واکنش برندها در مقابل جنگ روسیه با اکراین؛ با وقوع جنگ و تهاجم روسیه به اکراین برندها با حفظ وفاداری به بخشی از میشن خود در قبال این اتفاق بی‌پاسخ نمادند. غول های لوکس فرانسوی ال‌وی‌ام‌اچ، عرمس، شنل و دیگر برندها تصمیم گرفتند به طور موقت فروشگاه‌های خود را در روسیه که در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد، ببندند.

ال‌وی‌ام‌اچ

یکی از سخنگویان ال‌وی‌ام‌اچ به خبرگزاری فرانسه گفت: «با در نظر گرفتن وضعیت منطقه و ابراز تأسف، ال‌وی‌ام‌اچ تعطیلی موقت فروشگاه‌هایش در روسیه را از ۶ مارچ اعلام می‌کند.»

این گروه همچنین از اهدای ۵ میلیون یورو (۵٫۵ میلیون دلار) برای حمایت از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) خبر داد.

شنل

شنل نیز با داشتن ۱۷ فروشگاه خود در روسیه، گفت که “ابهامات عمده و پیچیدگی‌های عملیاتی” باعث شده است تا به طور موقت فعالیت خود را در این کشور متوقف کند. این برند لوکس گفت: ما دیگر به روسیه خدمات نخواهیم‌ داشت. فروشگاه‌های موجود در روسیه را بسته و خرید اینترنتی را متوقف می‌کنیم.

شنل  همچنین ۲ میلیون یورو (حدود ۲٫۱۸ میلیون دلار) به صندوق‌های امدادی در حمایت از اوکراین اهدا کرد، اما مکان آن را فاش نکرد.

عرمس

عرمس دارای سه فروشگاه در روسیه، از جمله یکی در فروشگاه بزرگ Gum در میدان سرخ است. این برند گفت: “با کمال تاسف تصمیم گرفتیم فروشگاه‌های خود را در روسیه به طور موقت تعطیل کنیم و تمام فعالیت‌های تجاری خود را از ۴ مارس متوقف کنیم.”

عرمس با انتشار نتایج مالی خود در ماه گذشته، گفت که در حال برنامه‌ریزی برای افتتاح یک فروشگاه در سن پترزبورگ در سال جاری بوده. اما روز جمعه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این کار به تعویق افتاده‌است.

اچ اند ام

فروش خود در روسیه را متوقف کرد و با وجود ۱۷۰ فروشگاه در این کشور و همچنین فروشگاه‌هایی در اکراین، اقدام به بستن همه‌ی آنها نمود.

منگو

فروشگاه های خود را در اوکراین تعطیل کرد و فروش در روسیه را متوقف کرد. این برند همچنین ۱۰۰۰۰۰ یورو به جنبش بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر کمک کرده است.

برندهای دیگر نظیر بربری، گوچی، اکنه استودیوز با اهدای مبالغی به سازمان‌ها حمات خود از اکراین را ابراز کردند.

حمایت برندهای ورزشی نظیر آدیداس، نایکی و پوما

آدیداس

همکاری خود با اتحادیه فوتبال روسیه را به تعلیق درآورد. همچنین ۱۰۰۰۰۰ یورو، کفش و پوشاک به سازمان‌هایی که به کودکان و پناهندگان کمک می کنند اهدا می کند.

نایکی

اعلام کرد که خریدهای آنلاین در این کشور در دسترس نخواهد بود.

پوما

تحویل به روسیه را متوقف نمود، اگرچه فروشگاه‌های این کشور همچنان باز هستند.

این برند همچنین به ۳۸۰ کارمند خود در اوکراین و مناطق اطراف آن، حمایت مالی کرده و گزینه‌های در رابطه با مسکن، در غرب اوکراین ارائه کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish