رالف لورن پس از اینکه بانوی اول مکزیک آنها را به سرقت ادبی متهم کرد، عذرخواهی کرد

خانه مد آمریکا رالف لورن روز جمعه پس از اینکه بانوی اول مکزیک آن را به سرقت ادبی از طرح های بومی متهم کرد و به دنبال غرامت و جبران خسارت برای جوامع محلی شد، عذرخواهی کرد.

مکزیک مرتباً آنچه را سرقت ادبی توسط طراحان خارجی نقوش، گلدوزی ها و رنگ های جوامع بومی خود می نامد، محکوم می کند. این شرکت قبلاً علیه برندهای بزرگ پوشاک مانند Zara، Mango و SHEIN شکایت کرده است.

رالف لورن در بیانیه‌ای گفت: «ما عمیقاً متأسفیم که این اتفاق افتاد و مانند همیشه آماده گفتگو در مورد اینکه چگونه می‌توانیم بهتر عمل کنیم، هستیم.

این اتهام روز پنجشنبه از سوی بانوی اول بئاتریز گوتیرز، که ریاست یک کمیسیون امور فرهنگی را نیز بر عهده دارد، مطرح شد.

او در یک پست اینستاگرامی گفت: “هی رالف: ما قبلاً متوجه شدیم که شما واقعاً طرح های مکزیکی را دوست دارید.”

گوتیرز افزود: “با این حال، با کپی کردن این طرح ها شما مرتکب سرقت ادبی می شوید و همانطور که می دانید سرقت ادبی غیرقانونی و غیراخلاقی است.”

او عکسی از یک ژاکت با برچسب رالف لورن منتشر کرد که به گفته او طراحی آن با جوامع مکزیکی Contla و Saltillo مطابقت دارد.

گوتیرز، روزنامه نگار و نویسنده، گفت: “حداقل آن را تصدیق کنید. و امیدواریم که جوامع اصلی را که این کار را با عشق انجام می دهند و نه برای سود میلیون دلاری، جبران کنید.”

در بیانیه رالف لورن آمده است: «از اینکه متوجه شدیم این محصول در حال فروش است شگفت زده شدیم.

در این بیانیه آمده است: «زمانی که تیم ما ماه‌ها پیش متوجه شد که این محصول در خط لوله ما قرار دارد، دستوری جدی برای حذف این کالا از همه کانال‌ها صادر کردیم.

مکزیک در سال 2020 از طراح فرانسوی ایزابل مارانت به دلیل استفاده از الگوهای سنتی یک جامعه بومی مستقر در غرب این کشور عذرخواهی کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish