرانقیمت بپوشید. درضمن به سراغ لباس‌هایی بروید که اندام‌تان را لاغر و کشیده‌تر نشان دهد.

۲. موقع خرید لباس واقع‌بین باشید

خیلی مواقع پیش می‌آید، لباس‌های قدیمی‌تان را که اکنون دیگر مناسب‌تان نیستند و تنگ شده‌اند همچنان در کمد نگه داشته‌اید به امید روزی که بتوانید لاغر شوید و آنها را دوباره بپوشید. حتی برخی افراد برای اینکه انگیزه‌ای برای کاهش وزن پیدا کنند، لباس‌های کوچکتر از سایز خود می‌خرند.

این روش بدترین کاری است که موقع خرید لباس می‌توانید انجام دهید. واقع‌بین و با خودتان روراست باشید. اگر لباسی دیگر اندازه‌تان نیست، یا آن را بفروشید یا به کسی هدیه کنید. وقتی روی کمد لباس‌تان سرمایه‌گذاری می‌کنید، باید لباس‌های باکیفیت و مناسبی تهیه کنید.

۳. لباس مناسب خودتان را بخرید

استایل شخصی بسازید

برخی از افراد علاوه‌بر نگهداشتن لباس‌هایی که دیگر مناسب‌شان نیست، لباس‌هایی می‌خرند که با ظاهرشان هماهنگی ندارند. ممکن است مواردی پیش بیاید که دوست داشته باشیم، مدل خاصی از لباس را بپوشیم یا با دیدن لباسی از یک برند معروف به سراغ لباسی برویم که با ظاهر و اندام ما تناسب و هماهنگی ندارد. حتی گاهی‌اوقات لباسی را فقط به‌دلیل اینکه دیگران می‌پوشند و شیک و جذاب به نظر می‌رسند، ممکن است بخریم و بپوشیم اما این لباس هرگز مناسب ما نباشد و به‌خوبی روی تن ما ننشیند. معمولا بعد از خرید و پوشیدن چنین لباسی متوجه ناهماهنگی آن با خود می‌شویم و دیگر آن را نمی‌پوشیم.

یادتان باشد، اگر با لباسی احساس راحتی نکنید و آن لباس حس اعتماد‌به‌نفس به شما ندهد، در کمد باقی مانده و بدون استفاده می‌ماند.

۴. لباس‌های برش‌دار ظاهرتان را زیباتر می‌کنند

لباس با برش کلاسیک

همیشه آن برش‌های کلاسیک لباس‌ها به کار می‌آیند. اگر نگاهی به لباس‌های مد روز و لباس‌های کلاسیک بیندازید، متوجه می‌شوید لباس‌های کلاسیک بسیار زیبا و خوش‌فرم‌تر هستند و این زیبایی به برش‌های متعددی مربوط می‌شود که در این لباس‌ها می‌بینید. معمولا لباس‌های برش‌دار روی بدن خوب می‌نشینند و خیلی راحت و بی‌دردسر می‌توانید به ظاهر خوب و مناسبی دست پیدا کنید.

۵. لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی انتخاب کنید

لباس با رنگ خنثی

علاقه به رنگی خاص یا تنفر از آن به زمان و مکان وابسته است. مثلا، گاهی رنگ‌های بسیار شاد و گاهی رنگ‌های متعادل، مد روز می‌شوند. اما رنگ‌های خنثی هرگز از مد نمی‌افتند و همیشه در مجموعه لباس‌ها خودنمایی می‌کنند. بنابراین برای اینکه ظاهر شیکی داشته باشید، از رنگ‌های خنثی استقبال کنید. البته می‌توانید این رنگ‌ها را با اکسسوری‌های رنگی و برجسته هماهنگ کنید.

از رنگ‌های خنثی می‌توان به سفید، سیاه، خاکستری، خرمایی، کرم، بژ، عاجی، قهوه‌ای، برنزه، طلایی، سرمه‌ای و ته‌رنگ‌های آبی، بادمجانی و سبز زمردی اشاره کرد.

درضمن می‌توانید لباس‌هایی انتخاب کنید که رنگ اصلی آنها خنثی است و بخش‌های دیگر آن از رنگ‌های فعال استفاده شده است. همچنین مراقب لباس‌های با رنگ‌های سبز و زرد باشید و به سراغ رنگ‌های نارنجی هم نروید. این رنگ‌ها خیلی زود از مد می‌افتند. اما اگر فکر می‌کنید با این رنگ‌ها ظاهری بسیار شیک و زیبا خواهید داشت، خودتان را محدود نکنید. می‌توانید از این لباس‌ها هم حداقل تا وقتی‌که از مد بیفتند استفاده کنید.

۶. اکسسوری‌های مناسب بخرید

انتخاب درست اکسسوری

برای اینکه لباس‌های با رنگ خنثی را زیباتر از آنچه که هستند نشان دهید، از اکسسوری‌هایی با رنگ متضاد لباس‌تان استفاده کنید.  همچنین اکسسوری‌های درشت که جلب توجه کنند، بهتر است. خوشبختانه همیشه اکسسوری‌های مختلف مطابق مد روز در بازار وجود دارد و همیشه می‌توانید نوع مناسب لباس‌تان را پیدا کنید. مثلا، می‌توانید لباس مشکی خود را با یک جفت گوشواره و دستبند قرمز یا شلوار تنگ سفیدتان را با چکمه‌های قهوه‌ای هماهنگ کنید. با این ترفندها می‌توانید ظاهری باشکوه و بسیار شیک داشته باشید.

نکته: موقع استفاده از اکسسوری‌ها هم باید مراقب باشید، آنها در هماهنگی با یکدیگر باشند. در غیراینصورت ظاهرتان را شلوغ و آشفته نشان خواهند داد.

۷. لباس کم بخرید اما نوع شیک و زیبای آن را بخرید

لباس شیک بخرید

معمولا لباس‌هایی که پارچه‌های باکیفیت و طراحی‌های زیبا دارند، در برابر لباس‌های با پارچه‌های ارزان‌قیمت شیک و زیباتر به نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید همیشه شیک و زیبا به نظر بیایید و در عین حال ولخرجی هم نکنید، بهتر است به جای خرید تعداد بالای لباس ارزان‌قیمت، دو یا سه دست لباس گران‌تر اما شیک و باکیفیت تهیه کنید. همانطور که گفتیم می‌توانید آنها را با اکسسوری‌های متنوع هماهنگ کرده و در موقعیت‌های مختلف بپوشید.

۱۰. با ترکیب لباس‌های مختلف می‌توانید به ظاهرتان تنوع بدهید

نرکیب مناسب در استایل

موقع خرید چند دست لباس، لباس‌هایی بخرید که در آینده بتوانید آنها را ترکیبی بپوشید. با این روش، نه‌تنها می‌توانید لباس‌های نو و شیک داشته باشید، بلکه با ترکیبی پوشیدن آنها می‌توانید از لباس‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و با کمبود لباس مواجه نشوید. مثلا، اگر دو دست لباس بخرید و بتوانید آنها را ترکیبی بپوشید، گویی چهار دست لباس خریده‌اید.

۸. لباسی را فقط به دلیل اینکه در حراجی است نخرید

مسلما وقتی در بازار و لباس‌فروشی، چشم‌تان به واژه «حراج» بخورد، نمی‌توانید از آن صرف‌نظر کنید. به‌ویژه وقتی لباس‌‌هایی می‌بینید که هنگام تخفیف ارزش خرید پیدا می‌کنند. در اینگونه مواقع خیلی وسوسه می‌شوید، لباسی را بخرید که مناسب‌تان نیست و ظاهرتان را بد جلوه می‌دهد. بنابراین مراقب باشید به این تله نیفتید. فرقی نمی‌کند، آن لباس چقدر ارزان باشد، اگر در آینده آن را نمی‌پوشید و در هر حال پول‌تان را کاملا هدر داده‌اید.

۹. برندهای جدید را شناسایی کنید

بعضی مواقع ما فقط به‌دلیل اینکه با برخی از فروشگاه‌ها راحت‌تر هستیم، به یک برند از لباس بسنده می‌کنیم. البته آشنا بودن با برندی که لباس‌هایش خوب و بادوام‌اند و شما به کارهای آن اعتماد دارید، اتفاق خوبی است. اما یادتان باشد همیشه برندهای جدید و شگفت‌انگیز زیادی، از برندهای طراحان سطح بالا گرفته تا برندهای مقرون‌به‌صرفه‌تر، وارد بازار می‌شوند که منتظر کشف شدن هستند.

همیشه در طول سال، در کنار برند مورد علاقه‌تان به برندهای دیگر لباس‌ها هم توجه کنید و مطمئن باشید همیشه می‌توانید مدلی در میان لباس‌های برندهای مختلف بیابید که شما را بسیار شیک‌تر می‌کند.

۱۰. لباس متناسب با موقعیت بپوشید

موقعیت‌شناسی در استایل

اگر قرار است به مراسمی رسمی بروید، نباید لباس‌های اسپرت بپوشید. این کار باعث می‌شود، ظاهرتان نامناسب و شلخته به نظر آید. از طرفی، اگر می‌خواهید به یک مهمانی ساده، مثل تولد یا دورهمی‌های دوستانه بروید، پوشیدن لباسی تجملی، ظاهرتان را عجیب و غریب می‌کند. بنابراین برای موقعیت‌های مختلف، لباس مناسب به تن کنید تا همیشه خوش‌پوش دیده شوید.

این مساله در خصوص آب‌وهوا هم صادق است. لباس‌ها‌یتان را مناسب فصلی که در آن هستید انتخاب کنید.

۱۱. سبک خودتان را حفظ کنید

ساختن سبک در استایل

اگر موقع انتخاب لباس، فرم و ظاهر بدن خود را بشناسید و منطبق با آن سبکی اتخاذ کرده و از آن پیروی کنید، مطمئن باشید همیشه شیک و زیبا باقی می‌مانید. درواقع داشتن یک سبک مناسب باعث می‌شود در هر موقعیتی بدانید باید چه لباس‌هایی بپوشید و چه لباس‌هایی مناسب‌تان نیست. بدین‌ترتیب هم در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌شود و هم در پوشیدن لباس اشتباه می‌کنید.

۱۲. در صورت امکان از مهارت خیاط‌های حرفه‌ای استفاده کنید

یکی از دلایل شیک بودن افراد مشهور این است که آنها لباس‌های خود را با کمک خیاطی معتمد و حرفه‌ای متناسب با اندام‌شان می‌کنند. در این حالت حتی لباس‌هایی که ارزان‌قیمت‌اند، روی تن بسیار شیک و زیبا به نظر می‌رسند. البته شاید با خود بگویید، این هزینه‌ها زیادی و احمقانه‌اند. اما گاهی دوام و کیفیت لباس‌های سفارشی، آنقدر بالاست که تا چند سال مجبور به خرید لباس نو نخواهید شد.

۱۶. لباس‌های کهنه را دور بریزید

یک روش خوب برای داشتن کمد لباسی عالی این است، هر وقت لباس نو خریدید، یکی از لباس‌های کهنه و قدیمی‌تان را که دیگر نمی‌پوشید، رد کنید. می‌توانید آن را به خیریه ببخشید. این روش باعث می‌شود کمد لباس‌تان پر از لباس‌های به‌درد نخور نشود و اینکه موقع خرید لباس کمک می‌کند، لباسی بخرید که مناسب‌تان باشد و در خرید لباس دقت بسیاری به خرج دهید.

۱۳. لباس‌تان را با اعضای خانواده یا دوستان‌تان عوض کنید

اگر لباسی دارید که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید یا از آن به‌شدت خسته شده‌اید و البته هنوز ظاهر خوب خود را حفظ کرده است، پس بهتر است، آن را با لباسی دیگر عوض کنید. ممکن است برخی از افراد خانواده یا دوستان‌تان، لباسی را که شما از آن خسته شده‌اید، دوست داشته باشند. بنابراین می‌توانید این لباس را با یکی از لباس‌های آنها عوض کنید. این روش کمک می‌کند، بدون اینکه مجبور باشید، پول زیادی خرج کنید، لباس جدیدی بپوشید. در ضمن این روش دوستدار محیط‌زیست هم هست، زیرا با خرید لباس کمتر صدمه کمتری به محیط‌زیست می‌زنید.

۱۴. ولخرجی‌های بی‌حساب نکنید

گاهی‌اوقات ممکن است از سبک لباس‌هایی که داریم خسته و بیزار شده باشیم و تصمیم بگیریم از شر همه لباس‌هایمان خلاص شده و کلی لباس نو بخریم. این روش خرید لباس باعث می‌شود  لباس‌هایی بخرید که اصلا به کارتان نمی‌آیند و دست آخر آنها همیشه در کمد لباس باقی بمانند و استفاده نشوند.

بنابراین توصیه می‌کنیم اجازه ندهید به این نقطه برسید. به جای این کار در طول سال، هرازگاهی نگاهی به کمد لباس‌تان بیندازید و لباس‌هایی را که دوست دارید، آنها را نگه دارید و اگر لباسی لازم دارید که در کمدتان نیست، آن را در جایی یادداشت کرده و بعدا با فراغ بال آن را بخرید. این کار را هر چند وقت یکبار انجام دهید تا فقط لباس‌هایی را که مناسب‌تان هستند را تهیه کنید. وقتی با آرامش به بازار می‌روید، خرید‌های عاقلانه ای انجام می‌دهید و در نهایت، کمدی مملو از لباس‌هایی بسیار شیک خواهید داشت.

۱۵. موهایتان را هم فراموش نکنید

موهای مرتب

اگر لباس شیک و زیبایی بپوشید، اما به موهایتان توجه نکنید و آنها نامرتب باشند، نگاه دیگران پیش از لباس‌ها به موهایتان جلب خواهد شد و همه چیز آشفته به نظر خواهد رسید. بنابراین موهایتان را هم مرتب و منظم و البته ساده و زیبا نگهدارید.

۱۶. آرایش‌تان هرچه ساده‌تر باشد، بهتر به نظر می‌رسید

طوری آرایش کنید که ظاهر طبیعی‌تان مخدوش نشود. آرایش‌های غلیظ و تصنعی تمام سبک شیک‌تان را بهم می‌زند. دقت کنید چه نوع آرایش و با چه رنگ‌هایی به پوست و چهره‌تان و همچنین لباسی که پوشیده‌اید می‌آید و با توجه به آن، آرایش کنید.

کلام آخر

در پایان باید بگوییم، اگر اعتمادبه‌نفس بالا داشته باشید و موقع راه رفتن یا رفتار با دیگران، قدرت روحی‌تان را نشان دهید، لباس‌های ساده و بی‌آلایش‌تان هم زیبا و منحصربه‌فرد به نظر خواهند رسید. هرگز به سراغ لباس‌های گرانقیمت نروید تا شیک بودن‌تان را نشان دهید. با توجه به نکاتی که در این مقاله مطرح کرده‌ایم، می‌توانید از استایل شیک زنانه بهره‌مند شده و همیشه در میان جمع بدرخشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish