محتوای حمایت شده از سوی ITMA ، صنعت نساجی دائماً در حال تکامل بوده و خود را به روش‌های نوآورانه اختراع می‌کند. در سال‌های اخیر، تلاش‌های تحقیق و توسعه در فضای پایداری افزایش یافته است، زیرا مسائل مهم‌تر شده‌اند. نوآوری به سرعت بخشیدن به صنعت نساجی به سوی آینده ای سبز کمک می کند، زیرا بسیاری از فناوری های جدید با هدف کاهش اثرات زیست محیطی ناشی از فرآیندهای تولیدی انجام می شوند.

www.ecotextile.com/partner-news/itma-mar-23.html

رنگرزی و تکمیل شامل مراحل زیادی از شستشو و خشک کردن است که مقادیر زیادی آب و مواد شیمیایی مصرف می کند. سازندگان ماشین آلات نساجی در حال حاضر پیشرفت زیادی در توسعه ماشین های رنگرزی، به ویژه فناوری طراحی و کنترل داشته اند که به کاهش قابل توجه مصرف آب کمک می کند.

فرآیند تولید نساجی انرژی بر است. سازندگان ماشین در حال حاضر سیستم های گرمایش دوگانه مانند ترکیبی از گاز و بخار یا گاز و نفت را برای کاهش وابستگی به گاز و همچنین سیستم هایی برای بازیافت گرمای اتلاف حاصل از فرآیندهای خشک کردن ارائه می دهند.

فناوری‌های Industry 4.0 مورد استفاده در زنجیره تامین نساجی نیز می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و همچنین کاهش مصرف سایر مواد خام شود. برای مثال، دیجیتالی شدن بخش ریسندگی فیبر، به لطف ایجاد شبکه های جهانی و پردازش و ذخیره سازی متمرکز، به ایجاد کارایی بیشتر در ورودی های منابع کمک می کند.

علاوه بر این، بسیاری از پیشرفت های جدید در بازیافت فیبر وجود دارد. اگرچه بازیافت پلی استر و چرخاندن الیاف از تکه های بطری بازیافت شده یک فناوری اثبات شده است، بستن حلقه برای اکثر انواع الیاف مصنوعی هنوز نسبتاً جدید است.

از جمله فناوری های پیشگام می توان به فناوری های آنزیمی، بازیافت شیمیایی پلی استر و بازیافت هیدروترمال اشاره کرد. گام بعدی در سفر دایره ای، پذیرش تجاری فناوری های بازیافت پارچه به پارچه است.

علاوه بر بازیافت، گرایشی به سمت نوآوری مواد نسل بعدی نیز وجود دارد. برندهای بزرگ در حال حمایت و همکاری با تولیدکنندگان و استارت آپ ها برای دنبال کردن مواد جدید هستند. TreeToTextile یک فناوری خلاقانه الیاف سلولزی ساخته دست بشر ایجاد کرد که الیاف نساجی را با عملکرد پایداری خوب در سطح هزینه جذاب ارائه می دهد. توسط H&M Group، Inter IKEA Group، Stora Enso و LSCS Invest پشتیبانی می شود.

نوسا، یک استارت آپ دیگر، الیاف 100% قابل بازیافت را از ذرت تولید می کند و به صنعت نساجی کمک می کند تا ضایعات را در سطوح قبل و بعد از مصرف کاهش دهد. Noosa و TreeToTextile هر دو در Start-Up Valley جدید در ITMA 2023، بزرگترین نمایشگاه بین المللی فناوری نساجی و پوشاک جهان، شرکت می کنند.

ITMA که از 8 تا 14 ژوئن 2023 در Fiera Milano Rho برگزار می شود، اولین نمایشگاه ماشین آلات نساجی در مقیاس بزرگ پس از همه گیری خواهد بود. در این نمایشگاه بیش از 1600 غرفه دار از 44 کشور جهان حضور خواهند داشت. بازدیدکنندگان می‌توانند جدیدترین فناوری‌ها و مواد را که در 20 بخش محصول دسته‌بندی شده‌اند، برای منبع‌یابی آسان کاوش کنند و نمایش‌های زنده ماشین‌آلات را مشاهده کنند. این نمایشگاه که هر چهار سال یک بار برگزار می شود، با رویدادهای اشتراک دانش که توسط ITMA و شرکای صنعتی سازماندهی می شود، تکمیل می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish