پاریس – از زمانی که فروشگاه پرچمدار آن در سال 1899 در خیابان 13 Rue de la Paix در منطقه دوم افتتاح شد، هویت کارتیه با آن ساختمان مرتبط شده است.

در اینجا بود که آلفرد کارتیه و پسر ارشدش، لوئیس، کسب و کار خانوادگی – نزدیک به میدان واندوم و اپرا گارنیه شیک، در قلب منطقه لوکس نوپای پایتخت – را حل کردند – اولین گام در سفر کارتیه برای تبدیل شدن به یک نیروگاه بین المللی لوکس. .

فروشگاه پاریس آخرین مورد از سه پرچمدار کارتیه بود که آنها را “معبد” خود می نامد که تحت بازنگری طراحی قرار گرفت. این فروشگاه بازسازی‌شده که با نام «13 Paix» نیز شناخته می‌شود، از ژوئن 2020 بسته شده و با پوشش غول‌پیکری از دید پنهان شده است، قرار است در 28 اکتبر بازگشایی شود. آگوست و فروشگاه New Bond Street در لندن، در سال 2018.)

سیریل ویگنرون که از سال 2016 به عنوان رئیس و مدیر اجرایی خانه خدمت کرده است، گفت: “کارتیه در یک شهر یا یک دوره زمانی لنگر انداخته است.” دکو و خیلی چیزهای دیگر، که اکنون همه آنها با معماری خانه ما ترکیب شده اند.”

نمای ساختمان به سبک نئوکلاسیک، با لهجه های خاص خانه از سنگ مرمر سیاه و طلایی پورتورو، تغییری نکرده است. آقای ویگنرون گفت، اما وقتی طراحی مجدد 3000 متر مربعی (تقریباً 32300 فوت مربع) فضای داخلی هفته آینده رونمایی شود، نه تنها ریشه های پاریسی کارتیه را بیان می کند، بلکه هر چیزی که در مورد هویت و سبک آن جهانی است را بیان می کند.

آقای ویگنرون گفت: «این طراحی مجدد یک دگردیسی است، مانند تبدیل شدن کاترپیلار به پروانه با ترکیب مجدد همان مولکول ها به روشی جدید است ». ما این سایت را با عناصر تاریخ و زمان بازسازی کرده‌ایم تا چیزی جدید و متفاوت خلق کنیم.»

پلکان مرکزی با ابهت، انفیلاد اتاق‌های کوچک با دیوارهای چوبی تیره و سقف گنبدی شیشه‌ای مات که همگی از زمان آخرین بازسازی، در سال 2005 در جای خود بوده‌اند، از بین رفته‌اند. در جای خود، اکنون یک فضای وسیع وجود دارد. فضای باز مرکزی با پنج طبقه فوقانی در یک دهلیز با سقف شیشه ای قابل مشاهده است و یک پلکان کمتر برجسته در مقابل یک دیوار. همچنین دو طبقه اضافی وجود دارد که به عنوان دفتر استفاده می شود، زیر زمین.

برونو معینار از شرکت معماری فرانسوی Moinard Bétaille که تقریباً 500 فروشگاه کارتیه را در سراسر جهان بازسازی کرده است و طراحی سه طبقه را به عهده دارد، گفت: «افزودن نور تابشی و دعوت از بازدیدکنندگان برای پرسه زدن آزادانه در سراسر بوتیک چند سطحی یک اولویت بود. ساختمان پاریس: طبقه همکف و دو طبقه بالای آن. پلکان جدید نیز دعوتی برای سرگردانی است.

جدایی باچاتای شکیرا و اوزونا و 7 آهنگ جدید دیگر

دوازده صنعتگر چیره دست و 40 کارگاه متخصص در لاک، نجاری، سنگ کاری، موزاییک، فلزکاری و گچ کاری با یکدیگر همکاری کردند تا مجموعه ای از عناصر تزئینی داخلی و اثاثیه سفارشی را ایجاد کنند. پتینه روی پانل‌ها، دیوارها و سقف‌ها کار آتلیه پیر بونه‌فیله بود، در حالی که متخصص خیاطی، لیسون دو کونز، نقوش ساعت‌های آفتابی تزیینی تکراری را در نی طلایی خلق کرد که ژان دانیل گری شیشه‌های بافت‌دار را روی آن‌ها کار می‌کرد.

آقای معینارد گفت: “با دعوت از آنها برای همکاری، ما بسیاری از این صنعتگران با استعداد را سوق داده ایم تا از تخیل خود سبقت بگیرند و رویاهایی بیافرینند که بازدید کننده را جابجا کند.”

طبقات بالای ساختمان شامل دفاتر تعمیر و سفارشی سازی، کارگاه های جواهرات عالی و آرشیو کسب و کار است که بسیاری از آنها توسط Studioparisien طراحی شده اند. و برای طبقه آخر، معمار پاریسی، لورا گونزالس، رزیدنس را طراحی کرد، یک اتاق نشیمن با فضای ناهار خوری و باغ زمستانی برای پذیرایی از مشتریان و دوستان خانه. آتلیه گوهارد، متخصص نساجی، لوسی توره و موزائیست، پیر مسگوئیچ، از جمله متخصصانی که در دکور رزیدنس مشارکت داشتند، بودند.

کارتیه تعدادی قطعه از جواهرات را انحصاری برای بازگشایی ایجاد کرده است، از پنج طرح جواهرات عالی و  سه عدد ساعت با نسخه محدود: Tonneau، Tank Asymétrique و Cloche. هر یک از ساعت‌ها دارای شماره 13 در موقعیت ساعت 12 روی صفحه و عبارت Paix در ساعت 1 هستند.

آقای ویگنرون گفت که ساختمان تازه بازسازی شده فقط نمایانگر چیزی نیست که او آن را “میراث نوستالژیک” می نامد.

او گفت: «این یک منبع حافظه است، و معبدی است که در آن به گذشته به عنوان عنصر الهام‌بخش برای آینده نگاه می‌کنیم.» . نویسنده نازنین لنکرانی روزنامه نگار مستقل . نیویورک تایمز .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish