همیشه استعداد مهم ترین مسئله در دنیاست. موفق‌ترین انسان‌ها استعداد خود را پیدا کرده و پرورش می‌دهند. مدرک گاهی تنها راه را نشان می‌دهد اما چهارچوب‌هایی که می‌سازد که دست هنرمند را می‌بندد شاید علت اینکه افتخار آفرینان صنعت مد و فشن که راه های جدیدی در این مسیر ساختند، نداشتن این زنجیرهاست.

آینده یک استعداد

گابریل بنهور یا گابریل کوکو شنل، در کودکی مادر خود را از دست داد و این دلیلی بود برای پدرش که گابریل و خواهرش را به سرپرستانی که امیدوار بود برای دخترانش آینده‌ای بهتر بسازند، بدهد. کوکو سوزن دست گرفتن را از خواهرانی که برای آموزش دادن به کودکان می‌آمدند آموخت. آنان استعداد کوکو را تا حد توان پرورش دادند اما کوکو در 18 سالگی باید از خانه دومش جدا میشد. شنل هیچگاه به فکر ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌ نبود و برای کسب درآمد ابتدا به خوانندگی روی آورد که همان مسیر باعث شد راه برند شگفتی‌آور شنل باز شود. گابریل با خلاقیتی باورنکردنی راحتی را به لباس‌های بانوان افزود و در سال 1920 اولین مزونش با نام coco به تولید کلاه‎هایی پرداخت که زبانزد اشراف بود. رنگ مشکی انتخاب اول او در رنگ پارچه بود و شخصیت مینیمالیستش در طراحی‌هایی که انجام میداد بسیار پررنگ جلوه می‌کرد. بنهور در زندگی همواره درحال پیشرفت خود همراهانی مانند پابلو پیکاسو و ژان کوکتو داشت تا الهام بخش او باشند. کت و دامن‌هایی که او در سال 1925 طراحی کرد و الهام گرفته بود از البسه مردانه و با حفظ زنانگی و ظرافت، راحتی و چابکی مردانه را داشته باشد. در به تصویب رسیدن صلح در زمان جنگ جهانی اول بسیار موثر بود زیرا با هانس گونتر فون دینکلیج، افسر نازی، در رابطه بود و ماموریت یافت تا با وینستون چرچیل برای پایان جنگ رای‌زنی کند؛ بعد از اتمام جنگ به خاطر این رابطه بازخواست شد اما بخاطر صلحی که بوجود آورده بود محکوم نشد. این حقیقت در سال 2014 توسط سازمان اطلاعات فرانسه تایید شد. بعد از جنگ، مزون را دوباره باز کرد و هتل ریتز را تا آخر حیات خود در سال 1971 برای اقامت برگزید.

زندگی کوکو شنل

ورا وانگ، 27ژوئن 1949 در چین بدنیا آمد اما پس از جنگ، به پیشنهاد پدر و برای آینده روشن کار، به آمریکا مهاجرت کردند. وانگ ابتدا میخواست در المپیک 1968 امریکا شرکت کند اما زمانی که موفق نشد؛ پدرش استعدادهای دیگر او را برانگیخت و در بهترین مدارس ثبت نامش کرد، ورا هم با بلند پروازی‌هایی که عضوی از وجودش بود بنا را بر موفقیت گذاشت و رشته تاریخ هنر را در کالج سارا لارنس انتخاب کرد. سکوی دیگری که برای موفقیت انتخاب کرده بود مجله ووگ بود و توانست جوان ترین ادیتور ارشد تاریخ این مجله شود و این موقعیت را تا 17 سال برای خود نگهداشت. 1987 برای همکاری با برند ralph lauren در سمت مدیریت 13 خط طراحی آکسسوری از ووگ جدا شد. 7سال بعد که برای انتخاب پیراهن عروسی خود دچار مشکل شد؛ پدرش در سال 1990چهار میلیون دلار به او سرمایه داد تا برندvera wang bridal house  را در هتل مارلایل منهتن، راه اندازی کند. پدر سلیقه زیبا و متنفات ورا را به خوبی میشناخت و میدانست او از این مرحله نیز سربلند بیرون می‌آید و شکافی که در این بازار پیدا کرده است به بهترین نحو ممکن رفع خواهد شد. سبک مینیمال مدرن او باعث حیرت بسیاری شد؛ اقدام هوشمندانه ورا در این بازار شناسایی و رسمیت دادن به اندام‌های بسیار کوچک و بسیار بزرگ است. پارچه‌های مخمل و حریر همیشه مورد توجه ثروتمندان و سلبریتی ها بود که باعث بیشتر دیده شدن برند وانگ شد. زمانی که در سال 1993 برند لباس شب خود را راه اندازی کرد، طوفانی از تقاضا برای استفاده از طراحی های ورا وانگ بر فرش قرمزها شروع شد. سال‌های بعدی هم پر افتخار برای ورا و برندش بود و توانست کارش را بسیار گسترش دهد؛ اما 2006 و 2009 نقطه عطفی برای هر برندی محسوب می‌شود زیرا او در آن سال اولین بوتیک مستقل خود را در لندن افتتاح کرد و از شورای CFDA مد طراحان امریکا جایزه دریافت کرد. در 2009 او ثمره تلاش‎های چندین ساله اش را دریافت کرد و وارد تالار مشاهیر آمریکا شد.

زندگی ورا وانگ

بلاگری را بسیاری کار سرسری و به بطالت گذراندن زمان خود می‌دانند اما کیارا فرانی که متولد 7 مه 1987 در ایتالیا است تمام این محاسبات و افکار را برهم زد و نشان داد ذات هنر را در وجود خود دارد. او رشته دانشگاهی خود را حقوق انتخاب کرده بود اما علاقه ای که به هنر داشت موجب شد وبلاگ THE BLONDE SALAD  را بسازد و در آن از مد و فشن بگوید. نگاه دقیق و نظرات مناسبش به سرعت باعث شد در سال اول یا همان سال 2009، 12 میلیون بازدید داشته باشد پس رشته دانشگاهی خود را رها کرد و خود را غرق  در فشن کرد. تنها 4 سال بعد به انتخاب سایت BOF یکی از 500 چهره تاثیرگذار در صنعت مد معرفی شد. سال 2015 از نقاط عطف زندگی کیارا است که باعث شد راهی را برای دیگر افراد علاقه‌مند به این حوزه باز کند. او موفق شد از جامعه متنخب 30 نفری افراد زیر سال تاثیر گذار فوربز، در این صنعت باشد. ووگ اسپانیا پس از شناخت او سنت شکنی کرد و اولین مجله ای شد که بلاگر را روی جلد خود قرار می‌دهد، کیارا 50بار دیگر هم انتخاب شد برای معرفی مجله و عکاسی روی جلد رفت. در این سال دانشگاه هاروارد کسب و کار فرانی را مورد بررسی قرار داد و علت‌هایی که به نظرشان تفاوت عملکرد آن دارد را بیان کرد.در انتها سال او جایزه بهترین بلاگر، bloglovin، را دریافت کند. سال 2017 بار دیگری انتخاب FORBES شد اما اینبار طلایی ترین لغب را گرفت، تاثیرگذارترین و قدرتمندترین اینفلوئنسر دنیا! همان سال دومین اینفلوئنسر جذاب در دنیای اینستاگرام شد. فروشگاه خود را افتتاح کرد و سال بعد، 2018، روزنامه ایتالیایی corriere della seva طراحی های کیارا فرانی، جورجیو آرمانی و مارگیو دراگی را آینده اقتصاد ایتالیا معرفی کرد. کیارا در این‌ سال‌ها نه تنها به عنوان بلاگر و اینفلوئنسر فعالیت داشته بلکه در طراحی لباس، کفش، کیف، آکسسوری با بسیاری از برندهای معروف همکاری‌های موفقیت آمیزی داشته است.

زندگی کیارا فرانی

جوانی متولد جمهوری دومینکن بود، به شوق خواندن نقاشی از شهر کوچک خود به پاریس رفت. اسکار دلا رنتا متولد 22ژانویه 1932، زمانی که وارد پاریس شد شیفته فشن شد و استعداد خود را به یکی از بزرگترین‌های این صنعت، کریستوبال بالنسیاگا، نشان داد و شد دستیار او. 1965 تصمیم گرفت برندی مستقل شود و دو سال بعد با فرانسوا د لانگلید، سردبیر ووگ فرانسه، ازدواج کرد و این رابطه در دیده شدن برندش بسیار موثر بود. او با اخلاقیات ثروتمندان آشنایی داشت و همین دلیل انتخاب پارچه‌های مرغوب و انواع ابریشم مانند ابریشم رنگی، طرحدار و رنگ روشن شد. 1973 وارد تالار مشاهیر کوتی شد و 4 سال بعد عطری روانه بازار کرد که تا 70 سال بعد هنوز در رتبه پرفروش ترین رایحه‌های دنیا باشد. 1973تا 1976 و 1986تا 1988 رئیس انجمن طراحان مد آمریکا شد. Oscar Aristides Renta Fiallo  در 20اکتبر 2014در اثر سرطان از دنیا رفت.

زندگی اسکار د لا رنتا

جین لانوین، در پاریس متولد شد؛ 1 ژانویه 1867. او اولین فرزند خانواده ای بسیار پر جمعیت فرانسوی بود. سختی زندگی خیلی زود خود را به او معرفی کرده بود و او مجبور شد در 16 سالگی کار خود را شروع کند. اولین کار او دستیاری در کلاه فروشی مادام فلیکس بود و او به قدری خوب عملکرد که 1889 برند شخصی خود را راه اندازی کرد. در 1909 عضو سندیکای اوت کوتوغ شد اما موفقیت اصلی او با دخترش رقم خورد زیرا او برای دخترش لباس‌هایی خاص طراحی می‌کرد و این منحصر به فرد بودن توجه ثروتمندان را به خود جلب کرد و سفارشات دریافتی او به قدری بالا رفت که به خاص ترین طراح و خیاط کودک تبدیل شد و توانست سرمایه مورد نیاز برای افزودن زیرشاخه‌های دیگر مانند لباس زیر، رنگ رزی و لوازم خانگی را بدست آورد. او در سال‌های 1926 و1938 جایزه لژیون دونور را دریافت کند و 1946دیده از جهان فرو بست. لوگو این برند مادر و دختر است که از اصل شروع این برند که جین برای دخترش مارگریت لباس طراحی می‌کرد گرفته شده است.

زندگی جین لاوین

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish