مانند بسیاری از خانه‌های مد تاریخی، برند گوچی به عنوان تولیدکننده چمدان و کالاهای لوکس شروع به کار کرد و در طول فعالیتش، با ورود تام فورد و بعد الساندرو میشل، همچنین با تغییرات ایجاد شده توانست هویت خود را بازآفرینی و حفظ کند _البته تاریخ هیجان‌انگیز و اتفاقاتی که در خانواده گوچی افتاده را نباید دست کم گرفت_ که در این مقاله به منشور هویت برند گوچی می‌پردازیم که می‌تواند بسیار جذاب باشد.

پیکره برند:

پیکره برند که همان هویت بصری است از طریق اتفاقات تاریخی چالش‌برانگیز شکل گرفت؛ به طور مثال کمبود مواد اولیه در دوران جنگ جهانی دوم مانعی برای گسترش برند گوچی نبود. گوچیو گوچی بنیانگذار برند با استفاده از موادی همچون کرباس و چوب بامبو، محصولات خاص خود را در این سال‌ها تولید کرد که بعدها به امضای این برند نیز تبدیل شد. از عوامل معروفیت وی طراحی کفش‌های راحتی مشهور گوچی به نام لوفر و همچنین رنگ سبز وقرمز معروف این برند بود که هنوز نیز به عنوان نمادهای اصلی گوچی شناخته می‌شوند.

پیکیره برند گوچی

از دیگر المان‌های پیکره برند که بسیار گستردست شامل:

۱٫لوگو Double G

۲٫عطر Gucci by Gucci

۳٫پترن گوچی

۴٫روسری‌های The Gucci flora

۵٫نمادهای حیوانی مانند مار، حشرات، شیر، ببر

کیف گوچی

سبک خاص گوچی ماکسیمالیسم، وینتیج و ویکتورین ارا می‌باشد که همگی به‌دلیل شناخت الساندرو میشل از DNAبرند و علاقه‌ی وی به تاریخ می‌باشد.

ویژگی های مربوط به محصول: کیفیت بالا / خلاقیت‌های جدید / شخصی‌سازی کردن / نوآوری

شخصیت:

شخصیت گوچی عاشق تنوع است دید متفاوتی به دوره معاصر دارد و به دلیل علاقه‌اش به تاریخ مخصوصا عصر ویکتورین رمانتیک می‌باشد. برایش مهم نیست که دیگران چه فکری درباره‌اش می‌کنند و برای خود اهداف والایی در نظر می‌گیرد مانند احترام و شاد کردن دیگران. کاملا سرزنده، باحال و در افکار خود غرق است. برایش زیبایی معیاری ندارد و هرکس با هر ویژگی و نژادی می‌تواند خود را بیان کند به همین دلیل شخصی مستقل است که تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرد.

جارد لتو (JARED LETO)

لتو و میشل
Met Gala 2022

جارد لتو یکی از معروف‌ترین میوزهای گوچی است. لتو با درک زیبایی‌شناسی ماکسیمالیسم میشل، آن‌ها را تبدیل به دوقلوهای افسانه‌ای کرده است که تشخیص هویت‌شان در مت‌گالای ۲۰۲۲ مقداری سخت بود.

هری استایلز (Harry Styles)

از زمانی که الساندرو میشل در راس گوچی قرار گرفت، رهبری خلاقانه‌ی وی الهام‌بخش نسل کاملا جدیدی از سلبریتی‌ها بوده تا با زیبایی شناسی افراطیجدید گوچی همراه شوند. هری استایلز طی چند سال گذشته با پوشیدن لباس های مختلف طرح‌دار، هماهنگی با سبک جند‌رفلوید برند جزئی از سفیران برند قرار گرفت و به‌راحتی نسلz را با خود همراه کرد.

فرهنگ:

سنت های برند / میراث فلورانسی / صنایع دستی ایتالیایی / کمال / معاصر/ جذابیت مدرن/ تعریف مجددی از لاکچری مدرن / مسئولیت اجتماعی

گوچی خود را بسیار خونسرد و مسئول توصیف می‌کند و برای هنر و صنعت خود ارزش قائل هست. این سه مفهوم با یکدیگر پیوند دارند؛ مسئولیت‌پذیری می‌تواند به راحتی نمایان شود. برای گوچی، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بخش مهمی از استراتژی جهانی آن‌ها است.

*در مقاله فرهنگ برند این بخش به صورت کامل توضیح داده شده.

رابطه:

برند مزایای عاطفی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد که در نتیجه حس تایید اجتماعی و احترام را منتقل می‌کند و از طریق انحصار و توزیع محدود امکان‌پذیر هست. این اصل به ارزش برند گوچی می‌افزاید و در مقابل احساس نمادینی از غرور را به مصرف کننده می‌بخشد.

بازتاب مشتری:

بازتاب گوچی

طبقه اجتماعی بالا/ ظاهری زیبا/ فریبنده/ جذاب/ زنانه

هر کس که به مد آگاه هست خواهان پوشیدن آخرین محصول گوچی می‌باشد. حتی کسانی که نمی‌توانند از پس هزینه‌هایش بر بیایند پول خود را برای خرید تی‌شرت با لوگوی گوچی پس انداز می‌کنند. دامنه سنی در دهه ۲۰ تا ۴۰ کاهش یافته و در بسیاری از کمپین های گوچی تنوعی از سن و نژاد وجود دارد.

در نتیجه افرادی صاحب زندگی لاکچری و ترندی، مشتاق و پیرو مد که به صورت فردی دوست دارند پول خود را صرف مسافرت و لباس کنند. این افراد بسیار به روز هستند و موضوع هویت جنسیتی سیال در صنعت مد را به چرخش در می‌آورند.

خودانگاره:

حامی/ دمدمی مزاج/ اهل ترقی/ حس گرا/ رمانتیک/ باهوش

ایده‌آل‌ترین حالت مشتری گوچی را مدیر عامل برند، مارکو بیتساری به خوبی توصیف کرده است:«رویا پردازان مد_Fashion dreamers».

سخن پایانی

این برند از زمان تاسیس در سال ۱۹۲۱ که به عنوان یک فروشگاه محصولات چرمی شروع به کار کرد تا به امروز مجموعه‌ای ازطرح‌ها و محصولات منحصربه‌فرد را به بازار عرضه کرده همانطور که در منشور هویت گوچی گفته شده، نمادی از مد لاکچری، تولید باکیفیت و طراحی خاص بوده است. از نظر اغلب کارشناسان صنعت مد، هنر بی‌عیب‌ونقص و طراحی هوشمندانه درتمام اجزاء محصولات این برند نمایان است. خانه گوچی همانطور که در فیلمش مشخص بود چالش‌های زیادی را سپری کرده تا توانست به این نقطه برسد؛ اما باید مانند گوچی از سفری که طی می‌کنیم یاد بگیریم و تمام اتفاقات خوب و بد را بپذیریم تا هویتی قدتمند بسازیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish