در حالی که اصطلاح «تصله‌کاری» ممکن است به مد دهه 1970 اشاره کند، برندهای امروزی این زیبایی‌شناسی را به نام پایداری بازمی‌گردانند.

آخرین برندی که در این روند پیشرفت کرده Madewell است.

از راه‌اندازی یک برنامه بازیافت جین تا معرفی مجدد و اولین فروشگاه زنجیره ای خود در سال 2021، Madewell اکنون با راه‌اندازی نسخه محدود و همکاری دوجنسیتی با خانه طراحی نوآورانه مستقر در بروکلین، Storytellers & Creators، تعهد خود را به پایداری بیشتر گسترش می‌دهد.

این خبر پس از به‌روزرسانی پلتفرم Madewell Forever این برند منتشر می‌شود، که اکنون شامل همکاری‌های جدید، فروش مجدد جین و مبادلات تجاری می‌شود – همه با هدف ایجاد Madewell به عنوان یک مقصد خرید پایدار و مد پایدار .

این مجموعه با استفاده از تکه‌های تکه‌کردن جین بی‌نظیر مانند کلاه سطلی، جوراب‌دار، شلوار تکه‌کاری و موارد دیگر (همه از نمونه‌های ضایعاتی جین که Madewell از فرآیند توسعه محصول باقی مانده بود، به روند رو به رشد محبوبیت می‌پردازد. )

از آنجایی که این مجموعه به صورت دستی ساخته شده است، تنها در تعداد محدودی در وب سایت Madewell و در فروشگاه Madewell Men’s در ویلیامزبورگ، بروکلین موجود است.

“به عنوان برندی که عشق به هنر دستی و لباس جین را دارد، این همکاری رویایی بود که به حقیقت پیوست. مری پیرسون، معاون طراحی جین Madewell گفت: تیم Storytellers شخصاً روی جزئیات هر لباسی که لمس می‌کردند، سرمایه‌گذاری کردند.

برندهای دیگری مانند الکس میل نیز مجموعه‌های ارتقا یافته مبتنی بر تکه تکه‌کاری را تبلیغ می‌کنند. ReWork که با مشارکت Blank Supply ایجاد شده است، یک کپسول محدود از کت‌های کار دست‌ساز، بی‌نظیر، و کلاه‌های چینی است که با استفاده از مجموعه‌ای از لحاف‌های قدیمی ساخته شده‌اند.

حتی گروه های دانشجویی در دانشگاه هایی مانند ایالت کلرادو نیز با این جنبش همراهی می کنند.

در آنجا، The Patchwork Initiative، یک باشگاه پایداری که توسط دانشجویان اداره می شود، اصول اولیه تعمیر لباس را برای مبارزه با آلودگی مد به دانش آموزان آموزش می دهد. در رویدادهای دانشگاه، این گروه کیت‌های تعمیر و ترمیم لباس رایگان و همچنین اطلاعاتی در مورد شیوه‌های پوشاک پایدار ارائه می‌دهد.

متخصصان پایداری مانند اشلی پایپر احساس می‌کنند که تلاش‌های ارتقای چرخه مبتنی بر تکه‌کاری حرکتی در مسیر درست است. او می‌گوید: «من عاشق دیدن نه تنها ظاهری هستم که برمی‌گردد، بلکه تعهد طراحان و تولیدکنندگان را برای دیدن ضایعات نساجی به شیوه‌ای دوباره تخیلی و سودمند دوست دارم».

چه چیزی به شوق وصله تکه‌کاری در فضای مد نوپا دامن می‌زند؟ کیت نایتینگل، روانشناس مصرف‌کننده می‌گوید که می‌تواند ریشه در بافت تاریخی پچ‌ورک به‌عنوان یک فعالیت اجتماعی داشته باشد، که در آن عمل ایجاد تکه‌ورک یک امر اجتماعی بود.

او گفت: «نیاز ذاتی به نزدیکی، بسیاری از گرایش‌های مصرف‌کننده را برانگیخته است، و تکه‌کاری تفاوتی ندارد.

مهم نیست که الهام‌بخش این روند باشد، ظهور شیوه‌های مد پایدارتر (مانند تکه‌کاری و تعمیر لباس) همچنان برای برندها و مصرف‌کنندگان مورد توجه قرار می‌گیرد.

نویسنده کالی مور (مجله فوربس) 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish