5 ترند از هفته مد مردانه پاییز 2023 که باید به آنها توجه کنید
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ماسکولین (masculine style)
حاشیهها و کراواتها مورد توجه قرار گرفتند، بهعلاوه منتظر چاپهای اولیه و بنفش باشید
برندهای بزرگ و کوچک – از مبتدیان تا قدیمی – طی دو هفته گذشته در اروپا گرد هم آمدند تا مجموعه لباسهای مردانه پاییز 2023 خود را به نمایش بگذارند.
در کل، مجموعهها نمونهای از آن چیزی بودند که از لباسهایی که برای هوای سردتر طراحی شده بودند انتظار داشت. بافتنیهای درشت، ژاکتهای پرشده، کتهای پشمی گرم، و وقتی نوبت به استایل میرسید، لایهبندی فراوان وجود داشت. اما غذای بزرگ چیزی بیش از این بود، از جمله رژه چک، کراوات، و یک سایه برجسته از فصل.
در اینجا پنج گرایش وجود دارد که در نمایشگاه های فلورانس، میلان و پاریس برجسته شدند.
یک رنسانس کراوات
هرازگاهی، روندی وجود دارد که هم در خیابان ها و هم در باند فرودگاه ها دیده می شود. یک سری کراوات در خارج از برنامهها باعث شد تماشاگران متوجه لباسهای مردانه روی باند فرودگاه شوند، جایی که البته تا حدی بالا رفته بود. در نهایت این اتفاق می افتاد: زمان آن فرا رسیده است که در کمد خود – یا کمد پدر یا پدربزرگتان – جستجو کنید و گرد و غبار آن کراوات را پاک کنید.
در این فصل با یک مطالعه در کراواتهایی با هر شکل، اندازه و سبک مواجه شدیم. در فلورانس، مارتین رز – طراح مهمان در Pitti Uomo 103 – مجموعهای را به سبک ضدفرهنگ خود، با کراواتهای ابریشمی پراکنده و گاهی با الگوهای روی پیراهنها به نمایش گذاشت. در میلان، چارلز جفری لاوربوی کراواتهای رنگارنگ را به نمایش گذاشت، اما این یک لباس کراواتدار سایز بزرگ بود که با یک تصویر تزئین شده بود، که خودنمایی میکرد. در پرادا، میوچیا پرادا و راف سیمونز، که همیشه موفق بودند، نمایش خود را با یک جفت تیپ ترومپ لوئیل آغاز کردند که دارای یقههای کشیده و خطوط انحنا بود که سینههای برهنه را به کراواتهای مشابه تبدیل میکرد. آنهایی که واقعی بودند بعدها نشان داده شدند، در سایه هایی که به طور یکسان با پیراهن های یقه دار مطابقت داشت. MSGM و Magliano رویکردی آرامتر را انتخاب کردند، به ترتیب گره را شل کردند و کراوات را با پیراهن گشاد ست کردند.
حاشیه ها در خط مقدم هستند
چیزی از لحاظ زیبایی شناختی در مورد حاشیه وجود دارد – نحوه حرکت آن، آویزان شدن رشته ها، جهش به این طرف و آن طرف. و این ظاهر در دو هفته گذشته به نمایش گذاشته شد.
برخی از برندها از حاشیه های کلاسیک که معمولاً روی روسری یافت می شوند استفاده می کنند. طراح فرقه بلژیکی Jan-Jan Van Essche – یکی دیگر از برندهای مهمان در Pitti Uomo در فلورانس – شالهای پتو مانندی را ارائه کرد که حاشیههای نازکی داشت و کف را قلقلک میداد. در میلان، فندی شالها و روسریهای کوتاهشده مشابهی را نشان داد. با این حال، آنچه واقعاً این روند را به خانه هدایت کرد، هودی بنفش Fendi با حاشیه در لبه آن بود.
از آن زمان به بعد، به راحتی میتوان جزئیات را، حتی به شیوهای ظریفتر، در لوازم جانبی چارلز جفری لاوربوی و ماگلیانو مشاهده کرد. و در پاریس، هد ماینر با لبههای خام روی کتهایش بازی میکرد… یک جور حاشیه؟
وصله بنفش بنفش
هر فصل رنگی را به همراه دارد که قرار است بدرخشد و برای پاییز 2023 به نظر می رسد بنفش باشد.
در Fendi شروع شد، جایی که Silvia Venturini Fendi مجموعهای هوشمندانه از لباسهای مردانه مدرن و آرام را با سایههای بنفش به نمایش گذاشت. در JW Anderson، این قطعات چرمی بود که به رنگ بنفش رندر شده بودند، از جمله یک ژاکت موتورسیکلت و چکمه های سخت افزاری.
مجموعه جدید، پس از الساندرو میکل گوچی، دارای یک کت بنفش و همچنین یک کت دو کتانی یقه اسطوخودوس بود. در پاریس، دریس ون نوتن سبکی باریکتر را با مخملی بنفش روشن نشان داد.
برچسب نوظهور Bluemarble استتار را با رنگ بنفش دوباره طراحی کرد و در عین حال عینک آفتابی، لباس بیرونی، شلوار و کفشهای کتانی را در سایههای مختلف بنفش عرضه کرد. در مردان دیور، کیم جونز کمی ظریفتر بود و تویید دونگال بنفش را روی کت و دامن سرو میکرد. حتی یوجی یاماموتو که همیشه در کارهایش تیره بود، رنگ بنفش مایل به قرمز را در پالت خود برای پاییز 2023 گنجاند.
الگوهای آماده
با تمام استایلهای تیز، کراواتها و چهارخانهها روی باند فرودگاهها، به نظر میرسد لباسهای آمادگی برای احیای مجدد در سال آینده آماده هستند.
برای این چشمها، شطرنجی ستارهای، چک اسلحهای بود – نوارهای پیچدار با رنگهای مختلف که یک طرح شطرنجی ایجاد میکردند و با کوچکنمایی، یک چهارخانه شیشهی پنجره. این یکی از الگوهای کلاسیک تر است و اغلب روی کت ها و شلوارهای اسپرت گرم تر و ضخیم تر دیده می شود. این دقیقاً همان چیزی است که نیگو آن را در Kenzo ارائه کرد، در حالی که آن را روی شلوارکها و لباسهای بیرونی، در کنار دیگر لباسهای چهارخانه در کل مجموعه به کار برد. حتی Walter Van Beirendonck، که در فصول اخیر، عاشق رنگهای نئونی روشن و لاتکس بوده است (و کارهایش به ندرت در همان جمله با لباس آمادهسازی ذکر میشود)، از الگوی زیبای هوندستوت در رنگهای میراثی روی ژاکتها استفاده کرد.
دریس ون نوتن چک هایی ارائه کرد، در حالی که مایک امیری با نگاهی شوخ و جوان پسند از آرگیل، اقلام اصلی لباس های آمادگی را برای برند همنام خود به نمایش گذاشت. در Louis Vuitton، کولم دیلان، طراح مهمان لباس مردانه، که شهرت KidSuper دارد، لباس های چهارخانه را به شیوه ای پر زرق و برق تجسم کرد و سنت و آینده نگری را مجبور به برخورد کرد.
سرگرمی Après-ski
در حالی که دیدن سبکهای مجاور لباسهای اسکی تعجبآور نبود – ما آنها را در کل مجموعههای معمولی هوای سرد نامیدیم – چیزی متفاوت در مورد این ظاهرها وجود داشت. برای نمونه، لباس بیرونی احساس اجباری نمی کرد، مثلاً گاهی اوقات وقتی یک برند کپسول لباس اسکی را آزاد می کند، احساس می شود. دوم، کل زیبایی شناسی اسکی را در بر می گرفت.
در حالی که جورجیو آرمانی و لویی ویتون هر دو ظاهری کاملاً آماده ارائه میکردند – از لباسهای بیرونی پفکرده گرفته تا شلوارهای برفی (بسیار لوکس) تا دستکشها و هدبندهای گرم – این شرکتهایی مانند گوچی و آکنه بودند که ترند لباسهای اسکی را به خانه رساندند. خم شدن به نگاه اسکی.
در گوچی ظریفتر بود، با جورابهای دندهای بلند که در بسیاری از پیستهای اسکی دیده میشدند و جورابهای دندهای بلند که در بسیاری از پیستهای اسکی دیده میشدند و یک هودی آجدار خاکستری و یک جفت شلوار ورزشی شبیه لایههای پایه سنتی. مجموعه کاملاً عجیب و غریب آکنه شامل جورابهای بلند تا زانو، اما همچنین تاپهای محکم و یک تکه بود که به نظر میرسید از لایههای پایه فشردهسازی مدرن الهام گرفته شده بود. در Loewe، جاناتان اندرسون نیز مجموعهای با شلوارهای شلواری فراوان به نمایش گذاشت. و یک ظاهر بسیار آلپاین چارلز جفری لاوربوی، بافتنی، دستکش و چکمه Fair Isle را نشان میداد – و عینک برای بوت!
علاوه بر Armani و Vuitton فوق الذکر، لباس های بیرونی بسیار فنی در 1017 Alyx 9SM و Hermès به سبک لباس اسکی معاصر ساخته شده است. به Arc’teryx فکر کنید اما صنعتگر.
در مجموع، تصویری از زمستان 2024 با اسکی فراوان – و سرگرمی پیش از اسکی ترسیم می کند.