فضانوردان مهتابی در اواخر این دهه هنگامی که به سطح ماه قدم می‌گذارند، لباس‌های فضایی شیک‌تر و انعطاف‌پذیرتری خواهند داشت که در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

دقیقاً همان چیزی که به نظر می رسد پنهان مانده است. شرکت طراح نسل بعدی لباس‌های فضایی، Axiom Space، چهارشنبه گفت که قصد دارد نسخه‌های جدیدی را برای اهداف آموزشی در اواخر تابستان امسال برای ناسا داشته باشد.

به گفته این شرکت، لباس‌های مهتابی مانند بیش از نیم قرن پیش در برنامه آپولو ناسا سفید خواهند بود. به این ترتیب آنها می توانند گرما را منعکس کنند و ماهگردهای آینده را خنک نگه دارند.

طبق گفته شرکت مستقر در هیوستون، این لباس‌ها انعطاف‌پذیری بیشتر و محافظت بیشتر در برابر محیط خشن ماه را فراهم می‌کنند و در اندازه‌های وسیع‌تری عرضه خواهند شد.

ناسا قراردادی 228.5 میلیون دلاری به Axiom Space برای تهیه لباس‌ها برای اولین فرود بر ماه در بیش از 50 سال اعطا کرد. این آژانس فضایی اواخر سال 2025 را هدف قرار داده است تا دو فضانورد را در قطب جنوبی ماه فرود آورد.

مهندس ارشد Axiom Space، جیم استین، در سمت چپ، نمونه اولیه لباس فضایی را به نمایش می‌گذارد که فضانورد پگی ویتسون، سمت راست، در مورد لباس جدید، چهارشنبه، 15 مارس 2023، در هیوستون صحبت می‌کند. ناسا Axiom Space را برای طراحی لباس‌های فضایی که فضانوردان ماه‌نوردش هنگام قدم گذاشتن به سطح ماه در اواخر این دهه خواهند پوشید، انتخاب کرد.

در رویداد روز چهارشنبه در هیوستون، یکی از کارمندان Axiom یک لباس فضایی تیره را مدل کرد و برای نشان دادن انعطاف پذیری آن، اسکات و چرخش در کمر انجام داد. این شرکت گفت که نسخه نهایی از جمله رنگ متفاوت خواهد بود.

راسل رالستون از Axiom گفت: “من نمی خواستم کسی این موضوع را با هم ربط دهد و سوءتعبیر ایجاد کند.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish