صنعت مد به دو بخش خلاقیت و فروش تقسیم می‌شود، یعنی طراحی و تولید از یک سو و فروش و توزیع از سوی دیگر. همچنین از نظر جغرافیایی، صنعت مد به سه منطقه تقسیم می‌شود: ایالات متحده، اروپا و آسیا. در آنالیز SWOT هر چهار عملکرد را باید در برندمان مورد بررسی قرار دهیم. و از حضور آن در هر یک از سه منطقه اسفاده کنیم.

نقاط قوت

هر فرمول یا سیاستی را که شرکت شما از آن استفاده می‌کند تا به تشخیص نام، موقعیت برند و درآمد نهایی برتری بخشد به عنوان نقاط قوت شناخته می‌شود. به عنوان مثال، بسیاری از طراحان دارای دو خط توزیع هستند، یکی خط کوتور و دیگری خط ردی-‌تو-‌ور که مورد دوم برای خریداران با درآمد متوسط ​​قابل دسترسی ترخواهد بود. این یک نقطه قوت است زیرا باعث می‌شود نام طراح به مخاطبان بیشتری از مشتریان بالقوه برسد و برند فروش بیشتری داشته باشد.

نمونه‌ای از این موارد، جورجیو آرمانی است که هم کوتور با قیمت‌های بالا و هم یک خط ردی-تو-ور دارد که در آرمانی اکسچنج در دسترس است.

Issac Mizrahi کسی است که هر دوی این خطوط را طراحی می‌کند. این محصولات به طور انحصاری از طریق خرده فروشی Target به فروش می‌رسند.

نقاط‌ ضعف

هرگونه هزینه غیرعادی یا غیرضروری، طراحان ناشناخته یا عدم حضور در یک منطقه خاص را به عنوان نقاط ضعف می‌توان در نظر گرفت. همچنین هر چیزی که به عنوان نقاط‌ قوت تعریف شده‌باشد، درصورت فقدان آن، نقطه ضعفی در تحلیل SWOT در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال، اگر برند شما در حال حاضر تنها به یک سطح از بازار مد می‌پردازد، تنوع دو راه توزیع را از دست داده‌است، که این نقطه ضعف برای همه به جز معتبرترین برندها است.

فرصت‌ها

برای شناسایی فرصت‌ها، به سیاست هر منطقه نگاه کنید. مراقب لغو تحریم‌های تجاری، منبع جدید یا تازه در دسترس مواد خام مانند پارچه یا نخ بتشید. منبع تازه سبز مواد خام مانند الیاف پارچه طبیعی پایدار هم از دیگر موارد است.

برای مثال، چین برای سال‌ها به دلیل تنش‌های بین‌دولتی و نگرش آن نسبت به تجارت به عنوان منبع نیروی کار، عرضه یا فروش صادراتی غیرقابل دسترس بود. با این حال اخیراً چین محدودیت‌های تجاری را کاهش داده و به منبع بازتری برای تولید، مواد خام و واردات و صادرات کالا تبدیل شده‌است. این فرصتی را برای دسترسی به نیروی کار ارزان‌تر، به دست آوردن کالاهای با قیمت پایین‌تر و دستیابی به یک بازار کاملاً جدید فراهم کرد. پیشرفت‌های تکنولوژیکی در ماشین‌آلات همچنین فرصت‌هایی هستند که فناوری تولید یا توزیع را سریع‌تر کند یا مقیاس آن را افزایش دهد. مانند ماشین‌هایی که تکه‌های پوشاک بیشتری را در یک زمان خاص برش می‌دهند.

تهدیدها

سیاست و اقتصاد منابع اصلی تهدید برای یک برند در صنعت مد هستند. تحریم‌های تجاری، ناآرامی‌های سیاسی در حوزه عرضه موادخام و رکود اقتصادی که منجر به محدودشدن هزینه‌های مصرف‌کننده می‌شود همگی تهدیدی برای دسترسی به موادخام، شناخته‌شدن برند، توزیع و خرید مصرف‌کننده هستند.

یکی از ملاحظات ثانویه در صنعت مد، تغییر جو سیاسی در کشورهای در حال توسعه است که در آن اغلب نیروی کار ارزان یافت می‌شود. ازآنجایی که مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به دانستن محل‌ تولید محصولات و شرایطی تولید پیدا کرده‌اند، تولیدکنندگان باید ضربه‌ای را که اتکای مداوم به بازارکار ارزان می‌تواند به تصویر شرکت وارد کند، در نظر بگیرند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.



Currency


en_USEnglish