بررسی استایل و لباس‌های جولین مور

 اشتراک‌گذاری

جولین مور از بازیگران پیشکسوت و صاحب‌نام هالیوود است که فعالیت حرفه‌ای خود را از اواسط دهه ۸۰ آغاز کرده است. رسانه‌ها از او به‌عنوان یکی از بااستعدادترین و ماهرترین بازیگران زن نسل خود یاد می‌کنند. جدا از حرفه بازیگری، او با استایل خود در دنیای مد نیز مطرح است. ازاین‌رو، در این مطلب می‌خواهیم بعد از بررسی کلی زندگی‌نامه، استایل جولین مور را با هم بررسی کنیم.

جولین مور را بیشتر بشناسیم

بررسی استایل جولین مور - بیوگرافی

جولی آن اسمیت معروف به جولین مور، در سوم دسامبر سال ۱۹۶۰ در فورتبرگ کارولینای شمالی در آمریکا به دنیا آمد. پدرش پیتر مور اسمیت یک چتر‌باز در ارتش ایالات متحده در طول جنگ ویتنام بود که توانست به درجه سرهنگی برسد و قاضی نظامی شود. همچنین مادرش آن اسمیت، یک روانشناس و مددکار اجتماعی اسکاتلندی بود که در سال ۱۹۵۱ همراه خانواده‌اش به ایالات متحده مهاجرت کرد. جولین دو خواهر و برادر کوچکتر از خود دارد و بزرگ‌ترین فرزند خانواده است. او در طول زندگی‌اش دو بار ازدواج کرده است؛ ازدواج اول او در سال ۱۹۸۶ با شخصی به نام جان گولد روبین بود که تا سال ۱۹۹۵ ادامه داشت و ازدواج دوم او در سال ۲۰۰۳ با بارت فرویندلیش کارگردان آمریکایی است که تاکنون ادامه دارد. جولین مادر دو فرزند است.

کودکی و نوجوانی، زندگی در ایالت‌های مختلف

خانواده جولی به‌دلیل شغل پدرشان به سراسر ایالات متحده نقل مکان می‌کردند. از‌این‌رو، جولین از کودکی در ایالت‌هایی مانند آلاباما، جورجیا، تگزاس، پاناما، آلاسکا و نیویورک تجربه زندگی دارد. او بعد‌ها در یک مصاحبه‌ اعلام کرد:

وقتی زیاد جابه‌جا می‌شوی، یاد می‌گیری که رفتار تغییرپذیر است؛ چون من خودم نسبت به جایی که بودم تغییر می‌کردم. این به شما یاد می‌دهد که چطور مردم را تماشا کنید و نسخه جدیدی از خودتان بسازید.

اولین جرقه برای شروع بازیگری

زمانی که جولین مور شانزده سال داشت، خانواده او از ایالت ویرجینیا به فرانکفورت آلمان نقل مکان کردند. جولین نیز برای ادامه تحصیلات خود در دبیرستان آمریکایی فرانکفورت ثبت‌نام کرد. در آن زمان او هرگز به فکر بازیگری یا تئاتر نبود؛ بااین‌حال، معلم زبان انگلیسی‌اش جولین را تشویق کرد تا در کلاس‌های بازیگری مدرسه ثبت‌نام کند. والدین جولین هم از این تصمیم او حمایت کردند و پیشنهاد دادند که جولین برای بازیگری در دانشگاه آموزش ببیند. به‌دنبال این اتفاق، او در رشته هنرهای زیبا از دانشگاه بوستون پذیرفته شد و در سال ۱۹۸۳ هم فارغ‌التحصیل شد.

آغاز فعالیت هنری از سال ۱۹۸۵

جولین بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، برای پیگیری فعالیت حرفه‌ای خود  به ایالت نیویورک نقل مکان کرد؛ سپس برای گذران زندگی در یک رستوران به‌عنوان پیش‌خدمت مشغول به کار شد. همزمان او در شرکت سهامی عام بازیگران ثبت‌نام کرد و بلافاصله اولین نمایش خود را در سال ۱۹۸۵ بازی کرد. البته پیش از آن در سال ۱۹۸۴، او در یک قسمت از سریال «لبه شب» بازی کرده بود.

در حالت کلی، جولین در دهه ۸۰ میلادی، در فعالیت حرفه‌ای خود درخشان بود و در سریال‌ها، فیلم‌ها و تئاترهای مختلف بازی کرد. او در سال ۱۹۸۸ برنده جایزه امی شد.

مسیر موفقیت جولین مور

جولین در دهه ۹۰ میلادی، به‌دلیل بازی در فیلم‌های مهم به سینمای جهان معرفی شد و به شهرت رسید. در حالت کلی، او به دلیل بازی در نقش زنانی که از نظر احساسی در یک حالت نابسامان گرفتارند، شهرت دارد. او از آغاز فعالیت خود تاکنون، پرکار است و با وجود وقفه‌های کوتاه، با بازگشت‌های درخشانش همیشه توانسته موقعیت خود را در سینما تئاتر و تلویزیون حفظ کند. جالب است بدانید که جولین مور علاوه بر کار بازیگری، در زمینه نویسندگی برای کودکان هم فعالیت دارد و یک مجموعه کتاب کودکانه درباره شخصیتی به نام «توت فرنگی کک مکی» نوشته است.

جولین مور در سال‌های اخیر

بررسی استایل جولین مور - فعالیت حرفه ای

مجله تایمز در سال ۲۰۱۵، از جولین مور به عنوان یکی از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار در جهان یاد کرد. همچنین در سال ۲۰۲۰، او در فهرست نیویورک تایمز بین ۲۵ بازیگر مهم قرار گرفت.

بررسی استایل جولین مور

در حالت کلی، استایل جولین مور ابعاد مختلفی دارد. برای مثال، استایل او در مراسم‌های رسمی، استایل خیابانی، استایل اکران‌های عمومی نمونه این ابعاد هستند که در این مطلب تمام زوایای مربوط به آنها را بررسی خواهیم کرد. در ابتدا از استایل رسمی‌اش آغاز می‌کنیم؛ دورنمای مهمی که جولین مور در موقعیت‌های مختلف، از خود به مردم جهان معرفی می‌کند.

بررسی نکات مهم در استایل رسمی جولین مور

۱. اغلب طرح‌های پرزرق و برق را انتخاب می‌کند

بررسی استایل جولین مور - آیتم ها

جولین مور از دسته بازیگرانی است که استایل پر زرق و برق دوست دارد. به‌ندرت پیش می‌آید که مخاطب در مراسم رسمی، جولین را با یک لباس ساده ببیند. بااین‌حال بر اساس قوانین امروز مد، این آیتم از استایل جولین مور چندان مورد پسند نیست. اما نکته مهم اینجاست که او به‌طور کامل متناسب با موقعیت سنی خود لباس می‌پوشد و از این نظر مورد تأیید است.

۲. به تناسب استایل و موقعیت اهمیت می‌دهد

بررسی استایل جولین مور - آیتم های مهم
استایل جولین مور در مراسم فوتوکال فیلم «مه دسامبر»

احتمالاً جولین در ساخت استایل برای خود خط قرمزهایی هم دارد؛ چرا که تقریباً هرگز نمی‌بینیم او استایلی نامتناسب با موقعیتی که در آن حاضر است انتخاب کند. جولین از آن دسته کسانی است که معتقدند هر مکانی لباس خاص خودش را می‌طلبد.

۳. قوانین شخصی بیشتر از قوانین مد برایش اهمیت دارند

بررسی استایل جولین مور - قوانین شخصی

جولین مور در طراحی کلی استایل خود، به ما نشان می‌دهد که از قوانین مد آگاه است؛ اما در عین حال اجازه نمی‌دهد که این قوانین برایش تصمیم بگیرند. او از هر قانونی که خودش صلاح بداند پیروی می‌کند، هر لباسی که دوست داشته باشد و برایش مناسب باشد می‌پوشد و تمام ابعاد استایل خود را قربانی قوانین مد روز نمی‌کند.

۴. استایل مونوکروم ترجیح اصلی اوست

بررسی استایل جولین مور - مونوکروم

جولین مور نیز مانند بسیاری از هنرمندان دیگر، طرفدار پر‌و‌پا قرص استایل مونوکروم است. می‌توانیم بگوییم که اولین مؤلفه‌‌ای که جولین مور برای طراحی استایل خود در نظر دارد، رعایت الگوی تک‌رنگ است. همچنین احتمال دارد او از طیف‌های سایه روشن رنگ‌ها نیز برای ساخت استایل مونوکروم استفاده کند.

۵. کالربلاکینگ را در قالب استایل مونوکروم انجام می‌دهد

جولین مور در تمام لباس‌هایش، علاقه ویژه خود را نسبت به رنگ‌ها نشان می‌دهد. با اینکه او عاشق رنگ است، اما علاقه‌ چندانی به ترکیب آنها ندارد و کم پیش می‌آید که تکنیک کالربلاکینگ پیاده کند یا با ترکیب رنگ‌ها جلب توجه کند. زمانی هم که بخواهد دو رنگ را همزمان نشان دهد، به‌طور معمول آنها را از طیف مشابه انتخاب می‌کند.

بررسی جایگاه رنگ در استایل جولین مور

همان‌طور که در بخش قبل اشاره کردیم، جولین مور به بیشتر رنگ‌ها علاقه دارد؛ چون وقتی استایل او را از زمان آغاز فعالیتش تاکنون بررسی می‌کنیم، به‌راحتی به جایگاه ویژه رنگ در استایل او پی می‌بریم. همچنین با کمی دقت در استایل‌های متنوع او، می‌توانیم حدس بزنیم که جولین مور به کدام رنگ‌ها علاقه خاصی دارد.

۱. مشکی؛ رنگ جداناپذیر استایل جولین مور

مشکی، این رنگ سنگین و پرطرفدار، به احتمال زیاد علاقه اصلی خانم مور است. زیرا تاکنون بارها در مراسم مختلف رسمی و غیررسمی با پیراهن مشکی حاضر شده است. پیراهن‌های تمام قد مشکی او بسیار جذاب و شیک هستند.

۲. تناژ تیره از رنگ سبز؛ انتخاب همیشگی جولین مور از طیف سبز

رنگ سبز نیز از رنگ‌های پرتکرار استایل جولین مور است. او بیشتر از تناژ تیره این رنگ را در استایل خود به کار می‌برد. همچنین در فرش قرمز جشنواره کن امسال نیز با لباس سبز حاضر شد.

۳. قرمز؛ انتخابی جذاب و اصیل

جولین مور هرگز از رنگ قرمز و زیبایی‌های آن غافل نیست. از سال‌های سال قبل چه زمانی که یک زن جوان بود چه اکنون که در دوره میان‌سالی است، قرمز را دوست دارد. استایل‌های مونوکروم قرمز او همیشه بحث‌برانگیز‌ و جذاب هستند.

۴. سفید و مشکی، پر‌تکرار‌ترین انتخاب جولین مور بعد از مشکی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، جولین مور علاقه چندانی به ترکیب رنگ‌ها ندارد و هر رنگ را در حالت واحد و خالص خود بیشتر می‌پسندد. بااین‌حال به ترکیب سفید و مشکی، که اصیل و کلاسیک است علاقه زیادی دارد و بعد از رنگ مشکی، پرتکرار‌ترین آیتم در استایل او است.

توجه داشته باشید که رنگ‌های مورد انتخاب جولین مور محدود به همین چهار مورد نیست؛ بااین‌حال هدف ما اشاره به اهمیت رنگ در استایل جولین مور و توجه ویژه او به دنیای رنگ‌هاست.

بررسی آیتم‌های مهم در استایل جولین مور

 ۱. موهایش را رنگ می‌کند

با اینکه جولین مور در لیست بازیگران مو قرمز هالیوود قرار می‌گیرد، اما در طول فعالیت حرفه‌ای خود، موهایش را به دفعات رنگ کرده است. چه به دلیل بازی در نقش‌های مختلف، چه به دلیل انتخاب شخصی. از‌این‌رو، تغییر رنگ مو یکی از آیتم‌های مشخص در استایل جولین مور است. همچنین لازم به ذکر است که جولین مور، مو‌های خود را بلند نگه می‌دارد.

۲. آرایش صورت او ساده و در عین حال چشمگیر است


جولین مور همیشه در مراسم‌ها آرایشی پررنگ و چشمگیر دارد؛ با اینکه در نگاه کلی ما یک سبک آرایشی روزانه ساده روی صورت او می‌بینیم.

۳. زیورآلات او اغلب استیتمنت هستند

یکی از مشخص‌ترین آیتم‌ها در استایل جولین مور، زیورآلات استیتمنت او هستند. به‌ندرت پیش می‌آید که او گوشواره یا انگشتر ظریف بپوشد. زیورآلات او همیشه در ابعاد بزرگ، مشخص و چشمگیر هستند و با تم استایلش همخوانی دارند.

۴. کیف‌های دستی خود را متناسب با موقعیت انتخاب می‌کند

جولین مور انواع کیف‌ها را حمل می‌کند. او هنگام انتخاب کیف به موقعیت و تناسب کیف با استایل خود توجه دارد. برای مثال، هنگام شرکت در مراسم رسمی کیف‌های دستی کوچک مستطیلی شکل را انتخاب می‌کند. هنگام خرید کیف‌های دوشی در ابعاد بزرگ‌تر را حمل می‌کند. ممکن است حتی کوله پشتی هم بردارد.

۵. در مراسم‌های رسمی، همیشه کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشد

کفش‌های جولین مور در مراسم‌های رسمی دو ویژگی مهم دارند؛ نخست اینکه پاشنه بلند هستند و دوم، روباز و بند‌دار هستند. از آنجایی که در اکثر مواقع جولین مور از این دو الگوی مهم پیروی می‌کند، می‌توانیم بگوییم که دقت به انتخاب کفش هم یکی از ویژگی‌های مهم در استایل او به‌ شمار می‌آید.

بررسی نکات مهم در استایل خیابانی جولین مور

استایل خیابانی جولین مور با استایل رسمی او  تا حدودی متفاوت است. با اینکه طبیعی است که استایل رسمی با استایل خیابانی متفاوت باشد؛ اما منظور اصلی، تفاوت در الگوهای ثابتی است که برخی افراد در تمام موقعیت‌ها روی استایل خود پیاده می‌کنند. در این خصوص لازم دانستیم چند نکته مهم را مربوط به استایل خیابانی جولین مور باهم بررسی کنیم.

۱. سادگی در مقابل زرق و برق

برخلاف استایل رسمی، استایل خیابانی جولین مور بسیار ساده است. او ساده‌ترین و شیک‌ترین لباس‌ها را برای برنامه‌های خارج از خانه خود انتخاب می‌کند. در نهایت اینکه جولین مور، الگوی زرق و برق را در اجزای استایل خیابانی خود پیاده نمی‌کند.

۲. محدودیت در انتخاب رنگ

وقتی نوبت به استایل خیابانی می‌رسد، اولویت جولین مور رنگ‌های نود و خنثی است. او تنوع رنگ را در استایل رسمی بیشتر می‌پسندد.

۳.استایل بدون جنسیت

جولین مور استایل بدون جنسیت را هم به‌شدت دوست دارد. او استایل خیابانی خود را با لباس‌های کژوال و کت و شلوار‌های مختلف می‌سازد.

۴. شلوار جین آبی، انتخاب موردعلاقه

وقتی عکس‌های استایل خیابانی جولین مور را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که او در ۹۰ درصد مواقع شلوار جین می‌پوشد. او شلوارجین را با هر لباسی که دوست دارد استایل می‌کند. چه یک بلوز ساده باشد، چه کت، چه تاپ. این انتخاب‌ها بازهم بسته به موقعیت دارد و صد البته فصل موردنظر.

۵. کلاه‌های فدورا

این آیتم به‌طور کامل مربوط به استایل خیابانی جولین مور است. کلاه‌های فدورای او بیشتر سفید رنگ است و گهگاه یک نوار مشکی در دور آن وجود دارد. البته جولین ممکن است رنگ مشکی کلاه‌های فدورا را نیز استایل کند، ولی انتخاب اصلی او رنگ سفید و شیری است. به‌طور معمول جولین مور کلاه فدورا را با استایل مونوکروم می‌پوشد.

بررسی استایل و لباس‌های جولین مور در مراسم‌های مهم

در این قسمت، می‌خواهیم چند لباس مهم جولین مور را که بسیار مورد توجه قرار گرفتند و به اصلاح آیکونیک هستند را باهم بررسی کنیم.

۱. لباس فرش قرمز، مراسم گلدن گلوب امسال (۲۰۲۴)

جولین مور با انتخاب چندین باره رنگ قرمز، به مخاطبان خود این پیام را یادآور شد که هرگز از قرمز خسته نمی‌شود. طراح این لباس، برند Bottega Veneta بود.

۲. استایل مراسم اولین اکران فیلم «مه دسامبر» در جشنواره کن (۲۰۲۳)

بررسی استایل جولین مور - استایل سبز

استایل سبز جولین مور در این مراسم بسیار مورد پسند قرار گرفت. طراح این لباس نیکولاس گسکیر از برند لوئی ویتون بود.

۳. استایل فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز (۲۰۲۲)

جولین مور در این مراسم، با لباسی از برند دیور که یک پیراهن دکلته سه تکه و گشاد چین دار بود مقابل دوربین عکاسان حاضر شد.

۵. استایل فرش قرمز جشنواره کن (۲۰۱۹)

بررسی استایل جولین مور - جشنواره کن

این لباس شنل دار که از طراحی‌های معروف برند لویی ویتون است، هیچ شباهتی به دیگر استایل‌های جولین مور نداشت؛ از‌این‌رو بسیار مورد توجه قرار گرفت. جولین آن را برای نمایش فیلم Les Miserables در هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن پوشید.

۶. استایل خاصی دیگر در جشنواره کن (۲۰۱۸)

یکی از شیک‌ترین و در عین حال ساده‌ترین استایل‌های جولین مور، استایل او در فرش قرمز جشنواره کن سال ۲۰۱۹ بود. طراح این لباس، برند مطرح ایو سن لوران است. از نظر مخاطبان این نوع لباس‌ها برای جولین مور بیشتر مناسب هستند.

۷. استایل فرش قرمز مراسم گلدن گلوب (۲۰۱۵)

بررسی استایل جولین مور - استایل گلدن گلوب

لباس نقره‌ای و شیک جولین مور در این مراسم توجهات را به خود جلب کرد. این لباس از طراحی‌های برند ژیوانشی بود که جولین مور برای حضور در فرش قرمز جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۵ آن را پوشید.

۸. استایل فرش قرمز مراسم جوایز امی (۲۰۱۲)

بررسی استایل جولین مور - مراسم های مهم

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، جولین مور در انتخاب رنگ‌ برای لباس‌های رسمی خود جسورانه عمل می‌کند. یکی از انتخاب‌های بسیار چشمگیر او، مربوط به استایل این مراسم بود. یک پیراهن پوشیده زرد از برند دیور که مورد پسند مخاطبان قرار گرفت.

چند عکس از لباس‌های جولین مور در دهه ۹۰ میلادی

استایل مراسم اسکار سال ۱۹۹۸

مراسم اکران فیلم «Nine Months» در سال ۱۹۹۵

مراسم «Film Independent Spirit Awards» در سال ۱۹۹۳

استایل مراسم اکران فیلم «Cast A Deadly Spell» در سال ۱۹۹۱

بررسی استایل جولین مور - استایل دهه 90

کلام آخر

در این مطلب، سعی داشتیم استایل جولین مور را در ابعاد و زوایای مختلف بررسی کنیم. همچنین لباس‌های مهم او را از زمان آغاز فعالیتش تاکنون بررسی کردیم. می‌توانیم بگوییم که او با مفهوم مد و قوانین آن آشناست و استایل دارد. ضمن تشکر از همراهی‌تان به ما بگویید که کدام استایل او را بیشتر می‌پسندید؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian