حضور مدیرعامل جشنواره فیلم دریای سرخ، محمد الترکی و مسئولان کمیسیون مد سعودی در هفته مد لندن بسیار چشمگیر بود

طراحان مد در لندن مجموعه خود را به زنان سعودی تقدیم کردند

حضور مدیرعامل جشنواره فیلم دریای سرخ، محمد الترکی و مسئولان کمیسیون مد سعودی در هفته مد لندن بسیار چشمگیر بود-instagram/redseafilm

همکاری مجموعه «فیلم العلا» با «شورای مد بریتانیا»، به میزبانی نمایشگاهی از دو خانه مد سعودی «حکایات» و «آرام» در لندن ختم شد. هم‌زمان با هفته مد لندن ۲۰۲۳، آتلیه حکایات در نمایش لندن خود میزبان چهره‌های مهم جهانی و منطقه‌ای از‌جمله مدیر عامل جشنواره فیلم دریای سرخ، محمد الترکی، بود.

خواهران علیا و عبیر عریف در آتلیه حکایات، خانه مد آن‌ها مستقر در جده، برگ‌های برنده بسیاری برای رو‌کردن دارند. لباس‌های آن‌ها بر تن مدل‌های مشهور جهانی همچون هلنا کریستنسن و بازیگر سعودی، میلا الزهرانی، که هر دو سفیران برنامه AlUla Creates محسوب می‌شوند، در مجموعه «یک فصل در زندگی او» در هفته مد لندن درخشیدند.

مجموعه آتی آن‌ها، قصیده‌ای برای فصل‌های زیادی در زندگی یک زن است. علیا به عرب‌نیوز گفت: «ما این مجموعه را به زنان سعودی تقدیم می‌کنیم و می‌خواهیم به بهترین شکل ممکن نماینده عربستان سعودی در لندن باشیم.»

این دو که در سال ۲۰۱۲ خانه مد خود را راه‌اندازی کردند، درخصوص راه‌اندازی آتلیه‌ای با جذابیت بین‌المللی مصمم بودند. اکنون در سال ۲۰۲۳، آن‌ها به آنچه قصد ایجادش را داشتند دست یافته‌اند.

عبیر به عرب نیوز گفت: «زمانی که از سوی گروه AlUla Creates با ما تماس گرفته شد، یکی از بهترین لحظاتمان بود. آن‌ها برای خلق داستان‌های موفقیت مانند داستان ما، فرصت ایجاد کرده و درها را باز می‌کنند.»

یکی از این فرصت‌ها طراحی لباسی برای کریستنسن بود تا در مراسم بعد از مهمانی اسکار ونیتی فیر ۲۰۲۳ بپوشد، چیزی که برای عبیر رویایی بود که به واقعیت می‌پیوست.

او می‌گوید: «وقتی هشت ساله بودم راه رفتن او را در نمایش‌های جیانی ورساچه تماشا می‌کردم و وقتی او را در پرواز به العلا دیدم، فکر کردم که خواب می‌بینم!»

حضور مدیرعامل جشنواره فیلم دریای سرخ، محمد الترکی و مسئولان کمیسیون مد سعودی در هفته مد لندن بسیار چشمگیر بود. آن‌ها با حضور مدل‌های بین‌المللی همچون نائومی کمبل و نام‌های مطرح در مد جهانی، تلاش می‌کنند تا بهترین الگوها را برای سرمشق گرفتن جوانان سعودی، به عربستان سعودی دعوت کنند.

سومین دوره جشنواره دریای سرخ در ماه نوامبر در جده برگزار می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish