فنگ شویی یکی از پنج هنر متافیزیکی چینی ست که تخمین زده میشود از 4000 سال قبل از میلاد مسیح رواج داشته است. کلمات چینی “feng” و “shui” به ترتیب به معنی “باد” و “آب” هستند. این مفهوم از یک شعر باستانی گرفته شده که در مورد زندگی انسان‌‌هایی است که با محیط اطراف خود در ارتباط و در آن جاری هستند. در چند دهه اخیر این فلسفه محبوبیتی بین المللی پیدا کرده و معتقدان به آن از فنگ شویی نه تنها برای دکوراسیون خانه و محل کار، بلکه برای موفقیت در روابط عاشقانه، کار، تحصیل و جنبه های دیگر زندگی استفاده میکنند.

” اساس فنگ شویی، ایجاد تعادل میان المان های زندگی افراد و طبیعت است “

یکی از راه های استفاده از فنگ شویی بهره بردن از آن در استایل روزمره است. در این فلسفه پنج المان اصلی وجود دارد که عبارتند از چوب، آتش، زمین، آب و فلز، کارشناسان این فلسفه میگویند که برای استفاده فنگ شویی در استایل خود باید ابتدا پیدا کنید که در شخصیت شما کدام المان فعال تر است و در لباس هایتان از المان هایی استفاده کنید که آن را به تعادل میرساندما هم در این مقاله سعی کردیم با معرفی این پنج عنصر به شما کمک کنیم تا فنگ‌شویی را وارد استایل خود کنید.

زمین

افرادی که زمین عنصر شخصی آنان است اغلب به دیگران اهمیت می دهند و حواسشان به اطراف هست. آنها انسان هایی قابل اعتماد و قاطع هستند و اطرافیانشان همیشه به عنوان تکیه گاهی امن به آنها نگاه می کنند.

افراد با عنصر زمین از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند با صبر و حوصله کارهایشان را انجام می دهند و دیگران را به خوبی درک می کنند . این افراد گاهی می توانند زیادی حساس شوند. دو دل بودن و مقاومت نسبت به تغییرات از مشکلات رایج آنان است.

عنصر بالانس کننده این افراد چوب است.

آنها باید در لباس هایشان از رنگ آبی روشن و سبز بیشتر استفاده کنند. طرح های راه راه و گلدار هم چنین اکسسوری های چوبی و هرچیز مستطیلی و یا با طول بلند انتخاب مناسبی برای این افراد خواهد بود.

چوب به افراد با عنصر زمین این امکان را میدهد که به آرامی تغییر کرده و حرکتی رو به جلو داشته باشند.

فلز

افراد با عنصر فلز عموماً انسان هایی متمرکز، مرتب و واقع بین هستند. آنها به سادگی و تمیزی اهمیت می دهند و در برقرار کردن ارتباط با دیگران به خوبی عمل می کنند. این افراد به آسانی ایده هایشان را برای دیگران توضیح می دهند چرا که خیلی واضح و روشن فکر کرده و صحبت می کنند. گرایش به شروع کردن پروژه‌های زیاد بدون به اتمام رساندنشان و هم چنین جبهه گرفتن نسبت به ایده‌های جدید از عیوب رفتاری این افراد است. اطرافیان افرادی با عنصر فلز اغلب آنها را انسان‌هایی سرد توصیف می‌کنند.

برای بالانس کردن عنصر فلز باید از آتش استفاده کرد. این افراد باید در لباس‌هایشان از رنگ‌های قرمز، نارنجی و صورتی روشن استفاده کنند. پارچه‌ها و اکسسوری‌هایی با طرح پوست حیوانات ، چرم، خز مصنوعی، مثلث و زیگزاگ انتخاب مناسبی برایشان است. عنصر آتش به علت گرما و انرژی که دارد می‌تواند این افراد را با محیط اطرافشان به تعادل برساند. بنابراین هر طرحی که یادآور شعله‌های آتش باشد برای این افراد مناسب است.

آب

افرادی با عنصر آب مانند آب روان در اطرافشان پراکنده هستند. آنها شخصیتی منعطف دارند و به راحتی با شرایط اطرافشان کنار می‌آیند درست مانند آب که شکل هر ظرفی را به خود می‌گیرد. در کنار انعطاف‌پذیری این افراد شخصیتی قوی دارند و با اطرافیانشان همدل هستند. از خصوصیات منفی این افراد احساساتی بودن و عدم داشتن تمرکز کافی است.

برای بالانس کردن این عنصر باید از عنصر زمین استفاده کرد. رنگ‌های وابسته به زمین مانند قهوه‌ای ، طیف رنگ‌های پوستی و زرد انتخاب مناسبی خواهد بود. توصیه می‌شود که این افراد در لباس‌های خود از طراحی‌های حجیم و جعبه‌ای به ویژه در اکسسوری‌ها استفاده کنند. همانطور که زمین ، آبی که به شدت از آن عبور می‌کند را به خود جذب کرده و سرعت آن را کاهش می‌دهد، عنصر زمین برای افرادی که عنصر اصلی آنها آب است باعث ایجاد جریان متعادل‌تری از انرژی آنها می‌شود.

چوب

این افراد مانند درختی تنومند ، قاطع و با اراده‌ای قوی هستند هرچند که تحت فشار می‌توانند انعطاف مناسبی را از خود نشان دهند. مانند درختی که در معرض طوفان قرار گرفته است. آنها صبور و مهربانند و خانواده یا همان ریشه‌شان برایشان بسیار مهم است. یکی از بزرگترین مشکلات آنها گیر کردن در مشکلات و خاطرات گذشته است. افرادی با این شخصیت باید برای بالانس از عنصر فلز در استایل خود استفاده کنند. رنگ‌های سفید، پاستلی و متالیک، طرح‌های گرد یا انحنادار، اکسسوری‌های با فرم دایره و پارچه‌های خال‌خالی انتخاب مناسبی خواهند بود. استفاده از خود فلزات یا کریستال‌ها در اکسسوری به بالانس عناصر آنها بسیار کمک خواهد کرد. فلز عنصریست که هر شکلی به آن می‌دهیم به خود می‌گیرد و این ویژگی باعث انعطاف بیشتر افرادی با عنصر چوب می‌شود و همچنین مانند تبری که درخت را می‌شکند گذشته‌ای که در  آن گیر افتاده‌اند را نیز از بین خواهد برد.

آتش

افراد با عنصر آتش شخصیتی پرشور، پر جنب و جوش و صمیمی دارند این افراد معمولاً بسیار پرمشغله و در کارهای زیادی سهیم هستند. اما در عین حال به راحتی حواسشان پرت شده و با دیگران صبور نیستند.

برای بالانس کردن این عنصر همانطور که حدس می زنید باید از عنصر آب استفاده کرد. می‌خواهیم با رنگ‌های تیره آن حرارت زیاد را خنثی کنیم. رنگ‌های مشکی و آبی تیره انتخاب مناسبی خواهند بود. طرح‌های مواج و حرکت‌دار، اکسسوری‌های متالیک و پارچه‌هایی با طرح آبرنگی برای استایل این افراد توصیه می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish