آیا لباس های می توانند باعث آسیب رساندن به سلامتی شوند؟

شاید این عنوان کمی برای تان عجیب باشد ” با پوشیدن این ها به سلامتی تان آسیب می زنید! اما باید در جریان این موضوع قرار بگیرید که برخی از پوشاک به دلیل عدم ناسازگاری با بدن انسان باعث آسیب زدن به سلامتی خواهد شد. در این مطلب جذاب تا انتها همراه ما باشید و با لباس هایی که برای سلامتی مضر است آشنا شوید.  

شلوار جین چسبان شما را در معرض دو بیماری خطرناک قرار می دهد

شلوار های جین مخصوصا از نوع تنگ و چسبان آن برای سلامتی بسیار خطرناک می باشد. براساس تحقیقات دانشمندان ثابت شده است که چسبان بودن این شلوار ها می توانند موجب بروز حساسیت های پوستی و خارش بدن در قسمت هایی مانند باسن، کشاله ها، پاها، ساق پا شود. موضوع زمانی خطرناک تر می شود که در جدیدترین نتایج نشان داده شده است که تنگی شلوار های جین در ناحیه کمر در برخی افراد موجب رفلاکس اسید معده می شود. در برخی افراد نیز این شلوارهای جین موجب تشدید بیماری های سندرمی مانند کمپار تمنت می شود. این سندرم موجب بالارفتن فشار بافت در اندام های بدن و در نتیجه آن تورم اندامی می شود. شاید از این به بعد نظرتان در خصوص شلوار جین تنگ و چسبان تغییر کرده باشد.  

آیا شلوار های جین می توانند موجب بروز حساسیت پوستی شوند؟

آیا شلوار های جین می توانند موجب بروز حساسیت پوستی شوند؟

کفش پاشنه بلند موجب آسیب به ستون اسکلتی بدن تان می شود

بسیاری از خانم ها با مضرات کفش های پاشنه بلند آشنا هستند اما از پوشیدن این کفش ها هیچ گاه اعتنا نمی کنند. پوشیدن کفش هایی با پاشنه 4 یا 5 سانتی متری برای اکثر خانم ها عادی شده است و چه در موقعیت های کاری و چه در گشت های روزانه تبدیل به یک کار عادی شده است. پوشیدن کفش های پاشنه بلند به مرور زمان بر اثر فشاری که در ناحیه پشت پا و زانوی شما وارد می کند شما را با مشکلاتی در ناحیه ستون فقرات مواجهه خواهد کرد. پوشیدن کفش پاشنه بلند همچنین خطر پیچ خوردن پا و در رفتگی و یا شکستگی در ناحیه مچ پای شما را بسیار افزایش می دهد.اینبار زمانی که قصد پوشیدن کفش پاشنه بلند کردید، به عوارض آن نیز فکر کنید.  

کفش های پشانه بلند چگونه باعث آسیب دیدگی می شوند؟

کفش های پشانه بلند چگونه باعث آسیب دیدگی می شوند؟

لباس زیر بی کیفیت

در فصل تابستان وجود لباس زیر بسیار مهم و ضروری است. لباس زیر باعث گرفتن عرق می شود و اگر جنس پیراهن و یا شلوارتان از مواد مصنوعی باشد از بروز حساسیت جلوگیری می کند. بنابراین در بسیاری از موارد که باعث عرق سوز شدن بدن و یا بروز حساسیت های پوستی در فصل گرما می شود را می توان با یک دست لباس زیر دوخته شده با الیاف طبیعی پیشگیری کرد. بهترین الیاف برای لباس زیر نخ و پنبه و کتان می باشد.    

کیف های دستی بزرگ را از کمد لباس تان حذف کنید

کیف های دستی بزرگ و حمل آن ها نمی تواند مانند شلوار های جین تنگ و کفش های پاشنه بلند در مدت زمان کوتاهی به بدن شما آسیب بزنند اما به مرور زمان صدمات جبران ناپذیری را به مچ دست و شانه های شما وارد خواهند کرد. برای جلوگیری از این خطر بهتر است تا در وهله اول کیف های دستی بزرگ را به جایی انتقال بدید تا زیاد دم دست تان نباشد و برای تنوع هم که شده از آن ها استفاده کنید زیرا کیف های بزرگ این امکان را به شما می دهد که وسایل بیشتری و در نتیجه وزن بیشتری را بر شانه ها و یا مچ دست تان تحمیل کنید. کیف های دستی کوچک را استفاده کنید تا از وارد کردن فشار غیر ضروری بر ناحیه شانه ها، مچ و آرنج جلوگیری کنید.  

کیف های دستی بزرگ

کیف های دستی بزرگ

جواهرات بیش از حد سنگین بلای گوش و گردن شما

خوشبختانه امروزه مد و فشن به سوی استفاده از اکسسوری های سبک و ظریف رفته است اما گوشواره و گردنبند های سنگین در گذشته طرفداران بسیاری داشت و گاهی نشانه ثروت بوده است. بهتر است بدانید که گوشواره های سنگین می توانند باعث پارگی لاله گوش شما شوند، این گوشواره ها به دلیل اینکه همیشه به گوش تان هستند، یک فشار مستمر را به لاله گوش وارد می کند که به مروز زمان باعث آسیب دیدن لاله گوش تان بشود، مخصوصا اگر یک کودک سرگرم بازی با گوشواره های شما شود. به همین ترتیب گردنبند ها نیز فشار مستمری را به گردن شما وارد خواهد کرد.  

جواهرات و گوشواره های سنگین باعث آسیب زدن به پوست می شوند

جواهرات و گوشواره های سنگین باعث آسیب زدن به پوست می شوند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish