آستین کلد شولدر چیست؟ اصول پوشیدن لباس‌های کولدشولدر

یکی از انواع محبوب آستین، آستین کلد شولدر است. این آستین شباهت زیادی به یقه آف شولدر دارد بااین‌حال با هم یکسان نیستند. اگر دوست دارید بدانید آستین کلد شولدر چیست و چه تفاوتی با یقه آف شولدر دارد، در این مطلب به پاسخ خواهید رسید.

آستین کلد شولدر چیست؟

آستین کلد شولدر

آستین کلد شولدر نوعی آستین خاص است که در آن بخش‌هایی از آستین بریده شده است، به‌طوری‌که پوست از زیر آن مشخص می‌شود. قسمت بریده‌شده می‌تواند باریک یا پهن باشد. لباسی که آستین کلد شولدر دارد، لباس کلد شولدر نامیده می‌شود. اما تفاوت یقه آف شولدر با آستین کلد شولدر چیست؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

تفاوت یقه آف شولدر با آستین کلد شولدر چیست؟

آستین کلد شولدر و تفاوت‌های آن با یقه آف شولدر

کلد شولدر در دسته آستین‌ها قرار می‌گیرد، اما آف شولدر در رده یقه‌ها قرار می‌گیرد. ظاهر آنها در برخی از موارد شبیه هم است و این شباهت از پیدا بودن شانه ناشی می‌شود؛ بااین‌حال این دو ماهیت متفاوتی دارند.

در آف شولدر، یقه لباس کاملا گشاد است و از سرشانه پایین می‌افتد. به همین دلیل سرشانه مشخص می‌شود. در کلد شولدر، بخشی از آستین بریده شده و حذف می‌شود. نکته دیگر اینکه در آف شولدر، بین گردن تا بازو کاملا باز است و هیچ پارچه یا بندی وجود ندارد، اما در کلد شولدر، حتما پارچه یا بند یا بخشی از لباس باقی می‌ماند؛ حتی اگر بند آن نازک باشد. در تصاویر زیر این موضوع را به‌خوبی می‌توان دید.

مقایسه آستین کلد شولدر با یقه آف شولدر

  • هردو به‌دلیل آنکه شانه‌ها را به‌شکل خاصی نشان می‌دهند، زیبایی خاصی دارند؛
  • آف شولدر با چوکر عالی است ولی معمولا کولد شولدر با چوکر جذاب نمی‌شود؛
  • آف شولدر حتما به سوتین بدون بند نیاز دارد. اما به‌جز مدل کلد شولدر که دارای بندهای نازک است، در سایر مدل‌های آن سوتین بنددار می‌توان بست؛
  • آف شولدرها نمی‌توانند یقه هفت داشته باشند، ولی کلد شولدرها با یقه هفت بسیار زیبا هستند؛
  • حرکات بازو در آف شولدر محدود است، اما در کلد شولدر چنین مشکلی وجود ندارد.

برای اندام من، بهترین آستین کلد شولدر چیست؟

خواه اورسایز هستید یا لاغر، فرم اندامتان گلابی است یا مثلث وارون یا سیبی، در هر صورت یکی از مدل‌های کلد شولدر مناسب با اندام شما خواهد بود. بیایید آنها را بررسی کنیم:

فرم بدن گلابی؛ بالاتنه کوچک‌تر از پایین‌تنه

آستین کلد شولدر

اگر اندامتان فرم گلابی است، مدل‌های کلد شولدری را که گشاد و بزرگ نباشند انتخاب کنید بهتر است.

اندام ساعت‌شنی؛ تناسب کامل بالا و پایین تنه

آستین کلد شولدر

افراد دارای فرم بدن ساعت‌شنی می‌توانند هر مدل لباس کلد شولدر که بخواهند بپوشند و محدودیتی برای انتخاب ندارند.

اندام سیبی؛ عریض در قسمت کمر و شکم

آستین کلد شولدر

خانم‌های با این فرم بدن، بهتر است از مدل‌های کلد شولدر که در بخش قسمت میانی بدن و کمر گشاد نباشد استفاده کنند. یقه لباستان اگر جذاب باشد به کمک آستین کلد شولدر، توجه را به‌سمت بالا جلب می‌کند.

مثلث وارون؛ شانه و سینه پهن‌تر از کمر و باسن

آستین کلد شولدر
مدل دامن باعث شده است تعادل بالا و پایین تنه به‌خوبی برقرار شود

اگر اندام مثلث وارون دارید، لباس کلد شولدر با یقه بلند مانند یقه اسکی بپوشید که در قسمت بالاتنه ساده و قالب تن باشد. از مدل‌های رافل‌دار خودداری کنید یا حداقل دامن را طوری در نظر بگیرید که تعادل را برقرار کند؛ زیرا با این کار بالاتنه شما که به‌طور طبیعی عریض‌تر از پایین‌تنه است، بازهم عریض‌تر به نظر می‌رسد.

بهترین لباس برای ست کردن با آستین کلد شولدر چیست؟

حالا بیایید ببینیم بهتر است آستین‌های کلد شولدر را با چه لباس‌هایی ست کنیم.

شلوار یا دامن جین معمولی

لباس‌های جین تقریبا با هر لباس دیگری جفت می‌شوند. شلوار جین می‌تواند زیبایی یک تاپ کلد شولدر را دوچندان کند. می‌توانید از جین زاپ‌دار یا ساده استفاده کنید. انواع چسبان آن معمولا انتخاب بهتری هستند.

انواع شلوارک

اگر اهل شلوارک‌پوشیدن هستید، تاپ‌های کلد شولدر به‌خوبی با شلوارک ست می‌شوند. این ترکیب کاملا شیک است.

شلوار مشکی پارچه‌ای

شلوارهای مشکی پارچه‌ای برای مهمانی شام گزینه کاملا مناسبی برای ست کردن با لباس‌های دارای آستین کلد شولدر هستند. این ترکیب به شما جذابیت زیادی خواهد داد. البته شلوار راه‌راه هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. به آن فکر کنید.

برخی از مدل‌های دامن

لباس کلد شولدر با همه انواع دامن جذاب نمی‌شود. فقط برخی از دامن‌ها می‌توانند با لباس کلد شولدر ترکیب مناسبی ایجاد کنند. برای مثال دامن مدادی، دامن چسبان خمره‌ای، دامن‌های نامتقارن و البته دامن‌های مینی پیلی‌دار یا پلیسه شاید جذاب باشند. اما دامن فون، ماکسی، دنباله‌دار و مدل‌های مشابه اصلا برای کلد شولدر مناسب نیستند.

موقعیت مناسب برای پوشیدن لباس آستین کلد شولدر چیست؟

آستین کلد شولدر

حال بیایید ببینیم لباس‌هایی که آستین کلد شولدر دارند برای چه موقعیت‌هایی مناسب‌اند.

برای رویدادها و مجالس رسمی

برخلاف یقه آف شولدر که فقط برخی از مدل‌های خاص آن را می‌توان در مراسم رسمی پوشید، مدل‌های زیادی از لباس کلد شولدر برای مجالس و مهمانی‌های رسمی مناسب هستند. یک قانون مهم درباره لباس‌های مناسب برای مجالس رسمی این است که نباید پوست را بیش‌ازحد در معرض نمایش قرار دهند. بنابراین بهتر است برش سرشانه عمودی‌تر و کوچک‌تر باشد.

یک لباس مجلسی کلد شولدر تک‌رنگ یا با طرح‌های ظریف انتخاب کنید و با گوشواره‌های استیتمنت ست کنید. کفش‌ها را پاشنه‌بلند و مکمل رنگ لباس در نظر بگیرید و با کلاچ متناسب با لباس استایلتان را تکمیل کنید. این ظاهر برای مجالس کراوات سیاه یا جشن‌های رسمی مناسب است.

برای رویدادهای کژوال

برای رویدادهای برانچ یا کژوال می‌توانید لباس‌های کلد شولدر مینی یا تاپ و شلوار بپوشید که طرح‌های شاد و رنگ‌های روشنی داشته باشند. آن را با صندل‌های پاشنه‌گوه‌ای یا تخت ست کنید.

برای مهمانی‌های شبانه

می‌توانید در مهمانی شام یا مهمانی‌های دوستانه‌ای که شب برگزار می‌شود، یک لباس کلد شولدر در سایه‌های تند مانند قرمز تیره یا مشکی کلاسیک انتخاب کنید. اکسسوری‌ها و جواهرات را ظریف در نظر بگیرید. با کمربند، صندل‌های پاشنه‌دار و کیف دستی شیک می‌توانید ظاهرتان را تکمیل کنید.

مراسم عروسی و مهمانی‌ها

در مراسم عروسی یا مهمانی‌های مشابه آن، یک لباس کلد شولدر ماکسی که پارچه روان داشته باشد مناسب است. بسته به اینکه مراسم تا چه اندازه رسمی است، می‌توانید از پارچه پولکی یا تزئین‌شده استفاده کنید. جواهرات استیتمنت، کفش‌های پاشنه‌بلند و کلاچ متناسب با لباس، استایل شما را تکمیل می‌کند.

برای پوشیدن روزانه در خانه

برخلاف لباس‌های آف شولدر، لباس‌های کلد شولدر آن‌قدر راحت هستند که می‌توانید در خانه هم آنها را بپوشید. لباس آف شولدر حرکات بازو را محدود می‌کند و اجازه نمی‌دهد با دست‌هایتان راحت کار کنید. برای مثال، اگر بخواهید چیزی از کابینت‌های بالا بردارید، با لباس آف شولدر مشکل خواهید داشت؛ اما لباس کلد شولدر چنین محدودیتی ندارد.

ازآنجاکه کل روز در خانه این لباس را می‌پوشید، بهتر است نوع پنبه‌ای یا لینن آن را انتخاب کنید. این مواد طبیعی هستند و برای پوشیدن روزانه مناسب‌تر از مواد مصنوعی خواهند بود.

پیشنهادهایی برای انواع لباس کولد شولدر

آستین‌های کلد شولدر انواع مختلفی دارند که از تفاوت در طراحی آنها ناشی می‌شود. بخش برش‌شده می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد. بیایید هریک از آنها را با هم ببینیم:

۱. تاپ یقه چوکری کلد شولدر

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل‌های پیشنهادی

طراحی این تاپ به این صورت است که یقه آن شبیه یک گردنبند چوکر است و از زیر آن حالت رافل‌دار شده است. مدل و طراحی آن ظاهری شیک و مدرن به شما می‌بخشد. برای پوشیدن در موقعیت‌های کژوال عالی است. می‌توانید آن را با یک شلوار جین سفید و اسنیکر بپوشید.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر

گشادی لباس: رافل‌های آن هستند که شل قرار گرفته‌اند. خود لباس قالب تن است.

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: لاغر و باریک

۲. تاپ کلد شولدر یقه هالتری مدل ای‌لاین

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل‌های پیشنهادی

این تاپ کلد شولدر متمایز و چشمگیر کاملا غیررسمی است ولی ظاهر فرد را شیک نشان می‌دهد. یقه آن از نوع هالتری است و آستین‌هایش رافل‌دار هستند. بیشتر حالت وینتیج دارد و برای افرادی ایدئال است که مدل‌های قدیمی را دوست دارند. برش آستین آن بلند است که باعث می‌شود سرشانه لباس کاملا پایین تا نزدیکی آرنج برسد. می‌توانید این تاپ را با شلوار مشکی یا دامن کوتاه سفید پولکادات ست کنید. با کفش‌های پاشنه‌بلند استایل خود را تکمیل کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی استر

گشادی لباس: معمولی

مناسب برای موقعیت: کژوال مثلا برای مهمانی شام

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی و سیب

۳. تاپ کلد شولدر طرح ارتشی

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل‌های پیشنهادی

این تاپ کلد شولدر با چاپ سبز ارتشی در عین اینکه ظاهری کلاسیک دارد، مد روز است. ترکیب شیک و باریک منحصربه‌فردی دارد و کشی است تا پوشیدن آن آسان باشد. برای خانم‌هایی که ظاهر جسورانه و چشمگیر را ترجیح می‌دهند ایدئال است. برش روی شانه آن بسیار کوچک است و بخش زیادی از شانه حذف نکرده است. یقه اسکی آن برای افرادی که گردن بلندی دارند جذاب خواهد بود.

می‌توانید این تاپ را با شلوار سفید جین یا پارچه‌ای و یک جفت اسنیکر ست کنید. اکسسوری خاصی جز گوشواره نیاز ندارید، زیرا طرح شلوغ پارچه گردنبند را نشان نمی‌دهد.

جنس پارچه پیشنهادی: پنبه‌ای کشی

گشادی لباس: چسبان

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: لاغر و ریزه‌اندام

۴. تاپ پپلوم کلد شولدر

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل‌های پیشنهادی چهارم

این تاپ سفید سبکی کاملا معاصر دارد. بخش زیادی از آستین آن حذف شده است و به همین دلیل، روی شانه به‌اندازه بند نازک باقی مانده است. ازآنجاکه مدل آن پپلوم است و آستین‌های پفی دارد، آن‌قدرها ساده نیست که نتوانید در مهمانی بپوشید. فرقی نمی‌کند مهمانی معمولی باشد یا مهمانی شام خاص، می‌توانید این تاپ را با یک شلوار جین آبی ست کنید و بدرخشید. اگر از رنگ سفید خوشتان می‌آید، این لباس انتخاب مناسبی است؛ زیرا ظاهری شیک و پیچیده به شما می‌بخشد.

این لباس را می‌توانید با شلوار و کفش‌های لژ دار مشکی هم بپوشید. برای اینکه استایل شیک‌تری داشته باشید، آن را با اکسسوری‌های فلزی ست کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر

گشادی لباس: قالب تن

مناسب برای موقعیت: مهمانی‌های مختلف

بهترین برای فرم بدن: لاغر

۵. تاپ کلد شولدر چمبری گلدوزی‌شده

آستین کلد شولدر چیست؟ - چمبری

برای طراحی این تاپ، بعد از برش و حذف قسمت سرشانه، لبه آن را کش‌دوزی کرده‌اند تا کمی از سادگی دربیاید. گلدوزی روی آن هم باعث می‌شود این تاپ برای افراد جاافتاده مناسب‌تر باشد تا تینیجرها. ترکیب باوقاری دارد و می‌توانید آن را با یک شلوار جین آبی روشن یا مشکی ست کنید. هم کفش پاشنه‌بلند و هم لوفر با این لباس به‌خوبی ست می‌شوند.

جنس پارچه پیشنهادی: چمبری

گشادی لباس: معمولی

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: هر کسی با هر فرم بدن

۶. پیراهن مردانه کلد شولدر

آستین کلد شولدر چیست؟ - پیراهن مردانه‌ای

این پیراهن متفاوت به‌رنگ آبی فیروزه‌ای روشن برای خانم‌های شیک‌پوش ایدئال است. طراحی منحصربه‌فردی دارد و شبیه یک پیراهن دکمه‌دار است که روی آن برش‌های خاص ایجاد کرده‌اند. بخش حذف‌شده از سرشانه کوچک است و لبه آن چین‌دار است. جلوی پیراهن حذف شده و پشت آن بلندی خود را دارد. اگر به‌دنبال لباسی کاملا متفاوت هستید، آن را امتحان کنید.

برای ست کردن این لباس، اگر می‌خواهید آن را در مهمانی رسمی بپوشید، با دامن مدادی و کفش‌های پاشنه‌بلند و اکسسوری‌های ظریف ست کنید. اگر دوست دارید در موقعیت‌های کژوال شیک بپوشید، شلوار جین مشکی ساده مناسب است.

جنس پارچه پیشنهادی: پنبه

گشادی لباس: اندامی ولی راحت

مناسب برای موقعیت: مهمانی رسمی

بهترین برای فرم بدن: لاغر، ساعت شنی

۷. تاپ کلد شولدر با یقه سوراخ‌دار

آستین کلد شولدر چیست؟ - با یقه سوراخ‌دار

این تاپ کلد شولدر ساده و کژوال است. برای طراحی آن از آستین سه‌طبقه استفاده کرده‌اند و بخش سرشانه کامل حذف شده است. یقه آن به اندازه یک مثلث برش خورده است که آن را سوراخ کلیدی (keyhole) می‌نامند. این لباس انتخاب مناسبی برای ظاهر شیک و راحت و درعین‌حال کژوال است. برای استایل‌کردن آن بهترین گزینه شلوار جین است. با اسنیکر آن را تکمیل کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: کرپ

گشادی لباس: معمولی

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، گلابی و ریزه‌اندام

۸. تاپ کلد شولدر چهارخانه

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل چهارخانه

طرح‌های چهارخانه هرگز خیلی قدیمی یا خسته‌کننده نمی‌شوند. طراحی این تاپ حالت کراپ دارد و در قسمت سرشانه به اندازه‌ای برش خورده است که به یک بند باریک متصل است. یقه آن هفت است و روی سرشانه و قسمت پایین لباس را چین‌کش کرده‌اند.

این لباس منحنی‌های اندام را به‌خوبی نشان می‌دهد و برای خانم‌های شیک‌پوش ایدئال است. می‌توانید آن را با شلوار پارچه‌ای سفید یا شلوار جین آبی تیره ست کنید. برای تکمیل ظاهرتان یک کیف زنجیردار ساده و اسنیکر یا کفش لژدار کافی است.

جنس پارچه پیشنهادی: ویسکوز

گشادی لباس: تنگ

مناسب برای موقعیت: مهمانی‌ها، مهمانی شام

بهترین برای فرم بدن: لاغر و ریزه‌اندام

۹. تاپ کلد شولدر باردو

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل باردو

آیا تاکنون درباره تاپ‌های باردو چیزی شنیده‌اید؟ این تاپ‌ها معمولا چشمگیر هستند و مدل آنها از دنیای قدیمی و کلاسیک می‌آید. تاپی که در اینجا به شما معرفی کرده‌ایم، آستین‌بلند است و لبه‌های آن حاشیه‌دوزی شده است. بیشتر برای خانم‌هایی که تمایل دارند قسمت سینه و شکم را بپوشانند و حجم آنها را کمتر نشان دهند، مناسب است.

برای استایل‌کردن آن شلواری که با طرح پارچه تناسب داشته باشد انتخاب خوبی است. مثلا این پارچه طرح آبی و سفید دارد، بنابراین با جین آبی ترکیب مناسبی خواهد داشت. می‌توانید آن را با کفش لژدار یا تخت ست کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر

گشادی لباس: قالب تن ولی آزاد

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: اورسایز، سیب‌شکل

۱۰. تاپ کلد شولدر گرافیکی

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل گرافیکی

این تاپ یقه گرد دارد و طرح روی آستین آن برشی تقریبا عمودی دارد. لباسی کاملا شیک که اسپرت و جوان‌پسند به نظر می‌رسد و ظاهری امروزی دارد. برای موقعیت‌های کژوال کاملا مناسب است. برای استایل‌کردن آن حتما شلوار جین یا کتان روشن مخصوصا سفید بپوشید و با اسنیکر تکمیلش کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: ویسکوز

گشادی لباس: معمولی

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، لاغراندام

۱۱. تاپ کلد شولدر رکابی

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل رکابی

این تاپ کراپ به‌رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای، طراحی ساده و ظریفی دارد. بخش رافل‌دار رویی با دو بند رکابی پهن به هم متصل شده‌اند و از لبه یقه به تاپ چسبان زیری متصل شده‌اند که طرح کلد شولدر ایجاد کرده است. این تاپ استایلی مدرن دارد و می‌توانید آن را با دامن مدادی یا چسبان زرد پررنگ ست کنید. برای تکمیل ظاهرتان، کفش‌های پاشنه‌دار متالیک و کیف دستی عالی است. از کمترین اکسسوری استفاده کنید بهتر است. برای نمونه، یک جفت گوشواره کافی است.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر

گشادی لباس: قالب تن

مناسب برای موقعیت: مهمانی‌های دوستانه و تولد

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، شکل بدن گلابی

۱۲. پیراهن چند رنگ کلد شولدر

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل چند رنگ

این پیراهن شبیه مانتو هم هست. یقه ایستاده باریک با چند دکمه در قسمت بالاتنه دارد و شیک و کلاسیک است. برش آن روی شانه به اندازه‌ای است که بخش بیشتری از سرشانه حذف شده است. این لباس می‌تواند برای موقعیت‌های مختلفی ایدئال باشد و محدودیت سنی خاصی ندارد. برای استایل‌کردن آن از شلوار جین یا شلوار مشکی استفاده کنید. کیف کراس بادی و کفش‌های ساده زنانه به‌همراه اکسسوری‌های ساده و ظریف، این استایل را به‌زیبایی تکمیل می‌کنند.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر

گشادی لباس: معمولی

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: لاغر و ساعت شنی

۱۳. تاپ حریر کلد شولدر

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل حریر طرح‌دار

این لباس آستین سه‌ربع، به آف شولدر خیلی شبیه است ولی بندهایی که دارد آن را از آف شولدر متمایز می‌کند. جنس تاپ شیفون است و طرح‌های مشکی و قهوه‌ای آن با رنگ‌های پاستلی قسمت پایین، استایل منحصربه‌فردی به شما می‌بخشد. این لباس زیبا را می‌توانید در مهمانی‌ها، مهمانی شام و سایر موقعیت‌های مشابه بپوشید.

برای ست‌کردن آن یک شلوار بژ، کفش‌های پاشنه بلند، کلاچ هلویی و تعداد کمی اکسسوری کافی است. موها و آرایشتان را ساده نگه دارید بهتر است.

جنس پارچه پیشنهادی: شیفون

گشادی لباس: شل و گشاد

مناسب برای موقعیت: مهمانی‌ها و مهمانی شام

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی و سیب

۱۴. تاپ آستین‌بلند کلد شولدر گلدار

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل گلدار

این تاپ کلد شولدر گلدار طرح قشنگی دارد و سبک آن کاملا زنانه و معاصر است. برش سرشانه آن بسیار عمیق است که تا نزدیک آرنج می‌رسد. برای زنان جوان‌تر که به‌دنبال استایلی جسورانه و چشمگیر هستند ایدئال است.

برای استایل‌کردن آن شلوار جین یا کشی، یک جفت اسنیکر و گوشواره‌های بزرگ ساده کافی است.

جنس پارچه پیشنهادی: ویسکوز

گشادی لباس: معمولی و آزاد

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: لاغر و ریزه‌اندام

۱۵. تاپ کلد شولدر طرح‌دار اورسایز

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل اورسایز

خانم‌های اورسایز هم می‌توانند تاپ‌های کلد شولدر بپوشند و استایلی جذاب داشته باشند. این تاپ برای خانم‌های مد روز و شیک ولی با سایز بزرگ ایدئال است؛ زیرا طراحی ظریف و ساده‌ای دارد، رنگ آن ملایم است و اشکالات اندامی را می‌پوشاند. در طراحی شانه آن برش بلندی انجام شده و قسمت پایین آن حالت گشاد دارد؛ درست در اندازه سه‌ربع، که با بزرگی باسن تعادل برقرار کند و درعوض کمر لاغرتر نشان دهد.

این تاپ را با شلوار مشکی یا جین تیره‌تر ست کنید و با کفش اسنیکر یا تخت و اکسسوری‌های شیک مانند ساعت مچی تکمیلش کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر

گشادی لباس: معمولی

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: اورسایز

۱۶. تاپ کلد شولدر توری با آستین زنگوله‌ای

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل توری با آستین زنگوله‌ای

تاپ‌های توری همیشه می‌توانند انتخابی درست باشند. آنها ظاهری شیک و مد روز دارند و همیشه در دنیای مد وجود داشته‌اند. طرح این لباس، یقه گرد است و برش‌های سرشانه آن کوچک است. آستین‌های زنگوله‌ای آن باعث شده‌اند از حالت سادگی دربیاید. بنابراین، از مهمانی‌ها تا رویدادهای خاص نظیر جشن تولد، می‌توانید روی این تاپ قرمز حساب کنید.

برای استایل‌کردن آن یک شلوار سفید، کفش‌های ساده بژ با کیف زنجیردار کافی است. از کمترین اکسسوری‌ها استفاده کنید تا با طرح پارچه توری استایلی شلوغ ایجاد نکند.

جنس پارچه پیشنهادی: توری

گشادی لباس: اندامی

مناسب برای موقعیت: مهمانی‌ها، شام، تولد

بهترین برای فرم بدن: لاغر و ساعت شنی

۱۷. تونیک کلد شولدر یقه هفت

آستین کلد شولدر چیست؟ - تونیک یقه هفت

این تونیک طراحی پیچیده‌تری دارد و به سبک لباس‌های هندی است. از آستین آن فقط بخش سرشانه حذف شده و لبه آن کش‌دوزی شده است. کل آستین گشاد است و حالت سه‌ربع دارد و دو طرف رکابی‌های آن یک بند دوخته شده که نمای باز یقه هفت را تعدیل کرده است. با این طراحی دیگر نیازی به گردنبند نیست. سبک لباس حالت امپایر دارد و درست از زیر سینه چین خورده است. برای رویدادهای جشن یا گردهمایی‌های خانوادگی مناسب خواهد بود.

برای استایل‌کردن آن یک شلوار مشکی چسبان بپوشید و با کفش‌های پلتفرم یا تخت ست کنید. همان‌طور که گفتیم گردنبند نیاز ندارید ولی می‌توانید از گوشواره‌های استیتمنت استفاده کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: پنبه

گشادی لباس: معمولی آزاد

مناسب برای موقعیت: جشن‌ها، گردهمایی‌های خانوادگی

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، سیب

۱۸. تاپ کلد شولدر راه‌راه با آستین رافل‌دار

آستین کلد شولدر چیست؟ - طرح راه راه

این تاپ هم شبیه آف شولدر برش خورده است ولی با بندهای نازکی که دارد جزو کلد شولدر به حساب می‌آید. این تاپ راه‌راه رنگارنگ با آستین‌های کوتاه رافل‌دارش ظاهری کاملا چشمگیر دارد. به‌دلیل سبک مدرن آن می‌توانید در موقعیت‌های مختلف کژوال آن را بپوشید. برای استایل‌کردن آن، ازآنجاکه رنگ آن به‌طورکلی به تیره نزدیک‌تر است، شلوار یا دامن مشکی انتخاب بهتری خواهد بود. با اسنیکر و گوشواره‌های ظریف آن را ترکیب کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر

گشادی لباس: متناسب ولی شل

مناسب برای موقعیت: مهمانی‌های کژوال

بهترین برای فرم بدن: لاغر، ساعت شنی، گلابی

۱۹. تاپ کلد شولدر آستین‌کوتاه مخملی

آستین کلد شولدر چیست؟ - تاپ کلد شولدر مخمل

این تاپ آستین‌کوتاه با پارچه مخمل، مدل کلاسیک دارد و ظاهر آن کاملا ساده است. اگر ظاهر جسورانه و چشمگیر را نمی‌پسندید و ترجیح می‌دهید توجه زیادی را جلب نکنید، این لباس انتخابی عالی خواهد بود. می‌توانید آن را با شلوار جین روشن یا تیره ست کنید. برای تکمیل استایل، کفش تخت یا اسنیکر ساده و تک‌رنگ، انتخاب بهتری است ولی برای اکسسوری، از گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ استفاده کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: مخمل

گشادی لباس: معمولی

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: همه فرم‌های اندام

۲۰. تاپ کلد شولدر جین نازک

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل جین

این تاپ کلد شولدر با پارچه جین نازک تهیه شده است. روی آن گلدوزی‌های سفید انجام داده‌اند که از سادگی دربیاید. همه خانم‌ها در گروه‌های سنی مختلف می‌توانند آن را بپوشند. برش سرشانه آن کمی بزرگ است و ظاهری شبیه رگلان به خود گرفته است. یقه آن گرد است و با نوار به لباس متصل شده است.

برای این تاپ بهتر است از شلوار کتان یا پارچه‌ای سفید استفاده کنید. یک کیف دستی کوچک، اکسسوری‌های شیک و کفش‌های لژدار آن را به‌خوبی تکمیل می‌کنند.

جنس پارچه پیشنهادی: جین

گشادی لباس: معمولی

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: لاغر و ساعت شنی

۲۱. تاپ کلد شولدر پولکی

آستین کلد شولدر چیست؟ - طرح پولکی

یکی از بهترین تاپ‌هایی که می‌توانید در انواع مهمانی‌ها بپوشید، این تاپ پولکی طلایی است که ظاهری چشمگیر دارد. مدل تاپ پپلوم است و برش سرشانه آن خیلی بزرگ نیست. ظاهر براق و زیبای آن می‌تواند جذابیت شما را دو چندان کند. برای مهمانی‌های شب مناسب‌تر است. می‌توانید این تاپ را با شلوار یا دامن مشکی ست کنید. برای اینکه بهترین ظاهر را داشته باشید، استایل خود را با کفش‌های پاشنه گوه‌ای و کیف هماهنگ با آن تکمیل کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر پولکی

گشادی لباس: متناسب

مناسب برای موقعیت: مهمانی‌ها، رویدادهای کژوال شیک

بهترین برای فرم بدن: گلابی، ساعت شنی

۲۲. تاپ کلد شولدر پولکادات

آستین کلد شولدر چیست؟ - طرح پولکادات

این تاپ آستین‌بلند با طرح پولکادات ظاهر شیک و ساده‌ای دارد. برش آستین آن بزرگ است و فقط به‌اندازه یک بند نازک از سرشانه باقی مانده است. البته چون پارچه شل است، از سرشانه می‌لغزد که باعث می‌شود بخش بیشتری از سرشانه نمایان باشد. اگر لباس غیررسمی ولی شیک نیاز دارید، این لباس را امتحان کنید. جزئیاتی مانند پاپیون بندی در جلوی یقه، نوار چین‌دار لبه بالایی لباس و چین سرآستین، باعث شده است این لباس چشم‌نواز به نظر برسد.

برای استایل‌کردن آن یک شلوار جین آبی ساده بپوشید. مدل‌های زاپ‌دار ممکن است کمی برای این استایل شلوغ باشند. برای کفش، اسنیکر انتخاب بهتری است.

جنس پارچه پیشنهادی: ریون

گشادی لباس: متناسب ولی شل

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: لاغر، ساعت شنی

۲۳. پیراهن کلد شولدر طرح پلنگی

آستین کلد شولدر چیست؟ - طرح پلنگی

این پیراهن دکمه‌دار آستین‌بلند، طرحی قدیمی ولی شیک دارد. این طرح برای خانم‌های جوان و جاافتاده مناسب‌تر است. برای تمام رویدادهای کژوال یا مهمانی‌های دوستانه می‌توانید از این طرح پیراهن استفاده کنید. ازآنجاکه پیراهن آزاد و راحتی است، خانم‌هایی با اندام گلابی می‌توانند با آن اشکالات اندامی خود را بپوشانند. این پیراهن را با شلوار مشکی ست کنید و تأثیر آن را بر جذابیت خود ببینید.

برای تکمیل استایل شما، یک‌سری اکسسوری شیک و کفش‌های پاشنه‌دار یا اسنیکر، بسته به جایی که قرار است حضور یابید، کافی است.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر

گشادی لباس: معمولی

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، گلابی

۲۴. بلوز کلد شولدر با دامن مشکی

آستین کلد شولدر چیست؟ - بلوز کلد شولدر مشکی

یک بلوز آستین سه‌ربع دکمه‌دار مشکی که با دامن مشکی کمرچین‌دار و جوراب‌شلواری ضخیم مشکی ست شده است. پارچه آن نخی و قابل‌تنفس است و هیچ تزئین خاصی ندارد. این ترکیب برای افرادی مناسب است که استایل تمام‌مشکی را دوست دارند. به‌عنوان اکسسوری می‌توانید از کیف و کفش چرمی مشکی استفاده کنید. افرادی که دارای پایین‌تنه بزرگ هستند می‌توانند با این دامن بزرگی باسن را بپوشانند و افرادی که قسمت میانی آنها پر است، مانند اندام سیبی، می‌توانند کمر مشخصی داشته باشند.

جنس پارچه پیشنهادی: نخی

گشادی لباس: قالب تن

مناسب برای موقعیت: رسمی و کژوال

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، گلابی و سیب

۲۵. تاپ کلد شولدر مشکی با کمربند چرمی

آستین کلد شولدر چیست؟ - تاپ کلد شولدر مشکی

این تاپ طرحی کاملا ساده و کلاسیک دارد و می‌توانید در موقعیت‌های کژوال از آن استفاده کنید. رنگ مشکی آن باعث می‌شود با هرچیزی راحت ست شود. اگر به‌دنبال استایل مینیمال هستید، انتخاب مناسبی برای شماست. کمربند چرمی باریک مشکی آن، کمر شما را تعریف می‌کند و لاغرتر نشان می‌دهد. می‌توانید آن را با دامن مینی و بوت‌های روی زانو چرم براق ست کنید. دامن را کمی روشن‌تر، مثلا از رنگ خاکستری یا طوسی در نظر بگیرید که استایل جذاب‌تری داشته باشید.

اگر تمایل دارید می‌توانید با یک هدبند چرمی نازک موهایتان را جمع کنید و به‌عنوان اکسسوری از گوشواره‌های لوستری استفاده کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر

گشادی لباس: متناسب

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، لاغراندام

۲۶. پیراهن ابریشمی طرح‌دار کلد شولدر

آستین کلد شولدر چیست؟ - پیراهن طرح‌دار کلد شولدر

اگر پیراهن مشکی را زیاد تیره می‌دانید و دوست دارید استایلتان کمی رنگ داشته باشد، این پیراهن مجلسی مشکی با گل‌های رنگی قرمز و بنفش را امتحان کنید. بلندی آستین این پیراهن تا آرنج است و لبه آن زنگوله‌ای است. آن را با کفش‌های پاشنه‌دار مشکی و کیف کلاچ چرمی مشکی ست کنید تا زیبا و با طراوت به نظر برسید.

جنس پارچه پیشنهادی: ابریشم یا حریر

گشادی لباس: اندامی

مناسب برای موقعیت: رسمی

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، لاغراندام

۲۷. تاپ کلد شولدر پاستلی براق

آستین کلد شولدر چیست؟ - تاپ پاستلی براق

این تاپ حالتی براق دارد و با رنگ‌های ملایمش، ظاهری ساده و ظریف به شما می‌بخشد. یقه آن هفت است و از زیر آن رافل‌ها به‌صورت کلد شولدر دور سرشانه قرار گرفته‌اند. می‌تواند برای مهمانی‌های دوستانه یا خانوادگی مناسب باشد.

بسته به شلواری که آن می‌پوشید می‌توانید آن را رسمی‌تر یا کژوال نشان دهید. برای مثل، با شلوار جین زاپ‌دار آن را کژوال می‌کنید و با شلوار پارچه‌ای می‌توانید در موقعیت‌های رسمی‌تر شرکت کنید. البته منظور مهمانی‌های خیلی رسمی مانند عروسی نیست.

ازآنجاکه رنگ تاپ پاستلی است، رنگ شلوار پارچه‌ای شما بهتر است کرم باشد و اگر جین می‌پوشید، رنگ آبی کم‌رنگ‌تری برای آن انتخاب کنید. برای تکمیل استایلتان، یک گوشواره آویز و گردنبند نقره‌ای و کفش پاشنه‌بلند رنگی یا نود انتخاب خوبی است. اگر کفش تخت می‌پوشید، کفش بالرین هم مناسب است.

جنس پارچه پیشنهادی: پلی‌استر یا ژرسه

گشادی لباس: گشاد

مناسب برای موقعیت: کژوال، اسمارت کژوال

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، لاغراندام

۲۸. لباس فیروزه‌ای کلد شولدر

آستین کلد شولدر چیست؟ - بلوز فیروزه‌ای

این لباس پاستلی‌رنگ کاملا مناسب دختران جوان است. برش سرشانه آن عمیق و بلند است و لبه آن کش‌دوزی شده است. یک رافل هم دور یقه دوخته شده است که روی سینه چین‌کش شده است. این تاپ فیروزه‌ای باطراوت را راحت می‌توانید در موقعیت‌های کژوال یا جشن‌های دوستانه بپوشید.

برای ست کردن آن شلوار جین یا شلوارهای چسبان دیگر با رنگ تیره مناسب هستند. یک انگشتر با نگین فیروزه هم اگر دارید، حتما استفاده کنید.

جنس پارچه پیشنهادی: حریر

گشادی لباس: گشاد

مناسب برای موقعیت: کژوال

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، توپر، گلابی

۲۹. بلوز کلد شولدر و دامن مدادی

آستین کلد شولدر چیست؟ - بلوز کلد شولدر و دامن مدادی

اگر به‌دنبال ترکیبی باکلاس و استایل ظریف زنانه هستید، این بلوز کلد شولدر مشکی را با آستین‌های بلند و مچ‌های چین‌دارش پیشنهاد می‌کنیم. برش سرشانه آن بیضی کوچکی است و یقه آن هفت است. برای ست‌کردن آن یک دامن مدادی سفید چپ‌وراستی بپوشید و با کفش‌های ساده مشکی گلادیاتوری پاشنه‌دار استایلتان را تکمیل کنید. این لباس مناسب مهمانی‌های رسمی‌تر و مجالس خواهد بود.

جنس پارچه پیشنهادی: ژرسه یا حریر

گشادی لباس: معمولی

مناسب برای موقعیت: رسمی و مهمانی‌ها

بهترین برای فرم بدن: لاغراندام، ساعت شنی

۳۰. استایل تمام مشکی با تاپ کلد شولدر

آستین کلد شولدر چیست؟ - استایل تمام مشکی

برای افرادی که ظاهر تمام مشکی را دوست دارند، این ترکیب از تاپ کلد شولدر با شلوار دم‌پا گشاد را پیشنهاد می‌کنیم. ظاهری بسیار شیک که برای ناهار با همسرتان یا مهمانی‌های دوستانه در ساعات روز مناسب است. برای بیرون رفتن می‌توانید یک کت چرم مشکی روی آن بپوشید. یک عینک آفتابی و گردنبند زنجیری ساده به همراه دستبند طلا، اکسسوری‌های مناسب این استایل خواهند بود.

جنس پارچه پیشنهادی: ژرسه یا ابریشم

گشادی لباس: متناسب

مناسب برای موقعیت: بیرون‌رفتن برای ناهار یا مهمانی‌های دوستانه در روز

بهترین برای فرم بدن: لاغراندام، ساعت شنی، مثلث وارونه

۳۱. تاپ کلد شولدر حریر سفید

آستین کلد شولدر چیست؟ - تاپ حریر

این تاپ کلد شولدر حریر برای جشن تولد و مهمانی‌های دوستانه مناسب‌تر است. طرح سرشانه آن به این شکل است که به‌صورت لباس حلقه‌ای برش خورده و سپس یک رافل با لبه کش‌دار به دور آن اضافه شده و طرح کلد شولدر را ایجاد کرده است. این تاپ را با دامن رافل‌دار دوطبقه خاکستری ست کنید و با صندل پاشنه‌دار بپوشید. این ترکیب رنگ برای افرادی مناسب‌تر است که رنگ پوست‌شان با رنگ‌های خنثا متناسب باشد. برای مثال، افراد دارای پوست خیلی روشن، بهتر است از این رنگ‌ها استفاده نکنند.

جنس پارچه پیشنهادی: حریر

گشادی لباس: متناسب

مناسب برای موقعیت: مهمانی و جشن کژوال

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، لاغر اندام، مثلث وارونه

۳۲. پیراهن نامتقارن کلد شولدر

آستین کلد شولدر چیست؟ - پیراهن مجلسی

برای افرادی که دوست دارند پیراهن کلد شولدر رسمی بپوشند این پیراهن نامتقارن عالی است. یقه هفت، با چین‌های یک‌طرفه و آستین کلد شولدر حریر آن که نگین‌کاری شده است، برای مجالس رسمی مانند عروسی مناسب است. آستین‌های حریر آن دارای شکاف باریکی است که پوست را زیاد آشکار نمی‌کند.

برای تکمیل استایلتان این پیراهن را با صندل‌های مشکی مینیمال بپوشید که بند آن در مچ پا باشد و کیف کلاچ مشکی هم بردارید که متناسب با پیراهن و کفش، جلوه‌ای ظریف و زنانه به شما ببخشد.

جنس پارچه پیشنهادی: ژرسه یا ساتن با روکش حریر

گشادی لباس: قالب تن

مناسب برای موقعیت: رسمی و عروسی

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی، لاغراندام

۳۳. پیراهن کوتاه کلد شولدر گیپور

آستین کلد شولدر چیست؟ - پیراهن گیپور

اگر به پارچه گیپور علاقه دارید یا لباس کلد شولدر مجلسی می‌خواهید، این لباس مخصوص شماست. در طراحی آن برای برش شانه آن فقط بخش سرشانه را حذف کرده‌اند. خود گیپور قرمز است و زیر آن از آستر مشکی استفاده کرده‌اند تا باوقارتر باشد. برای مهمانی‌های خاص مانند جشن عقد و نامزدی (نه به‌عنوان عروس) مناسب خواهد بود.

جنس پارچه پیشنهادی: گیپور

گشادی لباس: متناسب با اندام

مناسب برای موقعیت: مهمانی‌ها و جشن‌های کمی رسمی

بهترین برای فرم بدن: همه اندام‌ها

۳۴. پیراهن کلد شولدر چسبان

آستین کلد شولدر چیست؟ - پیراهن چسبان کلد شولدر

این پیراهن برای خانم‌های جدی و بالغ مناسب‌تر است. برش سرشانه آن کوچک است و باعث می‌شود لباس رسمی‌تر به نظر برسد. چسبان‌بودن لباس می‌تواند قدتان را کشیده نشان دهد. یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی که می‌توانید با این لباس ست کنید، یک چوکر با آویز و گوشواره‌های حلقه‌ای متوسط یا بزرگ است. برای کامل‌کردن ظاهرتان فقط به یک جفت نیم‌بوت گلادیاتوری مشکی نیاز دارید و بس.

جنس پارچه پیشنهادی: کشی و محکم

گشادی لباس: کاملا چسبان

مناسب برای موقعیت: رسمی

بهترین برای فرم بدن: ساعت شنی

۳۵. لباس عروس کلد شولدر

آستین کلد شولدر چیست؟ - لباس عروس

یکی از کاربردهای رایج آستین کلد شولدر در لباس عروس است. این آستین مدل زیبایی دارد که به عروس وقار و جذابیت فوق‌العاده‌ای در بهترین روز زندگی‌اش می‌بخشد. در این مدل، لباس عروس یک ساتن سفید دکلته است که روی آن تور با آستین کلد شولدر کشیده شده است. مدل بسیار ساده و شیک برای خانم‌هایی که دوست ندارند مدل‌های بلند و پرنسسی برای روز عروسی بپوشند.

جنس پارچه پیشنهادی: ساتن و تور

گشادی لباس: متناسب اندام

مناسب برای موقعیت: عروسی

بهترین برای فرم بدن: همه فرم‌ها

اگر این مدل لباس خیلی ساده است، می‌توانید این لباس عروس را هم ببینید. این لباس عروس در اصل حلقه‌ای است، اما با حریر برای آن آستین کلد شولدر درست کرده‌اند که جذابیت خاصی دارد. این مدل بیشتر برای خانم‌هایی مناسب است که اندام متناسب‌تر و لاغرتری دارند. خانم‌های دارای اندام مثلث وارون بهتر است از این طرح صرف‌نظر کنند:

آستین کلد شولدر چیست؟ - مدل دوم لباس عروس کلد شولدر

۳۶. لباس مجلسی کلد شولدر توری

آستین کلد شولدر چیست؟ - گیپور میدی

این مدل لباس مجلسی کلد شولدر توری آستین‌بلند میدی را ببینید. رنگ سبزآبی جذابی دارد و برای مراسم رسمی کاملا مناسب است. ترجیحا از اکسسوری‌های کمی استفاده کنید و رنگ کفش یا کلاچ را متناسب با لباس یا از رنگی خنثا نظیر کرم یا بژ انتخاب کنید. مشکی هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر اندام ساعت شنی یا مثلث وارونه دارید این مدل برایتان مناسب‌تر است. اگر سیبی هستید یا گلابی، سعی کنید با یک کمربند باریک به کمرتان شکل دهید.

جنس پارچه پیشنهادی: ساتن و تور

گشادی لباس: متناسب اندام

مناسب برای موقعیت: عروسی‌ها و مجالس رسمی

بهترین برای فرم بدن: همه فرم‌ها با کمی تغییر می‌توانند از آن استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مطلب درباره آستین کلد شولدر و مدل‌های مختلف آن صحبت کردیم. درباره تفاوت آن با یقه آف شولدر گفتیم و اینکه هرکدام از آنها برای کدام فرم بدن مناسب هستند. همان‌طور که دیدیم، لباس‌های کلد شولدر دخترانه و زنانه در دنیای مد همیشه شیک و جاودانه باقی مانده‌اند. طرح‌ها و الگوهای این لباس واقعا بی‌پایان هستند. کافی است آنها را امتحان کنید و جذابیتشان را ببینید.

نظرتان درباره آستین کلد شولدر چیست؟ اگر ازقبل از آن استفاده می‌کردید یا قصد دارید مدل جدیدی از آن را به کمد لباستان اضافه کنید، کدام مدل را ترجیح می‌دهید؟ دلایل انتخابتان را در دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish