شاید شما هم استایل‌هایی را دیده باشید که اینفلوئنسرهای معروف و سلبریتی‌ها در مراسم‌های مختلفی به صورت یک ظاهر تک رنگ یا با طیف‌های مختلف یک رنگ حاضر شده‌اند. اگر این استایل برای شما هم جالب بوده است و نسبت به آن کنجکاو شده‌اید، اینجا باید به شما بگوییم که نام این استایل، مونوکروم است.
استایل مونوکروم برای زمان‌هایی که وقت کافی برای هماهنگی بین رنگ‌ها و آیتم‌های مختلف کمد لباستان را ندارید ولی برای مراسم یا موقعیت مهمی باید حاضر شوید و در عین حال دوست دارید که شیک و رسمی باشید، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.
اگر دوست دارید که با مفهوم و ویژگی‌های کلی استایل مونوکروم آشنا شوید و با چند ایده ‌و تصویر، به شما برای ساخت استایل مونوکروم زنانه و مردانه کمک کنیم، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

استایل مونوکروم (Monochrome style) چیست؟

استایل مونوکروم ( Monochrome) که به معنای تک رنگ است به استایلی گفته می‌شود که تنها از یک رنگ در لباس‌هایتان می‌توانید استفاده کنید. البته به این معنا نیست که خلاقیت و تنوع در این استایل جایی ندارد، بلکه شما می‌توانید از طیف‌های مختلف یک رنگ با هم استفاده کنید و استایل مونوکروم مورد نظر خود را بسازید. استایل مونوکروم برای تمامی فصل‌ها کاربرد دارد و بسته به موقعیت‌های مختلف و انتخاب رنگ مناسب، می‌توانید از آن استفاده کنید. در این استایل شما می‌توانید از رنگ‌های دلخواه خود به راحتی استفاده کنید و دیگر نگران این که رنگ مورد نظر شما با چه رنگ‌های دیگری هم‌نشین می‌شود، نباشید و تقریبا می‌توان گفت یکی از دلایل و ویژگی‌هایی که باعث پر‌طرفدار بودن این استایل می‌شود، همین نکته است.
به غیر از نکته‌ای که گفتیم این استایل 2 ویژگی‌ مثبت دیگری نیز دارد؛ مانند:
– یکی از استایل‌های مناسب محل کار است.
– به بیشتر دیده شدن اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کنید، کمک می‌کند.
اگر تا اینجا با مفهوم و ویژگی‌های مثبت استایل مونوکروم آشنا شدید در ادامه با ما همراه باشید تا با نکته‌ها و ایده‌های کاربردی برای ساختن یک استایل مونوکروم بی نقص ، شما را راهنمایی کنیم.

ایده‌هایی برای ساخت استایل مونوکروم زنانه و دخترانه

– برای داشتن یک استایل مونوکروم زنانه و دخترانه‌ از کاربرد رنگ‌های خنثی و کلاسیک غافل نشوید

رنگ‌های کلاسیکی مانند سفید، مشکی، کرم، قهوه‌ای و… همیشه برای هر زمان و موقعیتی مناسب هستند. شاید برای شما هم پیش آمده که گاهی از این سوال که حالا چه رنگی بپوشم؟ کلافه شده‌اید. در چنین لحظاتی پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ‌های کلاسیک و حنثی است.
از طرفی اگر از علاقه‌مندان سبک مینیمالیسم هستید و دوست دارید که استایل مونوکروم بخشی از هویت شما باشد، تلفیق این استایل تک رنگ به همراه رنگ‌های کلاسیک، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در ادامه با چند نمونه برای ایده گرفتن در ساخت استایل مونوکروم مشکی، سفید و کرم به شما کمک خواهیم کرد.

– استایل مونوکروم مشکی

مشکی یکی از رنگ‌هایی است که چه برای موقعیت‌های رسمی و چه غیر رسمی همیشه قابل استفاده است و یکی از گزینه‌های اول علاقه‌مندان این رنگ است. با نگاه کردن به تصاویر زیر می‌توانید ایده‌هایی برای ساخت یک استایل مونوکروم زنانه و دخترانه‌ی مشکی بگیرید.

استایل مونوکروم مشکی
مانتو تک رنگ- مجله کمد

– استایل مونوکروم سفید

سفید به عنوان یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های کلاسیک است که طرفداران زیادی مانند رنگ مشکی دارد. اگر همیشه در استایل‌هایتان باید اثری از رنگ سفید باشد و همچنین از رنگ‌های محبوبتان است؛ چطور است برای یک بار هم که شده استایل مونوکروم سفید را امتحان کنید. شاید همین استایل مونوکروم به یکی از استایل‌های محبوبتان تبدیل شود.
تصاویری که در ادامه می‌بینید نمونه‌هایی از استایل مونوکروم سفید هستند.

استایل مونوکروم سفید زنانه
استایل مونوکروم زنانه

– استایل مونوکروم کرم

اگر از طرفداران رنگ‌های کلاسیک هستید و از استفاده‌ی مداوم رنگ‌های مشکی و سفید خسته شده‌اید، رنگ کرم می‌تواند جایگزین خوبی برای شما باشد و استایل مونوکروم کرم قطعا گزینه‌ی مناسبی برای شما است.2 تصویر زیر جهت گرفتن ایده برای داشتن یک استایل مونوکروم کرم به شما کمک می‌کنند.

استایل مونوکروم کرم زنانه- مجله کمد
استایل تک رنگ کرم- زنانه

– استفاده از بافت‌های مختلف در استایل مونوکروم

حواستان به این نکته باشد که در استایل مونوکروم استفاده از یک رنگ و یا طیف‌های مختلف یک رنگ، محدودتان نمی‌کند و دست شما را در استفاده از بافت‌ها و جنس‌های مختلف پارچه باز می‌گذارد. شما می‌توانید در استایل مونوکروم زنانه و دخترانه‌ی خود برای ایجاد جذابیت‌های بصری و پویاتر شدن ظاهرتان از پارچه‌های مختلفی مانند چرم، بافت، جین، کتان، پشمی با یکدیگر و بر طبق سلیقته‌تان استفاده کنید.

بافت مونوکروم آبی- زنانه
بافت زنانه تک رنگ- مجله کمد

– استفاده از طرح‌های متنوع پارچه ها را فراموش نکنید

علاوه بر استفاده از بافت‌های گوناگون پارچه، استفاده از طرح‌ها‌ی‌متنوع و چاپ‌های روی پارچه‌ها مانند چهارخانه، راه راه و…کمک بزرگی به استایل مونوکروم شما در دور شدن از یکنواختی رنگ‌ها می‌کند.

استایل مونوکروم- پارچه طرح دار
پارچه طرح دار در استایل تک رنگ

چند ایده برای ساخت استایل مونوکروم مردانه

در استایل مونوکروم مردانه همانند استایل مونوکروم زنانه نکاتی مشترکی وجود دارد مانند:
رعایت استفاده از تنها یک رنگ یا طیف‌های مختلف یک رنگ
استفاده از بافت‌ها و طرح‌های پارچه‌‌ای مختلف
استفاده از رنگ های کلاسیک مانند مشکی، سفید و کرم

نکته‌ای که وجود دارد این است که شما در انتخاب رنگ‌های استایل مونوکرومتان نباید خودتان را محدود کنید و به راحتی می‌توانید از رنگ‌های دلخواهتان اسفاده کنید؛ ولی اگر برای دفعات اول به چند ایده برای ساخت استایل مونوکروم مردانه نیاز دارید، استفاده از رنگ‌های زیر را به همراه چند تصویر برای ایده گرفتن، به شما پیشنهاد می‌دهیم.


– رنگ سفید و مشکی

استایل مونوکروم سفید مردانه
استایل تک رنگ مردانه مشکی


– رنگ طوسی

استایل طوسی مردانه- مونوکروم
لباس تک رنگ طوسی در استایل مردانه

– رنگ آبی

استایل مردانه آبی- مونوکروم
لباس تک رنگ مردانه- استایل مونوکروم


– رنگ بژ

رنگ بژ در استایل مونوکروم آقایان- مجله کمد
کت و شلوار بژ مردانه-استایل تک رنگ

تا اینجا به ویژگی‌های مهمی که در ساخت استایل‌های مونوکروم مردانه و زنانه‌ای که به شما کمک می‌کنند، اشاره کردیم. نکته‌ی مهم دیگر این است که جدا از لباس‌ها، اکسسوری‌ها هم می‌توانند به تکمیل استایل مونوکروم شما کمک کنند. چه طور است در ادامه چند ایده برای استفاده از اکسسوری‌ها در استایل مونوکروم ببینید.

اکسسوری‌ های مونوکروم

اکسسوری‌ها همیشه می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای تکمیل لوک نهایی(ظاهر کلی و استایل نهایی) شما باشند. از کمربند، کیف، کلاه، ساعت و کفش‌های مطابق با رنگ استفاده شده در استایلتان ، برای تکمیل یک استایل مونوکروم استفاده کنید. البته همچنان دست شما برای استفاده از خلاقیتتان باز است و می‌توانید به جز استفاده از رنگ‌های مشابه استایل تک رنگتان، از رنگ‌های مکمل آن رنگ که با کمک دایره‌ی رنگ می‌توانید تضاد مناسبی را برای ایجاد جذابیت‌های ظاهری بیشتر، استفاده کنید. هر چند این مورد مقداری از ویژگی‌ مهم استایل مونوکروم یعنی تک رنگ بودن فاصله می‌گیرد.
به تصاویر زیر برای ایده گرفتن از نحوه‌ی استفاده‌ی‌ اکسسوری‌ها در استایل مونوکروم، توجه کنید.

کیف در استایل مونوکروم-مجله اینترنتی کمد
اکسسوری در استایل زنانه مونوکروم

اگر یادتان باشد در ابتدای مقاله گفتیم که استایل مونوکروم برای هر فصلی می‌تواند مناسب باشد و شما برحسب نیاز هر فصل با اضافه کردن آیتم‌هایی می توانید یک استایل مونوکروم مناسب را بسازید.
در تصویرهای زیر نمونه‌هایی را برای استایل‌های مونوکروم پاییزی، زمستانی و تابستانی برای شما در نظر گرفتیم.

استایل مونوکروم تابستانه

با آمدن فصل‌های بهار و تابستان معمولا رنگ‌هایی مانند قرمز، صورتی، بنفش، رنگ‌های پاستلی و… بسیار پر کاربرد می‌شوند.
تصاویر زیر برای ایده گرفتن در ساخت استایل مونوکروم تابستانه با استفاده از رنگ‌های گفته شده، به شما کمک می‌کنند.

استایل تک رنگ در استایل تابستانی

استایل مونوکروم پاییزی و زمستانی

رنگ‌های قهوه‌ای، نارنجی و زرد معمولا ما را به یاد فصل‌های پاییز و زمستان می‌اندازند. شما می‌توانید مانند تصاویر زیر برای پاییز و زمستان امسال از این رنگ‌ها برای استایل‌های مونوکروم پاییزی و زمستانی استفاده کنید.
اگر علاقه‌مند هستید که استایل مونوکروم پاییزیتان را بر اساس رنگهای ترند پاییز و زمستان امسال بسازید، به مقاله‌ دیگر ما با عنوان رنگ‌های ترند پاییز و زمستان 2023/2024 سر بزنید.

استایل پاییزی با لباس های مونوکروم
استایل مونوکروم- لباس های تک رنگ پاییزی

استایل مونوکروم برای چه افرادی مناسب است؟

و در نکته‌ی آخر این مقاله لازم است اشاره کنیم که اگر استایل مونوکروم از استایل‌های محبوب‌ شما نیز است و از طرفی دوست دارید که بتوانید به بهترین شکل و باتوجه به فرم بدنتان این استایل را برای خود بسازید؛ می‌توانید به 2 نکته‌ی زیر توجه کنید.
اگر دوست دارید که در استایلتان قد شما بلندتر نشان داده شود، استایل مونوکروم قد شما را بلندتر از حالت عادیتان نشان می‌دهد.
اگر قسمت‌هایی از بدنتان پرتر است شما می توانید از تناژهای تیره و در قسمت‌های دیگر از تناژهای روشن یک رنگ استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله ابتدا با مفهوم استایل مونوکروم آشنا شدید و سپس با چند ایده برای داشتن استایل مونوکروم زنانه و مردانه، اکسسوری ‌های مونوکروم، رنگ‌های مناسب برای استایل مونوکروم پاییزی و تابستانه شما را راهنمایی کردیم.
اگر بعد از خواندن این مقاله به این استایل علاقه‌مند شدید، ابتدا سری به کمد لباس‌هایتان بزنید و بعد دوباره با نگاه کردن به تصاویری که برای شما فراهم کردیم، استایل مونوکروم مناسب خود را بسازید.
همچنین دوست داریم تا نظر شخصی شما را درباره‌ی این استایل بدانیم. آیا در پاییز و زمستان امسال به سراغ این استایل می‌روید؟

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish