پیراهن سفید دکمه‌دار که اغلب آن را پیراهن مردانه می‌نامیم، از قرن‌ها پیش به لباسی بدون جنسیت در دنیای مد تبدیل شده است. در این مطلب، ابتدا تاریخچه کوتاهی از پیراهن سفید را می‌خوانید و سپس با نحوه ست کردن پیراهن سفید با انواع لباس‌ها آشنا خواهید شد.

تاریخچه مختصری از پیراهن سفید دکمه‌دار

ست کردن پیراهن سفید - تاریخچه پیراهن سفید

پرتره ماری آنتوانت، ملکه فرانسه در سال ۱۷۸۳. عکس برگرفته از وب‌سایت: national gallery of art

پیراهن سفید دکمه‌دار (white button down shirt) به‌شکلی که امروز آن را می‌شناسیم، در ابتدا لباسی مردانه بوده است. بااین‌حال، اولین باری که پیراهن سفید به مد زنانه راه یافت، به قرن هجدهم برمی‌گردد. در سال ۱۷۸۳، ماری آنتوانت، همسر لویی شانزدهم، یک پیراهن سفید پنبه‌ای رافل‌دار پوشید و در برابر مادام لبرون، نقاش سلطنتی، ایستاد تا پرتره او را به تصویر بکشد. تا آن زمان، هیچ زنی چنین پیراهنی نپوشیده بود؛ به همین دلیل، این پرتره رسوایی بزرگی به بار آورد. پیراهن سفید در آن زمان لباس زیر به حساب می‌آمد و از آن بدتر این بود که هیچ‌کس نمی‌توانست بپذیرد ملکه پیراهنی پنبه‌ای ارزان‌قیمتی بپوشد که با لباس‌های ابریشمی فاخر او تفاوت بسیاری داشتند.

بسیاری از مورخان بر این باورند که پرتره ماری آنتوانت تأثیر عظیمی بر صنعت نساجی و تجارت پنبه گذاشت که درنهایت به باعث رواج نظام برده‌داری و بیگاری کشیدن از برده‌ها در مزارع پنبه شد. ملکه جوان فرانسه هرگز پیش‌بینی چنین پیامدهای سنگینی را نکرده بود.

پیراهن سفید دکمه‌دار در انقلاب کوکو شنل

پیراهن سفیدی که از زمان ماری آنتوانت به بعد وارد مد زنانه شد، با پیراهن سفیدی که ما درباره آن صحبت می‌کنیم کاملا متفاوت است. همان‌طور که گفتیم، این پیراهن مردانه بود و تا قرن بیستم، فقط مردان ثروتمند آن را می‌پوشیدند. درواقع این لباس نماد نجیب‌زادگان اشرافی بود؛ زیرا سفیدی و تمیزی آن نشان می‌داد فردی که آن را می‌پوشد، با دست‌هایش کاری انجام نمی‌دهد تا لباسش کثیف شود. بااین‌حال، کسی که پیراهن مردانه را وارد کمد لباس زنان کرد، کوکو شنل بود.

در دهه ۱۹۲۰، کوکو شنل، طراح مشهور مد، مرزهای جنسیتی و طبقاتی را شکست و به‌جای لباس‌های کرستی سنگین و تنگ، پیراهن مردانه راحت را برای خانم‌ها مد کرد. از آن به بعد، این پیراهن هم برای خانم‌ها بود و هم آقایان و دیگر بدون جنسیت به حساب می‌آمد.

ورود پیراهن سفید به سینما

ست کردن پیراهن سفید - تاریخچه پیراهن سفید
آدری هپبورن در فیلم تعطیلات رومی. عکس برگرفته از وب‌سایت alamy

در دهه ۱۹۴۰، زنان تأثیرگذاری نظیر کاترین هپبورن، آوا گاردنر، مارلن دیتریش و لورن باکال، پیراهن سفید را در کانون توجه خانم‌ها قرار دادند. طی دو دهه بعد هم این لباس به‌وفور در سینما دیده می‌شد. یکی از به‌یادماندنی‌ترین پیراهن‌های سفید را آدری هپبورن با آستین‌های رول‌کرده تا بازو در فیلم تعطیلات رومی (Roman Holiday) پوشید. آدری در این فیلم با گرگوری پک همبازی بود.

خانم‌ها برخلاف مردان، این پیراهن را با قوانین خاصی می‌پوشیدند. برای مثال انتهای آن را درون دامن قرار می‌دادند، هرگز دکمه‌های آن را تا بالا نمی‌بستند و گاهی با کمربند آن را محکم می‌کردند. اغلب برای تکمیل ظاهرشان با پیراهن سفید یک روسری ابریشمی دور گردنشان می‌بستند. ترکیب پیراهن سفید با دامن مشکی یکی از نمادین‌ترین ترکیب‌های کلاسیک مد است که هنوز هم طرفداران زیادی دارد و به‌شدت برازنده خانم‌هاست:

آوا گاردنر در فیلم تک‌ستاره (۱۹۵۲). عکس برگرفته از وب‌سایت پینترست

مدتی بعد، ستارگان سینما پیراهن سفید را تبدیل به استایلی بدون جنسیت کردند. پتی اسمیت آن را با یک کراوات باریک ترکیب کرد، دایان کیتون آن را با جلیقه پوشید، کیم بسینجر مدل اورسایز آن را که مردانه به نظر می‌آمد به تن کرد و اوما تورمن در پالپ فیکشن، با شلوار مشکی پارچه‌ای مردانه آن را ست کرد. در فیلم‌های زن زیبا، رقص کثیف و خانم و آقای اسمیت هم بازیگران به روش‌های مختلف این پیراهن را می‌پوشیدند.

پیراهن سفید در نمایش‌های مد و فرش قرمز

ست کردن پیراهن سفید - تاریخچه پیراهن سفید
شارون استون در مراسم اسکار ۱۹۹۸

در نمایش‌های مد، به‌ویژه در دهه ۹۰، پیراهن سفید یکی از لباس‌های اصلی مجموعه‌های کلوین کلاین و DKNY بود و جیل ساندر و فیبی فیلو، طراحان مد بزرگ آن دوران، محبوبیت آن را افزایش دادند. این پیراهن در دهه‌های بعد هم همچنان تسلط خود را بر مد حفظ کرد. در این زمان پیراهن سفید از فیلم‌ها فاصله گرفته بود و بیشتر در نمایش‌های مد آن را می‌دیدیم.

در اسکار ۱۹۹۸، شارون استون پیراهن سفید را برای اولین بار در مراسم فرش قرمز به تن کرد. او این لباس را با دامنی که ورا ونگ، طراح مشهور، برایش طراحی کرده بود پوشید که با لباس شوهرش ست بود. بعد از او، جولیا رابرتز و اما واتسون هم در بسیاری از مراسم رسمی پیراهن سفید می‌پوشیدند. از کیت ماس و نائومی کمبل گرفته تا مرلین مونرو، پرنسس دایانا، ویکتوریا بکهام، ریحانا، زندایا و امل کلونی، واقعا به‌سختی می‌توان از بین خانم‌های شیک کسی را نام برد که تاکنون پیراهن سفید را امتحان نکرده باشد. مگان مارکل؛ دوشس ساسکس، هم تا زمانی که همراه همسرش عضوی از خانواده سلطنتی بریتانیا بود، اغلب پیراهن سفید می‌پوشید.

راز ماندگاری پیراهن سفید دکمه‌دار

حال سؤال اینجاست که چرا پیراهن سفید هرگز از مد نمی‌افتد؟ بسیاری از لباس‌ها در دهه‌های مختلف مد می‌شوند و بعد از اینکه مدتی از مد افتادند، دوباره سال‌ها بعد تکرار می‌شوند. اما لباسی مانند پیراهن سفید دکمه‌دار، دهه بعد از دهه، محبوبیتش افزایش یافته است. واقعا چه رازی در طراحی این لباس است که آن را تا این اندازه در دنیای مد خاص و ماندگار می‌کند؟

تطبیق‌پذیری زیاد با انواع لباس

هدر گرامستون (Heather Gramston)، رئیس بخش فروش لباس زنانه در برند براونز، می‌گوید یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این پیراهن را می‌توان به تطبیق‌پذیری آن نسبت داد. ما به این دلیل هرگز از پیراهن سفید کلاسیک خسته نمی‌شویم که می‌توانیم با هرچیزی آن را استایل کنیم. با تاکسیدو، کت معمولی، شلوار جین، دامن، شلوارک، شلوار پارچه‌ای، جلیقه و هرچیزی که فکرش را بکنید، می‌توانیم پیراهن دکمه‌دار بپوشیم. می‌توانیم روی لباس‌های دیگر یا زیر آنها آن را بپوشیم یا از مدل اورسایز آن به‌عنوان لباس راحتی در خانه استفاده کنیم.

زیبایی و جذابیت

ست کردن پیراهن سفید - دلایل ماندگاری پیراهن سفید

اما ویلیس، طراح برند پیراهن انگلیش (English)، بر این باور است که پیراهن سفید بسیار خوش‌ترکیب و زیباست. به‌ویژه انواع باکیفیت آن از جنس نخی و لینن، واقعا شیک هستند. این لباس هم رسمی است هم اسمارت کژوال و هم کژوال. بهتر از این واقعا وجود دارد؟

دکمه آستینش را روی مچ ببندید، باز بگذارید، به‌اندازه سه‌ربع تا بزنید، تا بازو رول کنید، یقه را باز بگذارید، دکمه‌هایش را تا انتها ببندید، اصلا هرکاری با این پیراهن بکنید جذابیتش را از دست نمی‌دهد. فکر نمی‌کنم هیچ لباسی در صنعت مد بوده باشد که هر بلایی سرش بیاورید، بازهم زیبا باشد.

مناسب‌بودن برای همه

ست کردن پیراهن سفید - دلایل ماندگاری پیراهن سفید

جالب اینجاست که این لباس برای هرکسی با هر اندامی و هر تیپ بدنی از گلابی و سیب و مستطیل گرفته تا مثلث وارون و ساعت شنی، مناسب است. لاغر یا اورسایز هم باشید فرقی نمی‌کند، می‌توانید پیراهن سفید دکمه‌دار را به‌راحتی بپوشید. سن مشخصی هم ندارد، از بچه ۵ ساله بگیرید تا خانم ۸۰ ساله، همه می‌توانند با این لباس استایلی جذاب پیدا کنند.

ست کردن پیراهن سفید دکمه‌دار با سایر لباس‌ها

ابتدا درباره ست کردن پیراهن دکمه‌دار با سایر لباس‌ها صحبت می‌کنیم و بعد ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف ارائه خواهیم داد.

۱. با پافرهای زمستانی

ست کردن پیراهن سفید - با پافر
عکس از وب‌سایت: theeverygirl

پیراهن سفید با پافر ترکیبی جذابی برای روزهای پاییزی است. پافر مد روز است و پیراهن سفید دکمه‌دار کلاسیک؛ بنابراین با ترکیب این دو، استایل منحصربه‌فردی خواهید داشت. در این استایل، می‌توانید یک پافر قهوه‌ای روشن را با شلوار ذغالی، بوت‌های بلند مشکی و کیف مشکی ست کنید تا پیراهن سفیدتان به‌خوبی خود را نشان دهد.

۲. با ساپورت چرم و کت شتری‌رنگ

ست کردن پیراهن سفید - با ساپورت چرم و کت شتری

یک پیراهن سفید دکمه‌دار با شلوار چرم مصنوعی که خاصیت کشسانی داشته باشد ست کنید و روی آن کت شتری بپوشید. این ترکیب جذاب استایل کژوال شیک به شما می‌بخشد و برای روزهای پاییزی مناسب است.

۳. با کت ساختارمند

ست کردن پیراهن سفید - با کت ساختارمند
عکس برگرفته از وب‌سایت: Shutterstock

ترکیب پیراهن سفید کلاسیک با شلوار جین واقعا زیباست. باز هم اگر می‌خواهید استایل کژوال شیک داشته باشید، روی این پیراهن یک کت ساختارمند بپوشید. با این ترکیب حتما کفشی انتخاب کنید که پاشنه داشته باشد؛ بلندی پاشنه به خودتان بستگی دارد ولی اگر پنجه آن نوک‌تیز باشد شیک‌تر خواهد بود.

۴. با کت کوتاه یا بلند بلیزر

ست کردن پیراهن سفید - با کت بلیزر

کت بلیزر رسمی است و با پیراهن سفید دکمه‌دار کاملا تناسب دارد. شاید فکر کنید این استایل مناسب محل کار است؛ اما این‌طور نیست. می‌توانید برای قرار با دوستان، جلسات یا حتی بیرون رفتن با همکاران آن را امتحان کنید. این روش برای لایه‌بندی پیراهن سفید تکنیک فوق‌العاده است. اگر دوست داشتید می‌توانید از کت بلیزر کراپ استفاده کنید که مد روز است.

۵. با کت کراپ

ست کردن پیراهن سفید - با کت کراپ

یک پیراهن سفید را با شلوار جین سفید دم‌پا گشاد بپوشید و یک کت کراپ که این روزها خیلی مد شده است با آن ست کنید. چند دکمه آخر پیراهن را باز بگذارید. می‌توانید به‌‌جای شلوار جین از دامن ماکسی یا هر شلوار و دامن شیک دیگری که با پیراهن سفید و کت کراپ تعادل برقرار می‌کند استفاده کنید. کفش‌های پلتفرم می‌توانند این استایل را تکمیل کنند.

۶. با شلوار جین راسته

ست کردن پیراهن سفید - با شلوار جین راسته

یکی از ساده‌ترین مدل‌هایی که می‌توان با یک پیراهن دکمه‌دار سفید استفاده کرد، شلوار جین است. این یک ترکیب کلاسیک است. بسته به اینکه می‌خواهید چقدر شیک یا کژوال به نظر برسید، می‌توانید استایلتان را با کفش‌های پاشنه‌دار، بوت، کفش راحتی یا کفش ورزشی تکمیل کنید. یک روش جذاب این است که پیراهن سفیدتان را درون شلوار قرار دهید یا اینکه انتهای آن را گره بزنید. استایلی راحت و بی‌دردسر که در بسیاری از موقعیت‌های کژوال می‌توانید آن را امتحان کنید.

۷. با شلوار جین گشاد

ست کردن پیراهن سفید - با شلوار جین گشاد
عکس برگرفته از وب‌سایت: GettyImage

اگر شلوار جین گشاد را ترجیح می‌دهید، می‌توانید آن را با پیراهن سفید ست کنید و برای تکمیل استایلتان لوفر بپوشید و یک کیف دستی سفید هم بردارید. این کار شلوار جین مد روز را با پیراهن کلاسیک ترکیب می‌کند.

۸. با شلوار جین تنگ

ست کردن پیراهن سفید - با شلوار جین تنگ
عکس از وب‌سایت pexel

تاکنون بسیاری از ترکیب‌هایی که گفتیم با شلوار جین گشاد بودند. اگر دوست ندارید شلوار جین گشاد بپوشید، پیراهن سفیدتان را با شلوار جین تنگ یا راسته ست کنید. با این ترکیب بهترین کفش، یک جفت اسنیکر سفید است.

۹. با شلوار پارچه‌ای مدادی

ست کردن پیراهن سفید - با شلوار پارچه‌ای مدادی

شلوارهای پارچه‌ای مدادی که به‌خاطر تناسب خود معروف‌اند، می‌توانند با پیراهن‌های سفید ترکیبی عالی درست کنند. اگر پیراهن سفید شما قالب تن است، شلوار مدادی با آن به شما استایلی رسمی می‌بخشد. البته اگر دوست دارید ظاهری آندروژنی داشته باشید، از شلوار پارچه‌ای مدل مردانه استفاده کنید و با پیراهن سفیدتان کراوات ببندید. این استایل برای خانم‌هایی که کمی متفاوت از دیگران هستند، بهتر است.

۱۰. با شلوار چینو

ست کردن پیراهن سفید - با شلوار چینو

ترکیب شلوار چینو با پیراهن سفید تناسب زیبایی برقرار می‌کند. چینو شلواری اسمارت کژوال است و پیراهن سفید شیک و رسمی است. بنابراین، به‌راحتی استایلی اسمارت کژوال با این ترکیب خواهید داشت. می‌توانید با آن صندل، اسنیکر یا بوت بپوشید. به خودتان و البته آب‌وهوا بستگی دارد.

۱۱. با شلوار چرم

ست کردن پیراهن سفید - با شلوار چرم

می‌توانید پیراهن سفیدتان را با شلوار چرم بپوشید. پیراهن را درون شلوار قرار دهید. استایلتان را با یک کیف چرم مشکی و کفش‌های چرمی مشکی تکمیل کنید. در تصویر می‌بینید که کیف از نوع زنجیردار ایو سن لوران انتخاب شده است. براق‌بودن چرم و فلز زنجیر و نوک متالیک کفش، سادگی پیراهن سفید را تکمیل کرده است.

۱۲. با دامن نیم‌کلوش، فون یا هشت ترک

ست کردن پیراهن سفید - با دامن ای‌لاین

یکی از روش‌های جذاب ست کردن پیراهن سفید دکمه‌دار با دامن، ست کردن آن با هر دامن به سبک ای‌لاین است. اگر پارچه آن را از جنس محکم انتخاب کنید تا ساختار خود را حفظ کند، به‌روزتر خواهد بود. فراموش نکنید دامن بهتر است کمر جدا داشته باشد و دقیقا روی خط کمر قرار بگیرد. مهم‌تر از آن، حتما پیراهن را درون دامن قرار دهید و دامن میدی یا زیر زانو باشد. از زیبایی این استایل هرچه بگوییم، کم است.

۱۳. با دامن استیتمنت

ست کردن پیراهن سفید - با دامن استیتمنت
دامن پلیسه استیتمنت با پیراهن سفید. عکس برگرفته از وب‌سایت: GettyImage

پیراهن سفید را با دامن استیتمنت ترکیب کنید تا برای مهمانی استایلی عالی داشته باشید. دامن استیتمنت به دامن‌هایی می‌گوییم که زرق‌وبرق زیادی دارند و توجه دیگران را به خود جلب می‌کنند. این دامن‌ها ترکیب متعادلی با پیراهن‌های سفید که به‌خاطر سادگی معروف هستند ایجاد می‌کنند. بافت‌های برجسته، طرح‌های جسورانه و مدل‌های خاص دامن، همگی برای ست کردن با پیراهن سفید ساده مناسب هستند.

۱۴. با دامن لینن

ست کردن پیراهن سفید - با دامن لینن

پیراهن سفید با دامن لینن بسیار زیباست. رنگ آن را هم نزدیک به سفید انتخاب کنید تا با هم هماهنگی ایجاد کنند. این ترکیب برای یک مهمانی دوستانه مناسب است.

۱۵. با دامن جین

ست کردن پیراهن سفید - با دامن جین

یک دامن جین که می‌تواند میدی یا ماکسی باشد با پیراهن سفید ست کنید. دو رنگ آبی و سفید ترکیبی کلاسیک ایجاد می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید مدروز باشید، با الگوها بازی کنید. برای مثال، می‌توانید مدل دامن را از نوع جلو یا پهلو دکمه‌دار انتخاب کنید، کفش را از نوع صندل گلادیاتوری در نظر بگیرید یا آرایشتان را مد روز انجام دهید. هریک از این موارد می‌تواند شما را از ترکیب کلاسیک دور کند.

البته این استایل برای پوشیدن در هوای گرم‌تر مناسب است. اگر صندل و پیراهن دکمه‌دار را در هوای سرد بپوشید، مسلما مناسب نخواهد بود.

۱۶. با دامن مدادی

ست کردن پیراهن سفید - با دامن مدادی

یکی از ترکیب‌های جذاب پیراهن سفید با دامن مدادی است که به‌شدت آن را رسمی و اداری می‌کند. قبلا گفتیم که دامن‌های ای‌لاین برای ست کردن پیراهن سفید با دامن عالی هستند؛ اما دامن مدادی میدی یا زیر زانو هم فوق‌العاده است. این ظاهر کاملا حرفه‌ای و کلاسیک است.

۱۷. با دامن ماکسی

ست کردن پیراهن سفید - با دامن ماکسی

این ترکیب سنتی کلاسیک هم جذاب است. می‌توانید پیراهن را در دامن قرار دهید و آستین‌هایتان را تا بزنید. اگر از بچه‌های دهه شصت باشید، احتمالا این ترکیب شما را یاد همسر دکتر ارنست در کارتون «خانواده دکتر ارنست» می‌اندازد. مادر خانواده در جزیره همین یک‌دست لباس را مدام می‌پوشید!

اگر پیراهن سفیدتان اورسایز است، زیر آن را گره بزنید تا کمرتان را تعریف کند. بسته به پارچه دامن، این لباس می‌تواند کژوال یا بسیار شیک و رسمی باشد. اگر یادتان باشد، گفتیم شارون استون در مراسم اسکار آن را پوشید.

۱۸. با شلوار یا دامن سفید

ست کردن پیراهن سفید - با شلوار سفید
جیجی حدید در هفته مد میلان

اگر به‌دنبال استایل مونوکروم با پیراهن سفید دکمه‌دار هستید، آن را با شلوار یا دامن سفید ست کنید. بهتر است انتهای پیراهن را روی شکم گره بزنید. اگر این کار را نکنید، به‌دلیل سفید بودن پیراهن و شلوار، ممکن است استایلی بی‌روح پیدا کنید. این روش مرز بین پیراهن و شلوار یا دامن را مشخص می‌کند. بااین‌حال اگر تمایلی به گره‌زدن آن ندارید، می‌توانید آن را درون شلوار یا دامن قرار دهید.

۱۹. با پیراهن‌های زنانه

ست کردن پیراهن سفید - با پیراهن زنانه

یک پیراهن دکمه‌دار سفید را روی پیراهن زنانه بپوشید و ببینید چه ترکیب ظریفی برای پاییز خواهید داشت. فراموش نکنید که دکمه‌های پیراهن یا باید باز باشند یا انتهای آن گره زده شود. همچنین این ترکیب برای هوای خنک مناسب است، نه هوای سرد.

۲۰. با سارافون کوتاه یا بلند

ست کردن پیراهن سفید - با سارافون

پیراهن سفید را می‌توانید زیر سارافون هم بپوشید. فقط نوع آن را قالب‌تن انتخاب کنید که آستین‌هایش در حلقه سارافون به‌شکل مناسبی قرار بگیرد و جمع نشود تا زیربغلتان را اذیت کند.

۲۱. با جلیقه بافتنی

ست کردن پیراهن سفید - با جلیقه بافتنی

پیراهن سفید را می‌توانید زیر جلیقه بافتنی بپوشید. این ترکیب برای روزهای پاییزی مناسب است. پیراهن بلند است و از زیر جلیقه بیرون می‌زند، بنابراین پیراهن را قالب‌تن انتخاب کنید. با شلوار جین زاپ‌دار و بوت‌های کمبت استایلتان تکمیل می‌شود.

۲۲. با پلوور بافتنی

ست کردن پیراهن سفید - با پلوور

یکی از استایل‌های جذاب برای روزهای سرد، ست کردن پیراهن سفید دکمه‌دار با پلوور بافتنی است. مخصوصا اگر پلوور کوتاه‌تر باشد و پیراهن از زیر آن بیرون بزند. البته اگر این روش به نظرتان شلخته است، می‌توانید پیراهن را درون شلوار یا دامن قرار دهید.

۲۳. با کمربندهای پهن

ست کردن پیراهن سفید - با کمربند پهن

کمربند پهن، اکسسوری مناسبی برای پیراهن سفید است و آن را از سادگی درمی‌آورد. البته کمربند پهن برای پیراهن سفید قالب‌تن مناسب‌تر است. اگر پیراهن اورسایز می‌پوشید، حتما کمربند را باریک انتخاب کنید تا ساختار مناسبی به پیراهن گشاد شما بدهد.

روش‌های مختلف ست کردن پیراهن سفید

در این بخش روش‌های مختلفی را که برای ست کردن پیراهن سفید با لباس‌های دیگر می‌توانید به کار ببرید پیشنهاد می‌دهیم.

با تکنیک لایه‌بندی به‌عنوان لایه رویی

ست کردن پیراهن سفید - تکنیک‌های مختلف ست کردن

پیراهن سفید دکمه‌دار را می‌توانید با یک تی‌شرت گرافیکی، شلوار جین گشاد مد روز، کفش‌های اسنیکر، کیف دستی و عینک آفتابی ست کنید. دکمه‌های پیراهن سفیدتان را مانند ژاکت باز بگذارید. این ظاهر برای خرید، کارهای روزانه یا مسافرت‌های یک‌روزه عالی است.

تکنیک مونوکروم

ست کردن پیراهن سفید - تکنیک‌های مختلف ست کردن

اگر دوست دارید استایل کاملا سفید داشته باشید، می‌توانید به این روش تکنیک مونوکروم را اجرا کنید. یک شلوار گشاد مد روز یا اگر دوست ندارید، جین سفید بپوشید. پیراهن سفیدتان را با آن ست کنید، اما چند دکمه پایین پیراهن را باز بگذارید. سپس لبه سمت چپ پیراهن را در سمت راست شلوار و لبه سمت راست را در سمت چپ قرار دهید. یک کیف سایز بزرگ، جواهرات استیتمنت و یک جفت کفش پاشنه‌بلند استایلتان را تکمیل می‌کند. این ظاهر شیک برای بیرون‌رفتن یا قرار شام مناسب است.

تکنیک کالربلاکینگ

ست کردن پیراهن سفید - تکنیک‌های مختلف ست کردن
عکس از وب‌سایت pexel

اگر دوست دارید پیراهن سفیدتان را با تکنیک کالر بلاکینگ استایل کنید، می‌توانید آن را با شلوارهای رنگی بپوشید و کیف و کفشتان را از رنگ‌های مکمل یا هر رنگی که با انواع تکنیک‌های کالر بلاکینگ جور در بیاید انتخاب کنید. مثلا زرد و بنفش با هم مکمل هستند، می‌توانید کیف را زرد و شلوار را بنفش انتخاب کنید. پیراهن سفیدتان با این ترکیب به‌راحتی کنار می‌آید. این استایل برای مهمانی‌های دوستانه و کژوال مناسب است نه رسمی.

ست کردن پیراهن سفید در موقعیت‌های مختلف

یادتان باشد پیراهن سفید دکمه‌دار کلاسیک است و لباس رسمی محسوب می‌شود. بااین‌حال، بستگی دارد با چه چیزهایی آن را ست کنید.

  • اگر پیراهن سفید را با کت رسمی، بلیزر، دامن مدادی، دامن ماکسی با پارچه‌های گران‌قیمت، دامن تنگ و شلوار پارچه‌ای بپوشید، برای موقعیت‌های رسمی مناسب خواهد بود.
  • چنانچه پیراهن سفید را با شلوار چینو یا شلوار جین تمیز ست کنید و روی آن یک کت یا ژاکت شیک بپوشید، استایلی اسمارت کژوال خواهید داشت که برای موقعیت‌های کژوال ولی شیک مناسب است.
  • اگر پیراهن سفیدتان را با شلوار جین، شلوارک یا دامن‌های معمولی ست کنید، دکمه‌هایش را باز بگذارید یا انتهای آن را گره بزنید، برای موقعیت‌های کژوال مناسب خواهد بود.

نکته مهم: فراموش نکنید که بستن یا بازگذاشتن دکمه‌های نزدیک یقه این پیراهن، برای خانم‌ها در هر صورت شیک است. بااین‌حال، اگر شک دارید، آن را با کراوات یا پاپیون برای مراسم رسمی ست کنید. برای موقعیت‌های کژوال نیازی به بستن دکمه‌ها تا بالا نیست.

ایده‌هایی برای ست کردن پیراهن سفید

در این بخش یک‌سری ایده برای ست کردن پیراهن سفید داریم که می‌توانید در موقعیت‌های مختلف آنها را امتحان کنید:

۱. ایده‌هایی برای موقعیت‌های رسمی

با شلوار راسته پارچه‌ای، کفش‌های پاشنه‌دار مشکی ساده، کیف اداری مشکی:

ست کردن پیراهن سفید - ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف

ترکیب پیراهن سفید با شلوار طوسی چهارخانه و کیف و کفش رسمی، مناسب برای افرادی که رنگ‌های خنثا را می‌پسندند:

ست کردن پیراهن سفید - ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف

با شلوار پیلی‌دار و کمربند پاپیونی، کفش ساده و کیف چرمی ساده:

ست کردن پیراهن سفید - ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف

پیراهن سفید با دامن پلیسه و کمر پاپیونی، کیف و کفش مشکی ساده

ست کردن پیراهن سفید - ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف

۲. ایده‌هایی برای موقعیت‌های اسمارت کژوال

در این مدل پیراهن به سبک کژوال آف شولدر شده است؛ اما شلوار رسمی است و بلیزر و کیف هم رسمی هستند:

ست کردن پیراهن سفید - ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف

ژاکت و پیراهن سفید رسمی، کیف و کفش رسمی، شلوار جین کژوال:

ست کردن پیراهن سفید - ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف

پیراهن سفید با کفش پاشنه‌بلند رسمی و شلوار جین طوسی کژوال:

ست کردن پیراهن سفید - ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف

۳. ایده‌هایی برای موقعیت‌های کژوال

ساپورت مشکی با پیراهن دکمه‌دار سفید اورسایز و اکسسوری‌های کژوال:

ست کردن پیراهن سفید - ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف

با شلوار جین و اسنیکر سفید که هر دو کژوال هستند:

ست کردن پیراهن سفید - ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف

با شلوار پارچه‌ای آبی گشاد و کفش‌های اسپرت ورزشی:

ست کردن پیراهن سفید - ایده‌هایی برای موقعیت‌های مختلف

سخن پایانی

در این مطلب درباره نحوه ست کردن پیراهن سفید دکمه‌دار صحبت کردیم. این آیتم کلاسیک در دنیای مد، به‌شدت محبوب است و همچنان دهه پشت دهه، ماندگاری خود را حفظ کرده است. از رازهای جذابیت این لباس دوست‌داشتنی گفتیم و دیدیم که می‌توان آن را در هر موقعیتی، از رسمی گرفته تا کژوال، با هر لباسی از شلوار جین گرفته تا دامن مشکی ترک، با هر اندامی و هر سنی پوشید و از زیبایی آن لذت برد. این پیراهن بدون جنسیت است و هم خانم‌ها و آقایان می‌توانند آن را بپوشند. این مطلب برای خانم‌ها بود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم آقایان هم مطلب مربوط به خودشان را بخوانند. آیا شما از این پیراهن استفاده می‌کنید؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish