خوب، اولین وسیله مورد نیاز برای یک طراح مداد است که در انواع گوناگون در بازار موجود است. طراح باید با توجه به کاربرد مداد مورد نظر و نیاز خود اقدام به انتخاب و خرید کند. مداد‌های گرافیتی بسیار مناسب‌تر از مداد هایی با مغز ذغال برای مبتدیان هستند.

مداد‌های گرافیتی طراحی در چهارنوع کلی B ،HB ،F ،H  موجود هستند که از نظر نرمی و ضخامت با هم متفاوتند.

مداد های B: مداد های نرم و پررنگتری نسبت به سای مداد ها هستند که از سایز 1 تا 9 طبقه بندی میشوند. مداد طراحی 2B از پرکاربرد ترین مدادهاست که هم برای طراحی خطوط ظریف بکار میرود و هم برای ایجاد خطوط پر رنگ مناسب است.

مداد های HB: یا مداد های معمولی که در همه جا پیدا میشوند و اگر به بدنه مدادها توجه کنید اکثرا دو حرف HB روی آن‌ها به چشم میخورد. این مدادها زبری متوسط داشته و در اکثر طراحی‌ها کاربرد دارد.

مداد F: مدادی است که از نظر اندازه و نرمی مابین مداد طراحی HB و 2H قرار می‌گیرد.

مداد های H: مدادهایی با نوک نازکتر از سایر مداد‌ها که نوک آن نسبتا کمرنگ مینویسد و هنگام کار با آن زبری وخشکیش کاملا حس میشود. مشخصه اصلی این مدادها حرف H است، که روی بدنه مداد درج شده است و مانند مداد‌های B با شماره های 1 تا 9 درجه بندی میشود. به صورت کلی مدادهای سخت برای نقشه کشی مورد استفاده قرار میگیرند و مداد های نرم برای طراحی و اسکیس مورد استفاده کاربرد دارند و طراحان معمولا مداد های 4H تا 6B را برای کارشان مطلوبتر میدانند.

تعدادی از برترین برندهای تولید کننده مدادهای طراحی هم Ozark ،Palomino ،Ticonderoga Tombow ،Staedtler، Columbia ،FaberCastell هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish