تنوع برندهای لباس خارجی به قدری زیاد است، که احتمالا اگر قرار بر شمارش تمامی برندها باشد باید چندین هفته زمان صرف تحقیق و جمع آوری اطلاعات لازم بکنیم؛ اما در این بین فقط تعدادی از این برندها هستند، که در اکثر نقاط دنیا نامشان برای همه آشناست و تعداد زیادی مشتری ثابت آن برند هستند.

سطح محبوبیت برندها برای افراد، در وهله‌ی اول به کیفیت و قیمت آن برند برمی‌گردد؛ درحالت نرمال همیشه قیمت و کیفیت برند را در کفه‌های ترازو قرار می‌دهیم و طبق انتظاراتی که از خریدمان داریم تصمیم به خرید از آن برند می‌گیریم. افراد زیادی ترجیحشان خرید یک کالای باکیفیت با قیمت بالا، به جای چندین کالای بی کیفیت با قیمت پایین است ناگفته نماند که اقدامات حمایتی برندها همچون برندهای سازگار با محیط زیست یا برندهایی، که از چرم طبیعی استفاده نمی‌کنند هم در سطح محبوبیت آن‌ها از دید عموم تاثیرگذار است. 

۱. کریستین دیور

برند کریستین دیور یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای چندسال اخیر بوده است. قطعا کیفیت و تنوع تولیدات در این برند یکی از عوامل پرفروش بودن را شامل می‌شود.

افزایش فروش و به طبع تولید بیشتر محصول برای برندها در قبال سودی که دارد، مسئولیت‌هایی هم ایجاد می‌کند. برند دیور که چندسالی است هدف خود را در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای قرار داده است، سال ۲۰۲۱ موفق به دریافت نشان پروانه از این سازمان شد. نشان پروانه یک علامت اعتماد مستقل و معتبر جهانی است، که به برندهایی لوکس همراه با مدپایدار اعطا می‌شود.

۲. آدیداس

آدیداس یکی از بزرگترین برندهای لباس دنیاست، که احتمالا در ابتدا از طریق کفش با این برند آشنا شده‌اید؛ آدیداس علاوه بر کفش در خط تولیدش کیف و لباس نیز تولید می‌کند و از جمله برندهای محبوب در سطح جهان است. 

آدیداس از جمله برندهایی است، که در تمامی سنین مشتری‌های خاص خودش را دارد. این برند در راستای مدپایدار اهداف مشخصی تعیین کرده و یکی از استراتژی‌های برند را بر پایه‌ی حذف پلی استر از محصولاتش تا سال ۲۰۲۴ قرار داده است.

۳. شنل

همه ما حداقل یکبار دلمان برای کیف‌های بند زنجیری برند شنل رفته است!

شنل از جمله برندهایی که بر خلاف لوکس بودنش طرفداران زیادی دارد و همه به گونه‌ای تلاش می‌کنند از محصولاتش بخرند. همانطور که گفتیم قطعا کیفیت مرغوب هزینه‌ی خودش را دارد و همه‌ی ما منکر هزینه کردن برای کیفیت مورد رضایتمان نمی‌شویم!

شنل برای تمام سلایق و سطح‌ها لباس تولید می‌کند. زمانی که تصمیم گرفت محبوب‌ترین تولیدات خود از چرم‌های طبیعی مثل تمساح و مار را متوقف کند با وجود تمام خساراتی که به برند وارد می‌شد، محبوبیت خود را افزایش داد.

کالکشن پاییز ۲۰۱۹ برند شنل

۴. گوچی

گوچی هم جزو برند‌هایی است، که از شروع فعالیتش طرفداران خودش را پیدا کرد و طی چندسال اخیر از جمله برندهای محبوب و پرفروش جهان بوده است.

پرفروش بودن برندها برایشان مسئولیت بیشتری در قبال حفاظت از محیط زیست را به همراه دارد و همیشه اینگونه نیست، که برند پرفروش این مسئولیت را بپذیرد، چرا که تولید محصول بیشتر، عواقب زیست محیطی بیشتری به همراه می‌آورد. کمتر کسس انقلاب گوچی برای عاری از خز بودن را فراموش کرده است، طی سال‌های  اخیر هم این برند  در ۲۰۱۹ اعلام کرد حدود ۲۱درصد تاثیرات زیست محیطی‌اش بر زمین را نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش داده است.

۵. ورساچه

ورساچه از برند‌های دنباله‌رو انقلاب گوچی در “عاری از خز” بود، که با اینکار حمایت خودش را به عنوان یک برند محبوب در فشن از محیط زیست ثابت کرد.

این برند همیشه گل سر سبد میان سلبریتی‌های خارجی بوده که البته مشتری‌های ثابتش فقط شامل قشر افراد مشهور نیست و در سراسر دنیا این برند طرفداران ثابتش را پیدا کرده است. البته ادعاهای زیادی در راستای رعایت نکردن سیاست‌های مربوط به مدپایدار برای ورساچه اعلام می‌شود، با اینحال در سال ۲۰۱۸ در مراسم فرش سبز از دوناتلا ورساچه به دلیل طراحی سه لباس کاملا پیرو مد پایدار برای سه شرکت کننده در این مراسم تجلیل شد.

دوناتلا ورساچه در فرش سبز ۲۰۱۸

امیدواریم روز به روز به تعداد برندهایی، که بخواهیم در کنار محبوب بودنشان، به عنوان حامی محیط زیست و حیوانات از آن‌ها یاد کنیم، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian