شاید شما هم مثل بسیاری از خانم‌های اورسایز تصور می‌کنید پیداکردن پیراهنی که برایتان مناسب باشد سخت است. درحالی‌که با دانستن اصول استایل‌کردن لباس‌های سایز بزرگ، می‌توانید ظاهری را که طبیعت به شما بخشیده است به بهترین شکل بیارایید. برای اینکه بدانید بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز کدام‌اند، با ما همراه باشید.

ابتدا شکل بدن خود را بشناسید

قبل از هرچیز باید شکل بدن خود را بسنجید. معمولا شکل‌های بدن به شش دسته سیبی، گلابی، مثلث وارون، مستطیلی، بیضی، ساعت‌شنی یا مثلثی تقسیم می‌شوند. ساعت‌شنی تنها اندامی است که محدودیتی برای لباس‌پوشیدن ندارد. البته اگر ساعت شنی هم نیستید این به آن معنا نیست که محدودیتی در پوشیدن دارید. فقط اگر با توجه به فرم اندامتان اصولی را رعایت کنید، لباس در تنتان زیباتر است.

بنابر آنچه گفته شد بهتر است بقیه اندام‌ها با انتخاب سیلوئت مناسب، خودشان را به ساعت شنی نزدیک کنند. یعنی اگر سیب‌شکل هستید، باید با لباس‌های مناسب کمرتان را مشخص کنید یا اگر گلابی‌شکل هستید، باید با لباس‌هایی مانند آف شولدر، بخش بالا و پایین تنه را متعادل کنید.

انتخاب بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز

وقتی از لباس‌های اورسایز صحبت می‌کنیم، طیف گسترده‌ای از سیلوئت‌ها هستند که می‌توانند مناسب باشند. برخلاف چیزی که همه تصور می‌کنند، مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز کم نیست. هریک از این سیلوئت‌ها می‌توانند توجه افراد را به ویژگی‌های خاص شما جلب کنند، بدون اینکه روی اشکالات اندامی تأکید داشته باشند. حتی می‌توانند آنها را پنهان کنند. بنابراین بسیار مهم است که بدانید باتوجه‌به شکل اندام شما، کدام انحناها در اندام‌تان باید مشخص شوند. بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز عبارت‌اند از:

۱. پیراهن‌های ای‌لاین

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - پیراهن ای لاین

یکی از بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز پیراهن‌های ای‌لاین (A-line) هستند. این پیراهن‌ها سیلوئتی مشابه حرف A انگلیسی دارند و می‌توانند شکل ساعت‌شنی به بدن بدهند. پیراهن‌های ای‌لاین از قسمت کمر به‌سمت پایین‌تنه، مثلثی شکل می‌شوند. این استایل برای خانم‌هایی با هر شکل بدنی جذاب است، اما به‌ویژه برای خانم‌های سایز بزرگ خیلی بهتر است.

یادتان باشد پارچه پیراهن شما باید از پارچه‌های محکم‌تر نظیر پنبه، ابریشم مصنوعی، جین و پلی‌استر باشند؛ زیرا پارچه‌های شل و نرم مانند ابریشم و ساتن یا ریون به بدن می‌چسبند و ممکن است چربی‌های اضافی اندامتان را نمایان کنند. پارچه‌های محکم شکل لباس را حفظ می‌کنند و بخش‌هایی را که لازم است، می‌پوشانند.

چند مدل پیراهن ای‌لاین دیگر:

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
مدل ای‌لاین که با مدل چپ‌وراستی ترکیب شده است. طرح گل‌های ریز کاملا مناسب خانم‌های اورسایز است.
بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
این مدل با رنگ تیره و گشادی آستین‌ها در قسمت بالای آرنج، بین بالاتنه و باسن تعادل برقرار کرده است.

۲. پیراهن مدل امپایر

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - پیراهن امپایر

طرح لباس‌های مدل امپایر طوری است که کمرشان بالاتر از خط کمر طبیعی یعنی در زیر سینه قرار می‌گیرد. بازهم همه افراد با هر فرم اندام می‌توانند این لباس را بپوشند، ولی خانم‌های اورسایز بیشتر از دیگران می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند.

پیراهن امپایر توجهات را به قسمت بالایی بدن جلب می‌کند و به‌زیبایی زیر نیم‌تنه قرار می‌گیرد. از نیم‌تنه به بعد، نوع گشادی پیراهن طوری است که به‌خوبی می‌تواند بزرگی ناحیه شکم را پنهان کند. اگر اندامی بیضی‌شکل دارید، کمرتان را مشخص می‌کند؛ اگر مستطیلی هستید، انحنای بیشتری به بدن می‌دهد و اگر مثلثی هستید، بالا و پایین تنه را متعادل می‌کند.

پیراهن امپایر می‌تواند طول‌های مختلفی داشته باشد. برای مثال، ممکن است به‌اندازه یک تونیک کوتاه باشد، میدی یا ماکسی باشد یا حتی دنباله‌ای بلند داشته باشد که روی زمین بریزد. هرمدل از آن را می‌توانید در موقعیت‌های مختلف بپوشید و شیک و زیبا به نظر برسید. این لباس بسیار راحت است و پوشیدن آن شما را خسته نمی‌کند.

چند مدل پیراهن امپایر دیگر:

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
مدل امپایر با رنگ تیره درترکیب با مدل چپ‌وراستی، برای خانم‌های اورسایز مناسب است.
بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
مدل امپایر که دامن پرپشت آن تعادل بین بالاتنه و پایین‌تنه را برقرار کرده و بزرگی باسن را پوشانده است. گل‌های ریز، طرح مناسب برای خانم‌های اورسایز است.

۳. پیراهن‌های مدل پپلوم

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - مدل پپلوم

این سبک پیراهن در قسمت کمر دارای درز است و درست بعد از درز لباس گشاد می‌شود؛ طوری که انگار یک دامن کوتاه به آن متصل است. این مدل پیراهن را پپلوم می‌نامند.

پیراهن پپلوم برای ایجاد شکل منحنی و سیلوئت ساعت‌شنی عالی عمل می‌کند. درست است که این پیراهن در قسمت بالاتنه کاملا اندامی است، اما با یک درز به یک رافل که بلندی آن به باسن کوچک یا کمی پایین‌تر از آن می‌رسد، وصل می‌شود. بخش رافل تا حدودی گشاد است و همین نوع طراحی باعث می‌شود کمر در مقایسه با شانه و باسن باریک‌تر به نظر برسد. بنابراین، لباس‌های پپلوم برای اندام‌های مستطیلی یا بیضی مناسب هستند؛ زیرا در این اندام‌ها کمر مشخص نیست و باید برای آن انحنا تعریف کرد. اگر اورسایز هستید، این لباس می‌تواند شما را تا حد زیادی لاغرتر نشان دهد.

چند مدل پیراهن پپلوم دیگر:

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
خط درز پپلوم روی کمر، باعث می‌شود خط کمر در خانم‌های اورسایز مشخص شود.
بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
مدل پپلوم توری که با مدل امپایر ترکیب شده است. خط کمر این پپلوم کمی بالاتر در زیر سینه قرار دارد. یقه هفت برای خانم‌های اورسایز عالی است.

۴. پیراهن‌های راسته

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - پیراهن راسته

لباس‌های راسته برای خانم‌های اورسایز انتخابی راحت و بدون دردسر هستند. این لباس‌ها دور کمر ندارند و مستقیما از سرشانه تا پای دامن به‌صورت صاف پایین می‌آیند. خانم‌های اورسایزی که شانه‌هایشان هم‌اندازه کمرشان یا پهن‌تر از آن است، مانند اندام مستطیلی و سیبی، به‌خوبی می‌توانند با لباس‌های راسته بخش بدون انحنای کمرشان را بپوشانند.

چند مدل پیراهن راسته دیگر:

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
پیراهن راسته رنگی که به‌دلیل ریشه‌دوزی‌های عمودی از عرض بدن می‌کاهد.
بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
پیراهن راسته که آستین‌های آن طرح‌دار انتخاب شده و اندام را لاغرتر نشان می‌دهد.

۵. پیراهن‌های کرستی

پیراهن‌های کرستی، پیراهن‌هایی هستند که در قرن‌های هفدهم و هجدهم مد بودند. این لباس‌ها دارای پنلی هستند که تمام نیم‌تنه یا بخشی از آن را محکم دربرمی‌گیرد. برخی از مدل‌های آن دارای میله‌های پلاستیکی هستند که ساختار لباس را حفظ می‌کنند و شکل کمر را به‌صورت مشخص نشان می‌دهند. به‌دلیل این نوع طراحی، سینه‌ها بالاتر قرار می‌گیرند، کمر شکل منحنی پیدا می‌کند و روی باسن آزاد می‌ماند که شکل ساعت‌شنی ایجاد شود. معمولا پشت این پنل‌ها توری است.

۶. پیراهن‌های آف شولدر

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - مدل آف شولدر

پیراهن‌های آف شولدر پیراهن‌هایی هستند که یقه آنها به‌صورت آف شولدر است. این یقه‌ها آنقدر گشاد و عریض هستند که از سرشانه پایین می‌افتند و روی بازوها قرار می‌گیرند. بنابراین در این مدل، بخشی از بالاتنه شامل شانه‌ها و استخوان ترقوه در معرض دید است. اگر اورسایز هستید ولی شانه‌هایتان باریک‌تر از کمر و باسن شماست، این مدل پیراهن کاملا برایتان مناسب است. همچنین اگر اورسایز مستطیلی هستید، یک پیراهن آف شولدر ای‌لاین همان چیزی است که به آن نیاز دارید. برعکس، اگر از اورسایزهایی هستید که بالاتنه بزرگ‌تری دارید، یعنی سینه‌هایتان بسیار بزرگ‌تر از باسن است، اصلا به لباس‌های آف شولدر فکر نکنید.

چند مدل آف شولدر دیگر:

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
پیراهن آف شولدر که به‌زیبایی بین بالاتنه و پایین‌تنه تعادل برقرار کرده است. هرچند بهتر است گل‌های لباس تا این حد درشت نباشند، ترکیب رنگ لباس جذاب است.
بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
لباس آف شولدر راسته برای خانم‌های اورسایز مناسب است.

۷. پیراهن‌های چپ‌وراستی

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - پیراهن چپ و راستی

یکی دیگر از بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز پیراهن‌های چپ‌وراستی هستند. این پیراهن‌ها روی باسن پیچیده می‌شوند ولی روی کمر تأکید می‌کنند. یقه آنها به‌دلیل قرار گرفتن روی هم به‌شکل اریب، شکل هفت ایجاد می‌کند که چون عمودی است، به بلندترنشان‌دادن اندام شما کمک می‌کند. برای اندام‌هایی که سیبی، بیضی، مثلثی یا مستطیلی هستند مناسب‌تر است.

چند مدل چپ‌وراستی دیگر:

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
مدل چپ‌وراستی با رافل و رنگ تیره که برای خانم‌های اورسایز مناسب است.
بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
مدل چپ‌وراستی که با مدل امپایر و ای‌لاین ترکیب شده است. هرسه برای خانم‌های اورسایز مناسب‌اند.

۸. پیراهن‌های میدی

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - پیراهن میدی

یکی از بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز پیراهن میدی است. لباس‌های میدی اندام شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند و باعث می‌شوند اندامتان کمی سبک‌تر به نظر برسد. پیراهن‌های ماکسی هم برایتان مناسب‌اند، اما پیراهن مینی یا خیلی کوتاه، کمکی به لاغرتر کردن شما نخواهد کرد.

چند مدل پیراهن میدی دیگر:

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
مدل لباس میدی از نوع چپ‌وراستی با گل‌های ریز که برای خانم‌های اورسایز طرح بهتری است.
بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
پیراهن میدی راسته که دو طرف لبه بالاتنه به‌صورت بند روی کمر گره خورده و خط کمر را مشخص کرده است.

۹. پیراهن‌های اندامی

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - پیراهن اندامی

درصورتی که اورسایز هستید، ولی شکل اندام ساعت شنی دارید، می‌توانید از پیراهن‌های اندامی استفاده کنید. این پیراهن‌ها برای نشان‌دادن اندام شما مناسب هستند، اما نباید اورسایز بودنتان را فراموش کنید. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که لباس‌های اندامی‌تان را از رنگ‌های تیره انتخاب کنید و ترجیحا ساده یا دارای الگوهای کوچک باشد.

یک مدل پیراهن اندامی دیگر:

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - سایر مدل‌های پیشنهادی
مدل چسبان با رنگ تیره مناسب برای خانم‌های اورسایز.

سایر عوامل در انتخاب بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز

مدل‌های پیراهنی که در بخش قبل به آنها اشاره کردیم، فقط سیلوئت‌های مناسب شما را طراحی می‌کنند. بنابراین فکر نکنید یافتن سیلوئت مناسب، پایان کار است. در انتخاب بهترین مدل پیراهن برای خانم‌های اورسایز عوامل مهم دیگری هم نقش دارند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

رنگ مناسب بهترین مدل پیراهن برای خانم‌های اورسایز

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - رنگ‌های مناسب برای خانم‌های اورسایز

رنگ پیراهن برای خانم‌های اورسایز یکی از عوامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اگر اورسایز هستید، یکی از بهترین رنگ‌ها برای شما رنگ‌های تیره‌ای مانند مشکی است. دلیلش این است که رنگ‌های تیره شکل کلی بدن را با وضوح کمتری نشان می‌دهند. بااین‌حال این بدان معنا نیست که شما باید از رنگ‌ها دوری کنید و فقط رنگ‌های تیره بپوشید.

ترکیب رنگ‌های تیره و روشن به‌شکل مناسب، یکی از روش‌هایی است که می‌توانید هم سیلوئت بدنتان را لاغرتر نشان دهید و هم رنگی بپوشید. برای مثال، اگر اندامتان سیبی است و رنگ زرد دوست دارید، می‌توانید پیراهن زرد لیمویی بپوشید و یک کمربند باریک بنفش به آن اضافه کنید. رنگ تیره و ظاهر باریک کمربند، می‌تواند دور کمر شما را که پهن است لاغرتر و کل بالاتنه را بلندتر جلوه دهد.

طرح مناسب بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز

بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز - طرح‌های مناسب برای خانم‌های اورسایز
راه‌راه‌های عمودی برای افراد اورسایز مناسب‌ترند.

بعد از انتخاب رنگ باید به طرح لباس هم توجه داشته باشید. اول از همه اینکه، لباس دورنگ برایتان مناسب نیست. مخصوصا اگر طرح آن طوری باشد که از عرض به دو رنگ تقسیم شده باشد؛ یعنی بالاتنه یک رنگ و پایین‌تنه رنگ دیگری داشته باشد.

طرح‌های راه‌راه افقی برای شما مناسب نیستند؛ آنها به‌راحتی می‌توانند اندامتان را عریض‌تر و سنگین‌تر جلوه دهند. طرح‌های گل‌درشت را هم فراموش کنید. به‌جای آن، به‌دنبال پارچه‌هایی که گل‌های ریزتری دارند باشید.

لباس زیر مناسب برای خانم‌های اورسایز

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز لازم است رعایت کنید، سرمایه‌گذاری روی لباس زیر مناسب است. لباس زیر شما باید حتما محکم و باکیفیت باشد و بخش‌های شل اندامتان را سفت نگه دارد. می‌توانید از گن‌های محکم استفاده کنید شکل ساختارمندی به کل اندام شما ببخشد.

سخن پایانی

در این مطلب درباره بهترین مدل‌های پیراهن برای خانم‌های اورسایز صحبت کردیم. بسیاری از خانم‌های اورسایز تصور می‌کنند به‌سختی ممکن است پیراهنی را که مناسبشان است پیدا کنند. همان‌طور که دیدیم این تصور اشتباه است و برخی از پیراهن‌ها به‌خوبی برازنده این افراد هستند. راز انتخاب درست این است که شکل بدنتان را بشناسید، روی بخش‌هایی که منحنی‌های زیبا دارند تأکید کنید و اشکالات اندامی را بپوشانید. همچنین باید رنگ‌ها و طرح‌های مناسبی انتخاب کنید.

اگر از خانم‌های اورسایز هستید، به ما بگویید معمولا چطور بهترین پیراهن را انتخاب می‌کنید و چه عواملی را مدنظر قرار می‌دهید. لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish