این کیف دستی میکروسکوپی مارک Louis Vuitton دیروز در آمریکا به قیمت ۳ میلیارد تومان فروخته شد!

کوچک‌تر از دانه نمک؛ کیف میکروسکوپی «لویی ویتون» با قیمتی حدود ۶۴ هزار دلار فروخته شد

گروه هنری MSCHF در بروکلین، کیف دستی «لویی ویتون» را در ابعاد میکروسکوپی که از سوراخ سوزن هم رد می‌شود، طراحی کردند.

 استودیو طراحی «ام اس سی اچ اف» (MSCHF)، که هر کدام از محصولات جدیدش در فضای مجازی حسابی گل می کند، از تولید کیف دستی ای خبر داد که برای دیدن آن به ذره بین نیاز دارید!

گروه هنری MSCHF از یک کیف دستی کوچک لویی ویتون که “کوچکتر از یک دانه نمک” است، به عنوان نقدی بر مد لوکس رونمایی کرده است.

این مدل کیسه ای شکل که توسط گروه به عنوان “کلمه نهایی در کوچک سازی کیسه” توصیف می شود، 657 میکرومتر ارتفاع و 700 میکرومتر طول دارد.

این کیف دستی میکروسکوپی که از رزین فتوپلیمر سبز رنگ نئون ساخته شده است، با استفاده از فناوری که معمولاً برای ساخت سازه‌های بیوتکنولوژی استفاده می‌شود، به صورت سه بعدی چاپ شد.

کلیات کیف اگرچه با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است، اما جزئیات کیف فقط از طریق میکروسکوپ قابل مشاهده است. مدل کوچک دارای دسته و لوگوی لویی ویتون است و با الگوی مونوگرام این برند پوشانده شده است.

MSCHF گفت: “کیف های دستی بزرگ، کیف های دستی معمولی و کیف های دستی کوچک وجود دارد.”

کیف دستی میکروسکوپی MSCHF که کوچکتر از یک دانه نمک است، از طریق یک فرآیند استریولیتوگرافی که معمولاً برای ساخت ساختارهای مکانیکی کوچک بیوتکنولوژی استفاده می شود، ساخته می شود.

MSCHF این کیف را به عنوان نظری در مورد صنعت مد لوکس و عملکرد کیف های کوچک ایجاد کرد.

این مجموعه می‌گوید: «از آنجایی که یک شی که یک بار کارکرده است، مانند کیف دستی کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود، وضعیت شیء آن به طور پیوسته انتزاعی‌تر می‌شود تا زمانی که صرفاً یک نشانگر برند باشد.

در ادامه این مقاله آمده است: «کیف‌های دستی چرمی کوچک قبلی هنوز برای حمل آن‌ها به یک دست نیاز داشتند – این کیف‌ها ناکارآمد می‌شوند و برای «پوشنده» آن‌ها ناراحتی ایجاد می‌کنند.

“کیف دستی میکروسکوپی این را به نتیجه منطقی کامل خود می رساند. این شی به اکسسوری تبدیل می شود، تمام عملکرد فرضی آن تبخیر می شود؛ برای اشیاء لوکس، قابلیت استفاده سهم فرشتگان است.”

این کیف قرار است در پاریس در داخل یک محفظه ژل مهر و موم شده قرار داده شده در زیر میکروسکوپ به همراه تصویری از آن بر روی صفحه نمایش قبل از فروش آنلاین در حراج Just Priends در پایان این ماه به نمایش گذاشته شود.

حراج Just Phriends بخشی از Joopiter است که توسط نوازنده و تهیه کننده موسیقی آمریکایی، فارل ویلیامز – که اخیراً رئیس بخش لباس مردانه در Louis Vuitton شده است – سال گذشته راه اندازی شد.

یک کیف دستی مینیاتوری که در نوک انگشت دست جا می‌شود در یک حراج آنلاین به قیمت بیش از ۶۳ هزار دلار فروخته شد.

این کیف سبز مایل به زرد فلورسنت، که به سختی برای چشم انسان قابل مشاهده است، بر اساس طرح محبوبی از شرکت کالای لوکس «لویی ویتون» ساخته شده و کار یک مجموعه هنری در بروکلین نیویورک است.

گروه سازنده، این اثر را با ابعاد تنها ۶۵۷ در ۲۲۲ در ۷۰۰ میکرون یک «کیف دستی میکروسکوپی» خوانده و گفته این کیف «از یک دانه نمک کوچک‌تر و به اندازه‌ای باریک است که می‌تواند از سوراخ سوزن عبور ‌کند».

این وسیله با استفاده از روش «پلیمریزاسیون دو فوتونی» ساخته شده است، یک فناوری ساخت وسایل که برای چاپ سه‌بعدی قطعات پلاستیکی در مقیاس میکرو استفاده می‌شود.

این محصول در کنار یک میکروسکوپ مجهز به نمایشگر دیجیتالی فروخته شد که از طریق آن می‌توان کیف را مشاهده کرد. خانه حراج آنلاین متعلق به موسیقیدان آمریکایی فارل ویلیامز این کیف را به معرض فروش گذاشته بود.

گروه هنری «ام‌اس‌سی‌اچ‌اف» (MSCHF) که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده است پیشتر به خاطر پروژه‌های هنری خود که غالبا مضمون تمسخر یا انتقاد از نام‌های تجاری معروف را دارد، در دنیای هنر شناخته شده است.

این گروه گفته است که علاقه صنعت مد به کیف‌های کوچک باعث شده که آنها «به طور پیوسته انتزاعی‌تر» شوند تا جایی که این وسیله کاربردی «صرفاً به یک نشان تجاری تبدیل شود».

در بیانیه این گروه آمده است: «کیف‌های دستی چرمی کوچک برای حمل شدن به دست نیاز داشتند، چیزی که حالا رفته رفته با طراحی‌های جدید به یک اسباب مزاحم تبدیل شده است. کیف دستی میکروسکوپی این ایده را به غایت خود می‌رساند؛ یک وسیله کاربردی به جواهر تزئینی تبدیل می‌شود و تمام عملکرد فرضی آن دود می‌شود و از بین می‌رود.»

قبل از این، یک پروژه هنری این گروه به نام «کفش‌های شیطان» خبرساز شده بود. در این طرح ۶۶۶ جفت کفش کتانی نایکی، به نشانه نماد شیطان، همراه با قطرات خون واقعی انسان در کف آن‌ها تولید شده بود. نایکی از این گروه شکایت کرد، هر چند در نهایت این اختلاف خارج از دادگاه حل و فصل شد.

در سال ۲۰۲۱ نیز این گروه چهار کیف دستی لوکس «برکین» را پاره کرد تا با آن‌ها صندل بسازد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish