مجلات مد و فشن

هرچند که این روزها رسانه‌های اجتماعی و فشن اینفلوئنسرها تاثیر مجلات مد را کمرنگ کرده‌اند، اما هنوز هم ورق زدن صفحات نرم و براق مجله مد، یکی از بهترین سرگرمی‌ها برای دوستداران مد و لباس است. علیرغم کمرنگ شدن استفاده از این دسته از مطبوعات، هنوز هم بخش بزرگی از جهت‌دهی  ترندها به عهده این مجلات است و می‌توانید سایت و شبکه‌های اجتماعی‌شان را دنبال کنید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر بهترین مجلات مد و فشن.

مجله وگ

وگ (Vogue)

شاید بتوان گفت مجله وگ مشهورترین مجله در حوزه مد و لباس است. وگ اولین بار در سال 1892 بعنوان یک روزنامه هفتگی در آمریکا منتشر می‌شد و شامل موضوعات گوناگونی می‌شد، اما رفته رفته به یک روزنامه تخصصی مد تبدیل شد و در سال 1909 توسط نشریه Conde nast خریداری شد و به شکل امروزی خود، ماهنامه تخصصی فشن، درآمد. حضور آنا وینتور از سال 1988 حال و هوای این مجله را برای همیشه عوض کرد و امروزه با 11 میلیون مشترک و 28 نسخه بین المللی این مجله و ادیتورهای آن بخش بزرگی از دنیای مد و لباس را رهبری می‌کنند.

مجله ال

ال (Elle)

مجله فرانسوی ال در سال 1945 توسط هلن گوردون لازارف و همسرش با محوریت فشن، سلامتی و سرگرمی منتشر شد و امروزه با داشتن 46 نسخه بین المللی در 60 کشور دنیا، از پر تیراژترین مجله مد و فشن محسوب می‌شود. این مجله در فرانسه به صورت هفتگی و در سایر نقاط دنیا به صورت ماهنامه منتشر می‌شود.

مجله هارپر بازار

هارپر بازار (Harper’s Bazaar)

مجله هارپر بازار نخستین نشریه تخصصی مد و فشن آمریکایی است که در سال 1867 برای اولین بار به صورت هفتگی منتشر شد و امروزه به صورت ماهانه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجله از ابتدا قشر ثروتمند جامعه را هدف گرفته بود و برای آن‌ها محتواهایی مانند ترندهای مد روز مد در سراسر دنیا تهیه می‌کرد، شعار هارپر بازار مجله‌‌ای برای زنانی که بهترین‌ها را اول از همه خریداری می‌کنند بود. این مجله 37 نسخه بین المللی دارد.

مجله کازموپولیتن

کازموپولیتن (Cosmopolitan)

مجله کازموپولیتن یک مجله خانوادگی با محوریت موضوعات مختلفی مثل سلامتی، دکوراسیون خانه و اخبار سلبریتی‌ها بود که در سال 1886 برای اولین با در کشور آمریکا به انتشار رسید. این مجله چند سال بعد به یک مجله ادبی تبدیل شد تا اینکه بالاخره موضوع خود را به مد و فشن و سبک زندگی تغییر داد. امروزه این نشریه در 110 کشور دنیا و به 37 زبان مختلف چاپ می‌شود و موضوعات سرگرم‌کننده زیادی را در خود گنجانده است.

مجله بیزنس آف فشن

بیزنس آو فشن (Business of fashion)

مجله بیزنس آو فشن در سال 2017 توسط عمران آمد (Emran Amed) تاسیس شد و در مدت زمانی کوتاه موفق شد تا در لیست بهترین مجلات مرتبط با مد و فشن قرار بگیرد. رویکرد این نشریه با بقیه مجلات هم رده خود متفاوت است،اگر به دنیای مد و فشن و بیزنس همزمان علاقه دارید و می‌خواهید بدانید در صنعت مد فراتر از ترندها و ران‌وی‌ها چه اتفاقاتی در حال افتادن است،  مطالعه این مجله را از دست ندهید.

 عمران در شماره‌های مختلف این مجله با غول‌های صنعت مد مصاحبه‌هایی داشته است که باعث می‌شود مجلات او تاریخ انقضا نداشته باشند و همیشه برای دوستداران این صنعت آموزنده و مفید باشند.

مجله دبلیو

دبلیو(w)

مجله دبلیو در سال 1972 در کشور آمریکا برای اولین بار منتشر شد و در ابتدای فعالیت خود به عنوان یک راهنمای پوشاک برای بانوان و به صورت هفتگی منتشر می‌شد. این مجله، از سال 1993، به صورت سالانه شش بار و با نگاه عمیقی به ترندها و داستان به وجود آمدنشان منتشر می‌شود و موضوعاتی را دنبال می‌کند که سایر مجلات مد و فشن جسارت رفتن به سمت آن‌ها را ندارند.

مجله این استایل

این استایل (Instyle)

انتشار مجله این استایل از سال 1992و در کشور آمریکا شروع شد، این مجله نه فقط برای خانم‌ها، بلکه برای تمام افرادی که علاقمند به خوش استایل بودن هستن کاربردی است. در محتواهای تولید شده آن می‌توانید از سبک زندگی و دیزاین خانه تا اخبار ران وی‌ها و مصاحبه‌های جنجالی را پیدا کنید. در فوریه سال 2022، این مجله اعلام کرد که از این پس تنها نسخه الکترونیک آن عرضه خواهد شد.

مجله آلور

آلور (Allure)

آلور یک مجله تخصصی در حوزه مد و فشن است که به صورت ویژه در زمینه زیبایی فعالیت می‌کند و مانند مجله وگ متعلق به انتشارات conde نست است. این ماهنامه اولین بار در سال 1991 در آمریکا منتشر شده است و هر سال در نوبت اکتبر خود طبق نظر ادیتورهای خود جایزه‌ای به بهترین محصولات زیبایی اهدا می‌کند که تاثیر زیادی در فروش کمپانی‌ها دارد.

مجله گرازیا

گرازیا (Grazia)

مجله گرازیا اولین بار در سال 1938 در ایتالیا منتشر شد. این مجله که با هدف ایجاد نسخه ایتالیایی هارپر بازار منتشر شده بود امروزه در بیش از 27 کشور دنیا چاپ می‌شود و مخاطبان فراوانی دارد.

مجله ماری کلیر

ماری کلر (Marie Claire)

مجله ماری کلر در سال 1937 در کشور فرانسه برای اولین بار منتشر شد. این ماهنامه موضوعاتی مانند مد و لباس، سلامتی، سبک زندگی و حقوق زنان را در اغلب شماره‌های خود پوشش می‌دهد و به دلیل دغدغه‌های انسانی و محیط زیستی‌اش مخاطبان خاص خود را دارد و هم اکنون در 35 کشور جهان منتشر می‌شود.

مجله ونیتی فیر

ونیتی فر(Vanity Fair)

ونیتی فر یک مجله آمریکایی تحت انتشار کمپانی Conde  نست از سال 1913 فعالیت خود را آغاز کرد و دوره اولیه انتشارش تا 1936 ادامه داشت و بعد از آن متوقف شد. این مجله در سال 1983 و زمانی که کمپانی کونده نست آن را خریداری کرد شروع به فعالیت مجدد نمود و امروزه یکی از موفق‌ترین نشریات حوزه مد و فشن است.

مجله گلامور

گلامور (Glamour)

مجله گلامور یکی دیگر از زیرمجموعه‌های انتشارات Conde nast از سال 1939 و با نام گلامور هالیوود فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1943 نام خود را به گلامور تغییر داد. این مجله که خانم‌های 18 تا 49 سال را جامعه هدف خود قرار داده است اولین نشریه‌ی حوزه فشن بود که در کاور خود از یک مدل آفریقایی تبار استفاده کرد. از سال 1990 مراسم اهدای جایزه سالانه زن برتر سال را نیز برگزار می‌کند. این مجله به صورت 17 نسخه بین المللی چاپ می‌شود.

مجله بوردا

بوردا استایل (Burda Style)

مجله آلمانی بوردا از سال 1950 در حال انتشار است و هر ماه مدل‌های جدید لباس را به همراه الگوی مورد نیاز برای دوخت آن منتشر می‌کند. این مجله امروزه به 17 زبان دنیا و در 100 کشور منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian