به گفته دیلویت، بازار ساعت های دست دوم تا سال 2030 می تواند 35 میلیارد فرانک خواهد رسید

بر اساس مطالعه شرکت مشاوره Deloitte که روز پنجشنبه منتشر شد، بازار ساعت های دست دوم که به لطف مصرف کنندگان Millennial و Gen Z به طور پیوسته در حال رشد است، می تواند تا سال 2030 به ارزش 35 میلیارد CHF (36 میلیارد یورو) برسد.

طبق مطالعه Deloitte در مورد چشم انداز ساعت سازی سوئیس، گفته می شود ارزش بازار ساعت های دست دوم در حال حاضر حدود 20 میلیارد فرانک است و تا سال 2030 می تواند بیش از نیمی از بازار ساعت های جدید ارزش داشته باشد.

کارینه سگدی، مسئول بخش مصرف‌کننده، مد و لوکس در Deloitte سوئیس، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «پتانسیل رشد بازار دست دوم بسیار زیاد است.

دلیل اصلی خرید ساعت های دست دوم این واقعیت است که قیمت آنها نسبت به ساعت های نو پایین تر است، اما همچنین میل به پیدا کردن مدل هایی است که دیگر تولید نمی شوند. لیست‌های انتظار طولانی‌تر و طولانی‌تر برای مدل‌های جدید در محبوب‌ترین برندها، مانند رولکس و پتک فیلیپ، مصرف‌کنندگان را مجبور می‌کند تا مدل‌های قدیمی‌تر را در نظر بگیرند.

بازار دست دوم، که قبلا متعلق به مجموعه‌داران و خانه‌های حراج بود، اکنون مورد توجه نسل جدیدی از مصرف‌کنندگان است، زیرا وب‌سایت‌های فروش ساعت‌های معتبر در حال رونق هستند.

در میان Millennials (افرادی که بین سال‌های 1980 تا پایان دهه 1990 متولد شده‌اند)، 48 درصد از علاقه‌مندان به ساعت گفته‌اند که احتمالاً در دوازده ماه آینده یک مدل از قبل متعلق به آنها را خریداری خواهند کرد.

بر اساس مطالعه Deloitte، سهم مصرف کنندگان Gen Z )متولدین بین سال های 1997 تا 2012) به 37٪ و در بین افرادی که به شدت رشد می کنند به 12٪ کاهش می یابد. این مطالعه به صورت آنلاین با 5579 نفر در سوئیس و 10 کشور عمده صادرات ساعت سوئیسی انجام شد.

بن کلایمر، بنیانگذار وب‌سایت هودینکی، در این مطالعه گفت: «مصرف‌کنندگان ما با کسانی که به‌عنوان خریداران ساعت‌های کلاسیک در نظر می‌گیریم بسیار متفاوت هستند.

او افزود: «آنها بسیار جوان‌تر هستند، ساعت‌ها را بسیار بیشتر می‌خرند و می‌فروشند، به ساعت‌های پیش‌مالک علاقه دارند» و به دنبال دارایی‌هایی هستند که «ارزش را حفظ می‌کنند یا به دست می‌آورند».

تولیدکنندگان ساعت های لوکس نیز به این روند رشد چشمگیر نگاه می کنند. از مدیران صنعت ساعت که برای این مطالعه مصاحبه کردند، 70٪ گفتند که ساعت های دست دوم تأثیر مثبتی بر شهرت برند آنها دارند.

بر اساس این مطالعه، رشد بازار متعلق به قبل توسط برندهایی تقویت می‌شود که یا با سایت‌های معتبر فروش مدل‌های تایید شده همکاری می‌کنند، یا کانال‌های e-tail خود را در گوشه‌ای از بازار راه‌اندازی می‌کنند.

در سال 2018، Richemont، گروه غول پیکر لوکس که صاحب کارتیه، پیاژه، IWC و Jaeger-LeCoultre است، با خرید سایت انگلیسی watchfinder.co.uk وارد بازار دست دوم شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish