یکی از اصول مهم در پوشیدن این نوع از کت‌ها انتخاب مدل و رنگ مناسب است

شیوه‌های متفاوت پوشیدن کت بلیزر

کت بلیزر یکی از لباس‌های کلاسیک و شیک در دنیای مد است که می‌تواند در ارائه یک سبک شخصی نقش پررنگی ایفا کند. از جلسات کاری گرفته تا مهمانی‌های شبانه، این لباس می‌تواند در عین تنوع، جذاب باشد و اعتماد به نفس بیشتری به ما بدهد. اما برای اینکه از کت بلیزر بهترین بهره را ببریم، علاوه بر اینکه باید بدانیم چگونه آن را انتخاب کنیم، بهتر است شیوه‌های هماهنگ‌ کردن آن با دیگر لباس‌ها و زیورآلات را نیز بدانیم.

در ادامه این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه کت بلیزر را به شیوه‌های مختلف بپوشیم تا هر بار به سبکمان رنگ و جلوه‌ای متفاوت دهیم.

انتخاب کت بلیزر مناسب

یکی از اصول مهم برای پوشیدن این نوع از کت‌ها، انتخاب مدل و رنگ مناسب است.

انتخاب رنگ و بافت مناسب: رنگ کت بلیزر باید با سلیقه و رنگ پوست هماهنگ باشد. رنگ‌های کلاسیکی چون مشکی، سرمه‌ای، خاکستری و کرم عموما رنگ‌های پرطرفداری‌اند که با اکثر لباس‌ها به‌راحتی هماهنگ می‌شوند.

جنس کت هم با توجه به فصل و مناسبت موردنظر می‌تواند تغییر کند. در حالی که کت‌های لینن یک انتخاب عالی برای بهار و تابستان‌اند، بلیزر مخملی برای رویداد‌های رسمی و بلیزر کتانی برای مناسبت‌های روزانه انتخاب‌های‌ جذابی‌ به شمار می‌روند.

سایز و اندازه: اطمینان حاصل کنید که کتی که انتخاب می‌کنید، سایز شما باشد. توجه به اندازه‌ سرشانه‌ها، دور سینه، کمر، قد کت و قد آستین‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که آیا یک کت قالب تن می‌خواهید یا یک کت بزرگ‌تر از سایز که سبکی آزاد و رها ایجاد می‌کند.

تزئینات اضافه: محلقات و تزیینات اضافه‌ای مانند پاپیون، کراوات یا گردنبند می‌توانند سبک یک کت بلیزر را تغییر دهند. انتخاب این تکه‌ها به تناسب آن‌ها و سلیقه شما ربط دارد. استفاده از دستمال گردن و کمربند نیز می‌تواند سبک شما را با وجود یک بلیزر جذاب‌تر کند.

ترکیب‌ بلیزر با دیگر لباس‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای کت بلیزر این است که با تکه‌های زیادی قابل‌پوشیدن است. در ادامه چند نکته در مورد ترکیب بلیزر با دیگر لباس‌ها را بررسی می‌کنیم.

بلیزر با شلوار

ترکیب کت با شلوار یکی از انتخاب‌های محبوب برای سبک رسمی و نیمه‌رسمی است. در سبک‌های زنانه، معمولا کت بلیزر با شلوار‌های راسته یا گشاد یا شلوارهای خط اتودار ترکیب می‌شود.

البته این شمایید که تصمیم می‌گیرد کتتان را با چه شلواری بپوشید و هیچ عجیب نیست اگر کت بلیزر بزرگ‌تر از سایز را با شلوارهای چسبان (لگینگ) هماهنگ کنید.

کت بلیزر با دامن یا شلوارک

اگر می‌خواهید یک سبک شیک داشته باشید، می‌توانید بلیزرتان را با دامن کوتاه یا شلوارک هماهنگ کنید. البته دامن میدی و بلند نیز با بلیزر جذاب خواهد شد، اما توجه به رنگ و بافت لباس‌ها با توجه به مناسبت و موقعیت مورد نظر را فراموش نکنید.

ترکیب بلیزر با نیم‌تنه و شلوار جین فاق‌بلند

یک تاپ کوتاه با شلوار جین فاق‌بلند سبک ظاهری محبوب دهه ۹۰ را به یاد می‌آورد که ترکیبی غیررسمی و در عین حال شیک است. اگر در این سبک از یک بلیزر بزرگ‌تر از سایز چرمی استفاده کنید، لباسی عالی برای روز یا شب خواهید داشت.

ترکیب بلیزر و پیراهن

برای ترکیب کت بلیزر با پیراهن چند راه وجود دارد. بسیاری از بلیزرها روی پیراهن‌های کلاسیک میدی، شیک و جذاب می‌شوند. بلیزرهای بزرگ‌تر از سایز نیز روی پیراهن‌های راسته بلند جالب خواهند شد. برای پیراهن‌های میدی می‌توانید یک جفت چکمه پاشنه‌دار و برای پیراهن راسته یک جفت کفش عروسکی تخت بپوشید.

انتخاب کفش مناسب برای سبک بلیزر

برای مناسبت‌های کاری، رسمی و نیمه‌رسمی، کفش‌های چرمی، کفش لوفر (کفش‌های تختی که در خیلی مواقع به اسم کالج شناخته می‌شوند)، کفش عروسکی تخت یا کفش‌هایی که پاشنه‌های مکعبی و برجسته دارند، با بلیزر جذاب می‌شوند.

برای رویدادهای شبانه و مهمانی‌ها نیز می‌توان انواع کفش‌های پاشنه‌دار، چکه‌های ساق کوتاه یا بلند چروک و چکمه‌های پاشنه‌دار با ساق‌های خیلی بلند را برای تکمیل سبک استفاده کرد.

تزئینات و جزییات مرتبط

برای اضافه کردن جزئیات به سبک بلیزر می‌توانید از انواع زیورآلات از جمله کراوات، ساعت مچی و گردنبند استفاده کنید.

کمربند با سگگ درشت و چکمه‌های خیلی بلند و اغراق‌آمیز از جمله تکه‌هایی‌اند که برای تکمیل سبک یک بلیزر بزرگ‌تر از سایز به کار می‌آیند.

کیف دستی هم نقش مهمی در تکمیل یک سبک شیک و مطابق مد دارد. کیفتان را با توجه به رویدادی که قصد حضور در آن را دارید، انتخاب کنید. برای یک دورهمی عصرانه با دوستان اگر کت بلیزر بزرگ‌تر از سایز پوشیدید، احتمالا کیف بزرگ کیسه‌ای جذاب خواهد بود و در یک موقعیت رسمی که بلیزر متناسب بر تن دارید، کیف دستی کوچک‌تر مناسب‌تر به نظر می‌آید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish