بستنی‌های شیک، لباس های  دست‌ساز همیشه مد روز هستند ، این موضوعات در سالیان اخیر برای چینی ها محبوب تر شده است زیرا چینی‌ها عشق خود را به تجمل کاهش می‌دهند

مصرف کنندگان چینی معمولاً به خاطر هزینه های گزاف برای کیف های دستی، لباس ها و لوازم جانبی گران قیمت که برندهای لوکس غربی به آنها ارائه می کنند ، شناخته می شوند.

با این حال، امسال، بادهای ناخوشایند اقتصادی بسیاری از میل آنها را به ولخرجی از بین برده است و این تجملات کوچکتر در زندگی آنها جای خود را به موضوعات متفاوت تری داده است ، غذاها و نوشیدنی‌های دست‌ساز و همچنین وسایل مدرن است که توجه آنها را بیشتر جلب کرده است.

برندهایی که در این روند رشد کرده اند عبارتند از Kweichow Moutai، که بیشتر به خاطر بطری های 300 دلاری بایجیو، روح چینی را تسخیر کرده است و برایشان در ضیافت ها محبوب شده است. در ماه مه بستنی دم کرده بایجیو را با قیمت 10 دلار در هر فنجان عرضه کرد که در روز اول 2.5 میلیون یوان (350000 دلار) فروش داشت.

Budweiser Brewing Asia-Pacific در فهرست هنگ کنگ، واحدی از Anheuser-Busch InBev، خاطرنشان می کند که آبجو ممتاز و دست ساز و همچنین جعبه های هدیه بسته بندی شده ویژه آبجو با قیمت صدها دلار به طور غیرمنتظره ای فروش خوبی دارند.

داده‌های غول تجارت الکترونیک نشان می‌دهد که فروش وسایل بازی و دستگاه‌های خانگی، سر دوش‌های کم مصرف، مسواک‌های هوشمند و چاپگرها، در طول جشنواره خرید اواسط سال 2022 چهار برابر میزان سال گذشته افزایش یافت.

مارک تانر، موسس آژانس بازاریابی China Skinny، گفت: مصرف کنندگان چینی “خود را با این چیزهای کوچک لوس می کنند چون  آنها عاشق چیزی جدید هستند.”

تغییر در گرایش مصرف‌کنندگان، تغییری که باعث شده است برخی از بخش‌های جمعیت بسیار مقتصد باشند، در بحبوحه تیرگی اقتصادی بسیار رخ داده است.

سیاست این کشور در برابر کووید صفر و قرنطینه‌های مکرر ناشی از آن، فعالیت‌های تجاری و خروجی‌های عادی هزینه‌هایی مانند گردشگری را متوقف کرده اند . بخش املاک نیز در بحران است، در حالی که صنایع فنی و خصوصی به شدت پس از سرکوب‌های نظارتی، استخدام را مهار کرده‌اند که به افزایش بیکاری جوانان کمک می‌کند.

اقتصاد در سه ماهه دوم به سختی از انقباض فرار کرد و خرده‌فروشی در ژانویه تا آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.5 درصد رشد کرد که با رشد 8 تا 9 درصدی سال‌های اخیر فاصله زیادی دارد.

به ویژه برندهای لوکس غربی آسیب می بینند. Burberry Group و شرکت فرانسوی Kering که برندهایی مانند Gucci و Yves Saint Laurent را در خود جای داده است، هر دو 35 درصد کاهش سالانه فروش در چین را در سه ماهه آوریل تا ژوئن گزارش کردند….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish