درآمد مدل‌های فشن یا مدلینگ چقدر است

درآمد و دستمزد مدل‌های فشن در ایران و اروپا بر اساس عوامل متعددی تعیین می‌شود و می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد. این عوامل عبارتند از:

سطح شهرت و مهارت مدل در تعیین درآمد مدل‌های فشن

مدل‌های معروف با سابقه کار برجسته معمولاً دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند. این مورد کاملا مشخصه که مدلهای مشهور نسبت به مدل‌های تازه‌کار یا کم‌تجربه درآمد بیشتری دارند چون در تمامی شغل ها به همین صورت است و مدلینگ نیز از همین قانون پیروی میکند.

نوع پروژه

دستمزد مدل بستگی به نوع پروژه دارد. مدل‌ها ممکن است در تبلیغات تجاری، فیلمبرداری‌های مد، نمایشگاه‌های مد، کمپین‌های مد، تصویربرداری‌های مدلینگ، فیتینگ لباس و موارد مشابه شرکت کنند و در هر کدام دستمزد متفاوتی دریافت کنند.

آژانس مدلینگ

مدل‌های فشن عموماً با آژانس‌های مدلینگ همکاری می‌کنند و این آژانس‌ها نقش مهمی در تعیین دستمزد مدل‌ها دارند. آژانس‌ها ممکن است نسبت به توافقات مختلف در مورد دستمزد و میزان پرداخت مبلغ واسطه‌ای از سوی مدل اقدام کنند. این ایجنسی ها ممکن است بین 10 تا 30 درصد قرارداد رو به عنوان پورسانت بردارند.

موقعیت مکانی در تعیین درآمد مدل‌های فشن

دستمزد مدل‌های فشن ممکن است بسته به محل کار و میزان هزینه‌های زندگی در آن منطقه متفاوت باشد پس موقعیت مکانی نیز در تعیین میزان درآمد مدل بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال میزان درآمد مدل در امریکا ساعتی 100 دلار است اما در فرانسه 30 یورو می باشد.

مدت زمان کار

مدل‌ها ممکن است برای پروژه‌هایی که زمان طولانی‌تری می‌طلبد، دستمزد بیشتری دریافت کنند و این بسیار طبیعی است. ایجنسی فورد اعلام کرده که برای هر ساعت مدل مبلغ 80 دلار پرداخت میکند و هرچه این مدت همکاری بیشتر باشد میزان درآمد و حقوق مدل بیشتر است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish