لباس می‌تواند یک عامل مهم و اساسی برای برقراری ارتباط با شخصیت‌های یک فیلم یا سریال باشد. طراحی لباس فیلم‌ها بر اساس شخصیت‌ها انجام می‌شود. نامزدهای طراحی لباس اسکار 2022 هر کدام به نحوی به روایت داستان‌ها کمک کرده‌اند. با نگاه به این طراحی‌ها می‌توان فهمید که چرا این فیلم‌ها متمایز شدند.

لباس‌ها در واقع روایت بصری از شخصیت و نگاه آن به مسائل است و همین باعث می‌شود یک فیلم متمایز و شاخص، داستان غنی و شخصیت‌ها واقعی باشند. طراحی لباس خوب باعث می‌شود شکاف بین تصویر و برداشت ما از شخصیت‌ها کم شود. حال بیایید نگاهی به طراحی لباس فیلم‌های نامزد بهترین طراحی لباس در اسکار 2022 بیندازیم.

  • سیرانو (Cyrano)

این دومین نامزدی اسکار ماسیمو کانتینی (Massimo Cantini) است. او اولین بار در سال 2021 در بخش بهترین طراحی صحنه و لباس برای پینوکیو (2019) نامزد شد. ژاکلین دوران (Jacqueline Durran) نیز طراح دیگر فیلم سیرانو است که به تنهایی یک طراح لباس تحسین شده است. او بیشتر برای کارهایش در فیلم‌ها زنان کوچک (2019)، دیو و دلبر (2017) و کفاره (2007) شناخته شده است.

طراحی لباس فیلم سیرانو اسکار 2022
  • تل ماسه (Dune)

ژاکلین وست و رابرت مورگان طراحان این فیلم اند. هر دو از طراحان شناخته شده در هالیوود هستند. ژاکلین برای کارش در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن (2008) شناخته شده است و رابرت ناظر صحنه و لباس فیلم‌های پرفروشی مانند Maleficent: Mistress of Evil (2019) و Inception (2010) بوده است.

طراحی لباس فیلم تله ماسه اسکار 2022 Dune
  • داستان وست ساید (West Side Story)

برای بیش از سه دهه، پاول تازول (Paul Tazewell) طراح لباس داستان وست ساید در تئاتر، اپرا، رقص و فیلم طراحی لباس کرده است. او در سال 2016 برنده جایزه تونی برای بهترین طراحی لباس برای نمایش بین المللی برادوی شد. او به عنوان اولین طراح لباس آفریقایی-آمریکایی که نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین طراحی صحنه و لباس شد، نام خود را در تاریخ ثبت کرد.

طراحی لباس فیلم داستان وست ساید اسکار 2022
  • کوچه کابوس (Nightmare Alley)

لوئیس سکوئرا (Luis Sequeira) قبلا به دلیل همکاریش در فیلم شکل آب (2017) شناخته شده است. او برای طراحی لباس این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

طراحی لباس فیلم کوچه کابوس اسکار 2022
  • کروئلا (Cruella)

نوبتی هم باشد می‌رسیم به فیلم کروئلا که برنده‌ی اسکار 2022 بوده است و دل بسیاری از فشن‌دست‌ها هم با خود برده است. جنی بیوان (Jenny Beavan)، طراح لباس کروئلا، یک طراح با سابقه است که بیش از 40 سال در این صنعت بوده است. این یازدهمین نامزدی او برای جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه و لباس است. او قبلاً برای کار به یادماندنی خود در اتاقی با منظره (1985) و مکس دیوانه: جاده خشم (2015) اسکار را به خانه برده است.

طراحی لباس فیلم کروئلا برنده بهترین طراحی لباس اسکار 2022

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish